Tussi Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) jjkoggan skrev (4 minutter siden): Du antar at jeg støtter noe jeg ikke støtter. Jeg peker på problemet som pharma får når de må teste produktene deres. Hvis hvite folk ikke tillater slike testing så må selskapene til fattige ikke hvite folk som du beskriver. Det var ofte min erfaring når jeg jobbet i et pharmaceutical selskap. Rekruttering av hvite fôr slik testing er meget vanskelig å gjøre uten å gå på et fattig ikke hvite land. Og dere tenkte aldri over at hvis hvite sa nei, så var testen faktisk ikke etisk holdbar????????? Hva med Helsinki-protokollen? Her snakker vi til og med om mennesker som ikke selv kan samtykke, men der resultatene i stor grad er flr andre enn dem selv. ALT er uetisk her. Hvis du som har jobbet i et legemiddelfirma ikke ser det, så ser jeg med skrekk på moralen i den bransjen! At svarte barn potensielt skal dø i fremtiden for å fremme den gale fyren Kennedy sin agenda, er horribelt! Denne studien burde stoppes, ikke bare oauses! Endret 15. februar av Tussi 1
jjkoggan Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Tussi skrev (9 minutter siden): Og dere tenkte aldri over at hvis hvite sa nei, så var testen faktisk ikke etisk holdbar????????? Hva med Helsinki-protokollen? Her snakker vi til og med om mennesker som ikke selv kan samtykke, men der resultatene i stor grad er flr andre enn dem selv. ALT er uetisk her. Hvis du som har jobbet i et legemiddelfirma ikke ser det, så ser jeg med skrekk på moralen i den bransjen! At svarte barn potensielt skal dø i fremtiden for å fremme den gale fyren Kennedy sin agenda, er horribelt! Denne studien burde stoppes, ikke bare oauses! Du har ikke fått med deg at jeg ikke støtter denne studien 1 1
Tussi Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar jjkoggan skrev (1 minutt siden): Du har ikke fått med deg at jeg ikke støtter denne studien Men du tar ikke avstand fra fremgangsmåten jjkoggan skrev (19 minutter siden): Hvis hvite folk ikke tillater slike testing så må selskapene til fattige ikke hvite folk som du beskriver. Det var ofte min erfaring når jeg jobbet i et pharmaceutical selskap. Rekruttering av hvite fôr slik testing er meget vanskelig å gjøre uten å gå på et fattig ikke hvite land
jjkoggan Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Tussi skrev (1 minutt siden): Men du tar ikke avstand fra fremgangsmåten Jeg støttet ikke selskapet mitts fremgangsmåten heller 1 1
Tussi Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar jjkoggan skrev (Akkurat nå): Jeg støttet ikke selskapet mitts fremgangsmåten heller Det er bra! Men er du enig i at dette faktisk er rasistisk? Det er ikke tvil i mitt hode om at Kennedy har en finger med i spillet her. Jeg minner bare om hva man gjorde da ebola-vaksinen ble testet. Man avsluttet testene da 23 i kontrollgruppen fikk ebola, mens ingen i vaksinegruppen fikk det. Og da var vaksinen ment for de som var med i studien. Og alle fikk vaksinen da man så resultatene https://ebolaresponse.un.org/final-trial-results-confirm-ebola-vaccine-provides-high-protection-un-health-agency Finner desverre ikke linken jeg egentlig leter etter. 1
JK22 Skrevet 15. februar Forfatter Skrevet 15. februar FBI Interviewed Trump Accuser, Epstein Files Show The FBI spoke to a victim of Jeffrey Epstein who also accused Donald Trump of sexually and violently assaulting her, according to records in the Justice Department’s publicly searchable Epstein database. The records don’t show what became of the DOJ’s investigation into the allegations, but the documents indicate the government found her to be a credible accuser. Records elsewhere in the files reveal that a woman with matching biographical details sued Epstein’s estate and won a settlement in 2021. The allegations and FBI interview are landmark revelations, undermining the White House’s protestations that Trump hasn’t been accused of wrongdoing and showing instead that the U.S. government has been aware of a credible Trump accuser in the Epstein files. Dette er det første sporet. Trump har vært meget uvanlig nevnt så mange ganger i de offentliggjorde opplysninger, at det begynte å bli veldig rart at myndighetene i all den tiden Epstein-saken var under etterforskning ikke gjort noe for å sette Trump under mistanke, og at de republikanske politikerne i 2016 og 2024 