GLN Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 Så en trailer der Funcom fremstilte Age Of Conan her i Norge, er spillet produsert og kommer fra Norge? Ala et norsk spill
NikkaYoichi Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 Så en trailer der Funcom fremstilte Age Of Conan her i Norge, er spillet produsert og kommer fra Norge? Ala et norsk spill 8954818[/snapback] Jepp!
Brede_Skapstroppen Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 Ja Funcom er en norsk spillprodusent. har også kontorer i USA og Japan, men er opprinnelig norsk. Du kjenner vel til "den lengste reisen"-spillene og Anarchy Online. Dette er Funcom-spill
Bozzeye Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 (endret) Du kjenner vel til "den lengste reisen"-spillene og Anarchy Online. Dette er Funcom-spill 8954866[/snapback] Det er Funcom sine spel og Funcom er ein norsk spelprodusent. Eg hadde ledd meg halvt til døde hadde nokon utanlandske spel-produsentar ha norske stemmar osv. :!: Edit: Selskapet ble etablert i 1993 av Erik Gløersen, Ian Neil, Andre Backen, Gaute Godager, og Olav Mørkrid. Idag er selskapet en av verdens største uavhengige utviklere og utgivere av dataspill. Av de opprinnelige grunnleggerne er kun Gaute Godager igjen. Funcom har spesialisert seg på MMORPG eller MMOG-er, det vil si «Massively Multiplayer Online Games». Best kjent av disse er Anarchy Online. De fleste utgivelsene er laget for PC, men Funcom har også utgitt spill til konsoller som Xbox og Nintendo. Funcom var det første norske dataspillselskapet som slapp til på den norske børsen i desember 2005. I 2006 hadde selskapet omkring 180 ansatte, hvorav rundt 120 holder til i Oslo. Endret 27. juni 2007 av Mr. Sviker
cyberPanda Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 Ja Funcom er en norsk spillprodusent. har også kontorer i USA og Japan, men er opprinnelig norsk. Du kjenner vel til "den lengste reisen"-spillene og Anarchy Online. Dette er Funcom-spill 8954866[/snapback] /pirke pirke: de har et assiatisk studio i Kina, ikke japan (but seriously, who can tell the difference) de har også en adresse i Sweitz, men jeg tror det bare er noe finansielle greier. tror ikke de lager spill der. USA kontoret virker som det er fokusert på qualety assurance (teste spill før de kommer ut) og customer support.
Brede_Skapstroppen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Ja Funcom er en norsk spillprodusent. har også kontorer i USA og Japan, men er opprinnelig norsk. Du kjenner vel til "den lengste reisen"-spillene og Anarchy Online. Dette er Funcom-spill 8954866[/snapback] /pirke pirke: de har et assiatisk studio i Kina, ikke japan (but seriously, who can tell the difference) de har også en adresse i Sweitz, men jeg tror det bare er noe finansielle greier. tror ikke de lager spill der. USA kontoret virker som det er fokusert på qualety assurance (teste spill før de kommer ut) og customer support. 8956829[/snapback] I stand corrected
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå