Gå til innhold

Grensejeger i Finnmark


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fått varsel om innkalling til Gsv 2011.

Har enda ikke bestemt meg om jeg skal inn eller studere..

Flere bekjente av meg som også skal inn samtidig som meg, og jeg lurer da på sjansene for å komme på samme rom?

 

Hold dere tett samlet på innrykksdagen så kan det ordne seg. Samtidig kan det være lurt å dele seg litt, sånn sosialt sett.

Lenke til kommentar

Jeg har fått varsel om innkalling til Gsv 2011.

Har enda ikke bestemt meg om jeg skal inn eller studere..

Flere bekjente av meg som også skal inn samtidig som meg, og jeg lurer da på sjansene for å komme på samme rom?

 

Hold dere tett samlet på innrykksdagen så kan det ordne seg. Samtidig kan det være lurt å dele seg litt, sånn sosialt sett.

såvidt jeg husker får folk forskjellige oppmøtetidspunkter på innrykksdagen (-antakeligvis er det delvis delt inn alfabetisk etter etternavn, men vil tro at bosted også har noe å si der) og alle som møter opp samtidig er i samme pulje hele dagen, og stort sett havner man i samme tropp som de fleste av de man var i pulje sammen med.. når vi kom opp til GSV ble pulja vår delt på midten (bokstavelig talt -vi stod på rekke) og min halvpart ble slått sammen med en halvdel (eller muligens 2) fra en annen pulje, og så fikk vi selskap av noen befalselever og så var tropp 2 skapt.. og rominndelinga ble også tatt alfabtisk.. alle på mitt rom hadde etternavn på samme forbokstav, og det var også disse som hele tiden stod foran og bak meg i køene på innrykksdagen, og historien var den samme på naborommene også..

 

så, kort fortalt; hvis alle vennene til mopani har etternavn med samme forbokstav, vil jeg si det er ganske stor sjans for at man havner på samme rom:P

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Det er ikke mange som "failer tidlig". Det er snakk om den første dagen, der hvor du går gjennom legesjekk osv. Der er det mange som faller fra. Men det er altså bare oppmøtedagen.

og det foregår på sessvollmoen -tipper det er det anathema sikter til..

 

men av de som passerer innrykksmølla og blir frakta opp til kirkenes, er det ikke så mange som failer tidlig som du sier.. er vel bare de som får mer seriøse skader o.l. i tjenesten som blir plukket vekk ila rekrutten og selv da tror jeg det skal litt til før man blir dimma -jeg husker ihvertfall at det hinka en del folk rundt på krykker i rekrutten, som man vel bare holdt på mtp å plassere dem i en eller annen GAKP eller stabsstilling etter rekrutten..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Ok, altså litt begrepsforvirring her. Dere får unskylde en sivil jævel. Men uansett: Spørsmål vdr økonomi: bør jeg ringe VPV i dag og si fra at jeg har eier en leilighet eller er det sjanse for at de da dimmer meg?

 

Tvilsomt. Du eier den? Har du lån på den? Leier du den?

 

Forsvaret dekker vel noe her mens du er inne til tjeneste. Dette kan vel noen andre bedre enn meg

Lenke til kommentar

Det trenger du ikke være. Det er ikke dimisjonsgrunn, enkelt og greit. Det kan gjøre at lege/psykolog er litt slappere når det gjelder andre plager, og lar deg dimittere lettere på medisinsk grunnlag, men medisinsk grunnlag er altså fortsatt formelt sett den eneste grunnen for dimisjon, og hvis den grunnen ikke er reell så kan du uansett klage.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...