kan umulig ha unnlatt å få med seg slike farefulle indisier, spesielt ettersom Trump er dømt for seksuelle overgrep og anklaget gjentatte ganger i hele hans liv for krenkende oppførsel mot kvinner helt siden hans ungdomstid. “[REDACTED] stated Epstein introduced her to Trump who subsequently forced her head down to his exposed penis which she subsequently bit,” the presentation says. “In response, Trump punched her in the head and kicked her out.” The victim would have been “approximately 13-15 years old when this occurred,” according to the presentation. The alleged assault took place in the early-mid 1980s, and the same woman also claimed to be an Epstein victim. Dette passer godt med det som kom fram omkring Trumps fortid som seksualovergriper. The second Trump claim on the slide — that Epstein introduced a victim to Trump when she was 14 years old, saying, “This is a good one, right?”, to which Trump agreed — carries immense credibility within the DOJ: That claim, about an incident at Trump’s Mar-a-Lago club in 1994, came from a key government witness whose testimony at trial helped DOJ prosecutors convict Maxwell, the files reveal. Det er tydelig at noen veldig høyt opp hadde beskyttet Trump gjennom flere presidentperioder helt fram til 2024, ikke bare mot slike saker, men også omkring Trumps meget mange forbrytelsene annetsteds i hans virke som "forretningsmann". Det er ikke russerne eller Trumps rike venner, heller ikke korrupte tjenestefolk. While it’s not clear what became of the investigation into the Trump claim, details from the tip match other records in the files, including an FBI writeup (known as a “302” form) of an interview with an Esptein victim and her lawyer. The interview was conducted July 24, 2019, and entered into the FBI’s case files on August 9, the day before Epstein was found dead in his jail cell. Epsteins dødsfall er ikke det eneste omkring Trump, hans første ekskone var funnet død under merkelige omstendigheter i juni 2022. Det er latt merke på min side at rundt to til tre, kanskje flere, hadde fått en tidlig død i forbindelse med etterforskning som berører Trump. Later in the interview, the woman discussed a photo of Epstein and Trump that someone had sent her, which was still saved in her phone. The victim asked the agents if she could crop someone out of the picture — Donald Trump. When the FBI agents asked if she could explain why she wanted to crop Trump out, the woman hesitated, and her attorney answered, saying “[REDACTED] was concerned about implicating additional individuals, and specifically any that were well known, due to fear of retaliation,” the 302 says. Her er det noe som må bringes fram; har Trump i sannheten kopierte hans forbilde fra "Gudfaren" også ved å beordre drap på personer i det skjulte? Maxwell virker livredd da hun nekte å si noe som helst, og det er tegn på at hun muligens frykter for hennes liv, ingen vet hvorfor hun var flyttet ut av fengselet for mildere soningstilstand. Har korrupsjonen i den rike USA gått så langt? Er det mulig at Røde-Larsen og Jagland hadde etablert relasjoner med et miljø som kan ha stått bak uhyrligheter som drap på vitner? Trump hadde i lang tid regelrett truet meget mange i hele livet uten å bli stoppet, nå er det en mulighet at han var en drapsmann - som har kompromitterte den politiske USA. Det hadde kommet ut at flere folkevalgte inkludert enkelte senatorer hadde fått anonyme drapstrusler i foråret 2025 da Trumps kandidater ble stemt gjennom til manges sjokk. 2 3
Snikpellik Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar En ekkel rasistisk melding fra en av Trumps nærmeste allierte i Kongressen, MAGA-politiker Randy Fine. Dette er altså nivået og noe en kongressrepresentant ser seg tjent med å poste ut til verden i 2026. 3 6
