Danny92 Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 Siden jeg ikke fikk noe svar på linux1.no så spør jeg her..: Har en veldig gammel pc her som jeg vil ha linux på. Men så er det sånn at jeg ikke har fler brennbare cd'er. Så tenkte jeg at jeg kunne prøve og sette den hardisken jeg skal ha i den gammle pcen i en annen pc jeg har. Jeg skal bruke pcen som en http server, så trenger en distro som ikk drar for mye som har muligheter for å drive hjemmeside server med ftp, php og mysql og noe annet vis det er nødvendig. Men vis jeg finner den distroen jeg kan bruke til den pcen så går det vel an på en måte og montere den på hardisken jeg bruke?
Crowly Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 Finnes en del tråder som omhandler distro valg til eldre maskiner allerede, bare å søke eller titte litt nedover lista. Men når man stiller slike spørsmål så er det alltid veldig kjekt å få vite spesifikasjonene på maskinen, hvor mye minne, cpu hastighet osv
Danny92 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Skrevet 24. juni 2007 Cpu: 120 mhz Ram: to gammle ram som jeg ikke vet hvor mye er på, også et ram på 64 og et ram som det ikke står noe på..
Jallenbo Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 (endret) DSL (Damn Small Linux) SLAX Xubuntu Endret 24. juni 2007 av Jallenbo
Danny92 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Skrevet 24. juni 2007 Kan jeg få de inn på en harddisk gjennom windows noen av de der? Usb går jo men den gammle pcen har jo ikke usb..
olefiver Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 SLAX er egentlig en livecd distro, men har et installer_på_hardisken script som funker fra Win. CLICKY Har selv installert SLAX, dog på en usb-disk, og er godt fornøyd. En av de raskeste distroene jeg har prøvd. Men på din maskin vil den nok bruke litt tid...
Danny92 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Skrevet 24. juni 2007 (endret) Men så er det jo sånn at jeg ikke har fler cder og brenne på(får ikke kjøpt cder for om 1 måneds tid). Jeg tenkte jo på at om det var mulig og få en eller annen distro over på hardisken fra win xp? Edit:Ops misforstod litt ^^ Edit2: Jeg bruker minne brikken min til det jeg siden jeg ikke har noe cder og brenne det på.. Endret 24. juni 2007 av dannyboy_1992_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå