Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !

Anbefalte innlegg

Skrevet
Virker som Yorkfield gir et godt løft.

Priser på den prosessoren? :ermm:

Virker jo rimelig bra

Billigste ligger ikke høyt over dagens Q6600

er vell på ca.$321

så skal ikke langt over 2000 for å få en god bit.

viss jeg ikke tar helt feil da ;)

Hilsen Andre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken nytte kan man bruke Quad til? Er det mange programmer som tar seg nytte av det, og vil gjøre det i fremtiden?

Skrevet
Hvilken nytte kan man bruke Quad til? Er det mange programmer som tar seg nytte av det, og vil gjøre det i fremtiden?

Det er ikkje mange programmer/spill som utnytter quad core nå, men det vil det garantert bli i "fremtiden"

Skrevet (endret)

Les resten av tråden:p evige diskusjonen, ok klokker du mye værsego kjøp quad men for en vanlig gamer, kjøp heller høy klokkefrekvens, ok om du vet du skal spille spill som støtter quad, kjøper du jo seff det, men jeg tror ikke de fleste spiller kommer med ordentlig quad support før om kanskje 1 år, og jeg er ganske inside når det gjelder gaming....

En uklokket e6850 er bedre enn en uklokket q6600 i de fleste spill i dag, for å oppsumere :) der har du vel egentlig svaret...

Endret av Zarachas
Skrevet

Quad er kjekt hvis man klarer å benytte seg av en Quad prosessor. En vanlig Gamer vil ant. ikke klare å benytte seg godt av en Quad CPU.

Beste for en Gamer er en E6850.

For mer avanserte PC brukere vil Quad være et godt valg.

Skrevet (endret)

Etter det jeg har lest og hørt så støtter ikke betaen sli eller quad, men full-versjonen skal det.

Angående den evinnelige quad vs. dual, hvis man har tenkt å spille de nye som kommer nå så lønner quad seg. Alle stortitlene har støtte for quad( de fleste ihvertfall ).

Endret av Fluesopp
Skrevet
Crysis betaen drar god nytte av 4 kjerner! :D

Prøvd det? Sist jeg sjekket Crysis-forumet sto det at quad-støtte ikke var aktivert. Den utnytter bare 2 kjerner hos meg ihvertfall... :p

Best å sjekke ting ut før man spammer.... ;)

Skrevet
Crysis betaen drar god nytte av 4 kjerner! :D

Prøvd det? Sist jeg sjekket Crysis-forumet sto det at quad-støtte ikke var aktivert. Den utnytter bare 2 kjerner hos meg ihvertfall... :p

Best å sjekke ting ut før man spammer.... ;)

Syns det ser bra ut jeg :ermm:

Crysis.jpg

Skrevet

Noen som vet om de cpu'ene støttes av dagens hovedkort (680i)?

Vil anta at de funker etter en bios oppgradering men ikke helt sikker...

Skrevet (endret)
Noen som vet om de cpu'ene støttes av dagens hovedkort (680i)?

Vil anta at de funker etter en bios oppgradering men ikke helt sikker...

De CPUene med 1333MHz FSB skal støttes ja(Med bios-oppgradering), men ikke dem med 1600MHz FSB. (Foreløpig bare den kraftigste Extreme-modellen)

Endret av Sindre Aleksander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...