Snikpellik Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar (endret) Trump-administrasjonen prøver å identifisere amerikanere som er kritiske til ICE i sosiale medier. DHS har sendt teknologiselskaper som Google og Meta juridiske forespørsler om navn, e-postadresser, telefonnumre og annen identifiserende data bak kontoer i sosiale medier som kritiserer dem. Homeland Security Wants Social Media Sites to Expose Anti-ICE Accounts https://www.nytimes.com/2026/02/13/technology/dhs-anti-ice-social-media.html The department has sent Google, Meta and other companies hundreds of subpoenas for information on accounts that track or comment on Immigration and Customs Enforcement, officials and tech workers said. The Department of Homeland Security is expanding its efforts to identify Americans who oppose Immigration and Customs Enforcement by sending tech companies legal requests for the names, email addresses, telephone numbers and other identifying data behind social media accounts that track or criticize the agency. In recent months, Google, Reddit, Discord and Meta, which owns Facebook and Instagram, have received hundreds of administrative subpoenas from the Department of Homeland Security, according to four government officials and tech employees privy to the requests. They spoke on the condition of anonymity because they were not authorized to speak publicly. Google, Meta and Reddit complied with some of the requests, the government officials said. In the subpoenas, the department asked the companies for identifying details of accounts that do not have a real person’s name attached and that have criticized ICE or pointed to the locations of ICE agents. The New York Times saw two subpoenas that were sent to Meta over the last six months. The tech companies, which can choose whether or not to provide the information, have said they review government requests before complying. Some of the companies notified the people whom the government had requested data on and gave them 10 to 14 days to fight the subpoena in court. “The government is taking more liberties than they used to,” said Steve Loney, a senior supervising attorney with the American Civil Liberties Union of Pennsylvania. “It’s a whole other level of frequency and lack of accountability.” Over the last six months, Mr. Loney has represented people whose social media account information was sought by the Department of Homeland Security. The department said it had “broad administrative subpoena authority” but did not address questions about its requests. In court, its lawyers have argued that they are seeking information to help keep ICE agents in the field safe. Endret 16. februar av Snikpellik 2 7
SilverShaded Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Snikpellik skrev (11 minutter siden): Trump-administrasjonen prøver å identifisere amerikanere som er kritiske til ICE i sosiale medier. DHS har sendt teknologiselskaper som Google og Meta juridiske forespørsler om navn, e-postadresser, telefonnumre og annen identifiserende data bak kontoer i sosiale medier som kritiserer dem. Homeland Security Wants Social Media Sites to Expose Anti-ICE Accounts https://www.nytimes.com/2026/02/13/technology/dhs-anti-ice-social-media.html The department has sent Google, Meta and other companies hundreds of subpoenas for information on accounts that track or comment on Immigration and Customs Enforcement, officials and tech workers said. The Department of Homeland Security is expanding its efforts to identify Americans who oppose Immigration and Customs Enforcement by sending tech companies legal requests for the names, email addresses, telephone numbers and other identifying data behind social media accounts that track or criticize the agency. In recent months, Google, Reddit, Discord and Meta, which owns Facebook and Instagram, have received hundreds of administrative subpoenas from the Department of Homeland Security, according to four government officials and tech employees privy to the requests. They spoke on the condition of anonymity because they were not authorized to speak publicly. Google, Meta and Reddit complied with some of the requests, the government officials said. In the subpoenas, the department asked the companies for identifying details of accounts that do not have a real person’s name attached and that have criticized ICE or pointed to the locations of ICE agents. The New York Times saw two subpoenas that were sent to Meta over the last six months. The tech companies, which can choose whether or not to provide the information, have said they review government requests before complying. Some of the companies notified the people whom the government had requested data on and gave them 10 to 14 days to fight the subpoena in court. “The government is taking more liberties than they used to,” said Steve Loney, a senior supervising attorney with the American