Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

sitte 2 på en moped..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ikke lov med mindre han/hun som sitter bakpå er under 10 år

8971679[/snapback]

står reglene for dette noen plass?

Skrevet
ikke lov med mindre han/hun som sitter bakpå er under 10 år

8971679[/snapback]

står reglene for dette noen plass?

8971697[/snapback]

Jeg har hørt og lest det i mopedboka fra i fjor, men husker ikke helt hvor :p

Skrevet (endret)

Fint at KongP bidrar konstruktivt til debatten.

Det trådstarter kanskje har hørt om, er et høringsforslag hos vegvesenet der det var oppe til vurdering om det skulle bli tillatt å kjøre to stykker på en moped. Dette ble det heldigvis ikke noe av.

Endret av CastorFiber
Skrevet

er ikke det litt merkelig egentli ? at vi skal få lov å kjøre på en ustabil 4 åring som kan hoppe av når som helst uten å tenke over konsekvensene ? jeg mener jo at en 16 åring som har litt mer vett i hue burde få sitte på . men det er min mening da..

Skrevet
er ikke det litt merkelig egentli ? at vi skal få lov å kjøre på en ustabil 4 åring som kan hoppe av når som helst uten å tenke over konsekvensene ? jeg mener jo at en 16 åring som har litt mer vett i hue burde få sitte på . men det er min mening da..

9003388[/snapback]

Jo da, det er merkelig. Men det går vel på vekt som med mye annet. De fleste plomberte mopeder går dass i oppoverbakke med to personer med 70 kg. Den går noe bedre når nummer to veier 30 kg.

Skal man ha lov til å kjøre to voksne på mopedene, kan man jo ikke bruke den plomberinga man har i dag ihvertfall. Blir det elektronisk fartssperre fremover, kan det jo diskuteres på ny..

Skrevet

Det er ikke bare effekten som er et problem ved to personer på en moped. Kjøreegenskapene til mopeden blir veldig annerledes pga. den ekstra vekten. Jo mere vekt, jo mere forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...