Gå til innhold

C++ IDE til Ubuntu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Tenkte jeg skulle starte litt med C++ igjen, men har nå gått fra Windows til Ubuntu linux. Lurte i den sammenheng på om noen anbefalinger til C++ editorer som er enkle - det vil si noe ala Dev-C++. Gjerne også en editor som er lett å sette opp med kompilatoren.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, det er ikke å finne editorene som er vanskelig, men det er hvilken folk anbefaler. Tenkte jo på Eclipse, men siden jeg er i opplæringsfasen vil jeg ha noe litt enklere. Noen anbefalinger?

Skrevet

Jeg gikk fra windows og dev-c++ til ubuntu. Etter litt testing fant jeg ut at code::blocks var det greieste for meg. Enkelt og greit, har fått mye skryt for dette på nettet.

Anbefalles på det varmeste ;)

Skrevet

Anjuta har jeg prøvd før, likte det meget godt, skal prøve det igjen. Men jeg prøvde å sette opp Eclipse i går for gøy, og installerte gcc og g++ eller hva nå de kompilatorene heter. Eclipse vil ikke kompilere, er det ikke vanlig at programmene konfigurerer seg selv? Eller må jeg legge til noe ekstra i programmet slik at den får kontakt med kompilatoren?

Skrevet

liker personlig veldig godt vim er vel det eneste jeg bruker på daglig basis, men når man skal gå sexy så vil jeg annbefale Kate som sikkert også har fått noe skryt her og der

Skrevet (endret)

Eclipse med CDT eller Netbeans med C/C++-plugin ville jeg gått for. Eventuelt Emacs om du gidder å bruke mye tid på å sette deg inn i en sær men særdeles kraftig editor.

Har selv programmert en del C++ i Eclipse og syns det funker bra. Veldig brukervennlig og lett å sette seg inn i.

Endret av Geofrank

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...