Gå til innhold

Tour de France 2007 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt å lese topp 10 TdF 2005 nå:

 

1 Lance Armstrong - Mange mistanker, ikke tatt for noe.

2 Ivan Basso - Innrømmet doping. Fikk ikke starte TdF06.

3 Jan Ullrich - Involvert i Operación Puerto. Fikk ikke starte TdF06.

4 Francisco Mancebo - Involvert i Operación Puerto. Fikk ikke starte TdF06.

5 Alexander Vinokourov - Testet positivt i TdF07.

6 Levi Leipheimer - Ikke tatt for noe.

7 Michael Rasmussen - Kraftig brudd på meldeplikt. Utestengt fra eget lag.

8 Cadel Evans - Ikke tatt for noe.

9 Floyd Landis - Testet positivt i TdF 06.

10 Óscar Pereiro Sio - Testet positivt i TdF 06, men hevdet det var pga. astmamedisin.

 

 

Blir sterkt tvilende til Armstrong når jeg leser dette :(

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Leste et innlegg på db.no der en leser skriver noe veldig fornuftig. Personen mente at Rasmussen ble kastet ut fortjent, men han har sikkert bare slurvet med å melde ifra.

 

En annen viktig ting personen skrev (den viktigste) var det at det har ingen hensikt i å dope seg 1 måned før selve Touren begynner. Noe som er veldig sant. Hvorfor skal man dope seg så tidlig. Det har ingen effekt. Vi vet jo at han ikke har dopet seg under TdF07.

Lenke til kommentar
Morsomt å lese topp 10 TdF 2005 nå:

 

1  Lance Armstrong - Mange mistanker, ikke tatt for noe.

2  Ivan Basso - Innrømmet doping. Fikk ikke starte TdF06.

3  Jan Ullrich - Involvert i Operación Puerto. Fikk ikke starte TdF06.

4  Francisco Mancebo - Involvert i Operación Puerto. Fikk ikke starte TdF06.

5  Alexander Vinokourov - Testet positivt i TdF07.

6  Levi Leipheimer - Ikke tatt for noe.

7  Michael Rasmussen - Kraftig brudd på meldeplikt. Utestengt fra eget lag.

8  Cadel Evans - Ikke tatt for noe. 

9  Floyd Landis - Testet positivt i TdF 06.

10  Óscar Pereiro Sio - Testet positivt i TdF 06, men hevdet det var pga. astmamedisin.

 

 

Blir sterkt tvilende til Armstrong når jeg leser dette :(

9143841[/snapback]

Du er ikke alene. At Lance skulle vinne sju år på rad når mange av konkurretene hans var proppet fulle av dop. Det henger rett og slett ikke på greip. Han var hele tiden på et vis et steg foran.

 

"Alberto Contador som nå sykler for Lance Armstrongs tidligere lag Discovery Channel, var i fjor på laget Liberty Seguros. Da fikk han ikke sykle Tour de France fordi han og laget var involvert i den spanske dopingskandalen Operasjon Puerto.

 

Dokumenter den danske avisen Ekstra Bladet sitter på viser at Contador skulle ha den samme dopingblandinga som Jürg Jaksche. Jaksche innrømmet for kort tid siden å ha brukt EPO, eget blod og andre dopingpreparater."

 

Sakset fra en db-artikkel.

 

Jeg sier det igjen; på tempoen så heier jeg på Cadel Evans.

Lenke til kommentar
Leste et innlegg på db.no der en leser skriver noe veldig fornuftig. Personen mente at Rasmussen ble kastet ut fortjent, men han har sikkert bare slurvet med å melde ifra.

 

En annen viktig ting personen skrev (den viktigste) var det at det har ingen hensikt i å dope seg 1 måned før selve Touren begynner. Noe som er veldig sant. Hvorfor skal man dope seg så tidlig. Det har ingen effekt. Vi vet jo at han ikke har dopet seg under TdF07.

9143930[/snapback]

Etter hva jeg leste i en artikkel gir EPO den beste effekten etter 3 uker, samtidig som at det er umulig å spore når det har gått så lang tid.

Lenke til kommentar

Har sikkert hatt mistanke til ham lenge, men tøft å trekke en sannsynlig vinner. Siste innrømmelsene var nok det som fikk begeret til å flyte over for laget.

 

Men litt over til det sportslige:

 

1. CONTADOR Alberto

2. EVANS Cadel + 01' 53"

3. LEIPHEIMER Levi + 02' 49"

4. SASTRE Carlos + 04' 08"

 

Står vel egentlig mellom Contador, Evans og Leipheimer. Sastre har også en sjanse, men da må han kjøre noe enormt på tempo. Blir spennende...

Lenke til kommentar

Det er åpenbart at Rasmussen har vært dopet før Le Tour, det finnes ingen andre grunner til å gjemme seg for doping jegerne enn dette.

Han vil også nyte godt ut av være dopet før Touren, trening vil bli massiv og han vil kunne bygge seg opp maksimalt til starten, godt han er ute, håper vi slipper mer til han. Også med Contador er det mye rart som foregår, du er ikke 24 år og klatrer Plateu de Beille 1.45 min fortere enn Lance i sine glansdager, skjer bare ikke. (Samme gjelder Rasmussen som kom imål omtrent samtidig som Contador.)

 

Nestemann ut er Contador, håper at Cadel Evans står igjen som vinner; Det vil være det mest rettferdige synes nå jeg.

-

 

Cadel Evans er vell best av de 4 på tempo?

 

Håper også at man får livstidsutestengelse om man blir tatt engang, så blir man kvitt ugresset som vokser i denne fabelaktige idretten jeg elsker.

 

 

 

Vivè Le Tour!

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Håper på Evans. Han har vært min favoritt både i år og i fjor. Han eller Leipheimer med seier vil være godt for Touren med tanke på at de ikke har dopingmistanker rundt seg (såvidt jeg vet). Tom Boonen uttalte jo at han mente at Evans var den eneste rene av topp 10...

Sastre har forøvrig ikke sjanse på seiren. Han kan dope seg til han sprekker, men han ER en dårligere temposyklist enn Evans. Evans slo Sastre med 2'47 og Contador med 1'04 på forrige tempo. Men den neste tempoen passer tempoeksperter som Evans (og delvis Contador) mye bedre, mens Sastre sannsynligvis kommer til å slite enda mer. Leipheimer var 1'25 bak Evans på forrige. Vi får se...

Lenke til kommentar

Nå ble jeg ekstremt skuffet.

Først Vino, min store favoritt og Rasmussen som jeg har heiet litt på hele tiden. Han er jo ikke tatt i doping, ennå. Men vi får se hva fremtiden bringer.

 

Contador virker ikke helt ren han heller, men det er danske medier som sitter på info'en om han og dopingbruk (?). Veldig usikkert dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...