Civil Liberties Union of Pennsylvania. “It’s a whole other level of frequency and lack of accountability.” Over the last six months, Mr. Loney has represented people whose social media account information was sought by the Department of Homeland Security. The department said it had “broad administrative subpoena authority” but did not address questions about its requests. In court, its lawyers have argued that they are seeking information to help keep ICE agents in the field safe. Dette er virkelig skummelt...'storebror ser deg' i øverste potens. Smart av Trump å bruke HS i stedet for DOJ, men har HS virkelig så store rettigheter ? Jeg fatter ikke at retts-systemet ikke har gjort noe for å stoppe dette, det er jo et angrep på folks konstitusjonelle rettigheter ? Såvidt jeg husker, gikk vel Trump til valg bl.a på å 'stoppe angrep på yttringsfriheten' og '"end the weaponizing of The Federal Government", og nå ser vi det tvert motsatte gang på gang brukt mot diverse grupper han misliker. Skjønner jo nå hvorfor Trump & co trenger alle disse konsentrasjonsleirene de planlegger ! 4 2
Filmvenn Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Norge først er å stoppe Epstein-filene som Trump og hans administrasjon har brukt de siste månedene på å stoppe og sensurere. De samme filene hvor Trump er nevnt over 38 000 ganger. 3
N-4K0 Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar "Det viktigste for en statsleder er å trygge og lytte til sitt eget folk!" Åja, det er DET Trump gjør når han sender nasjonalgarden/ICE til demokratiske delstater hvor de ender opp med å skyte og drepe tilfeldige borgere 🤔 dumme oss som ikke har forstått det! SilverShaded skrev (5 timer siden): Dette er virkelig skummelt...'storebror ser deg' i øverste potens. Smart av Trump å bruke HS i stedet for DOJ, men har HS virkelig så store rettigheter ? Jeg fatter ikke at retts-systemet ikke har gjort noe for å stoppe dette, det er jo et angrep på folks konstitusjonelle rettigheter ? Såvidt jeg husker, gikk vel Trump til valg bl.a på å 'stoppe angrep på yttringsfriheten' og '"end the weaponizing of The Federal Government", og nå ser vi det tvert motsatte gang på gang brukt mot diverse grupper han misliker. Skjønner jo nå hvorfor Trump & co trenger alle disse konsentrasjonsleirene de planlegger ! Vi må jo skjønne det at angrep på ytringsfriheten er en uting når det er republikanere som blir forsøkt sensurert/kansellert, demokrater er jo "venstreekstremister" som fortjener å bli sensurert! ( /s ) 5
Mannen med ljåen Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar De skyter ikke tilfeldige borgere, det har vært hendelser der demonstranter har blitt nærgående og hindret lovens håndhevere, og nøyaktige omstendigheter må etterforskes. For eksempel at Good var nær ved å kjøre ned en agent, og Pretti var bevæpnet, og agenten kan ha trodd han hadde flere våpen. Et vådeskudd kan ha blitt utløst, som fikk agenten til å reagere som om han ble skutt mot. Jeg vet det er fascistisk å etterforske hendelser. Vi må bare konkludere med at agentene skyter tilfeldige sivile på åpen gate, og det var ingen omstendigheter som foranledning. 1
Reg2000 Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar 1 hour ago, Mannen med ljåen said: Jeg vet det er fascistisk å etterforske hendelser. Vi må bare konkludere med at agentene skyter tilfeldige sivile på åpen gate, og det var ingen omstendigheter som foranledning. Begge hendelsene er så godt dokumentert med video at vi lett kan konkludere med at ICE begikk regelrett drap for åpent kamera uten at myndighetene vil så mye som å vurdere om hendelsen er problematisk. Om ikke det var nok kan du se på hvordan de behandler folk både under pågripelser og ikke minst i konsentrasjonsleirene de settes inn i etterpå. Her er et eksempel fra en som tilfeldigvis får litt oppmerksomhet fordi han er Irsk statsborger. : 8 1
AtterEnBruker Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar (endret) SilverShaded skrev (8 timer siden): Dette er virkelig skummelt...'storebror ser deg' i øverste potens. Smart av Trump å bruke HS i stedet for DOJ, men har HS virkelig så store rettigheter ? Jeg fatter ikke at retts-systemet ikke har gjort noe for å stoppe dette, det er jo et angrep på folks konstitusjonelle rettigheter ? Såvidt jeg husker, gikk vel Trump til valg bl.a på å 'stoppe angrep på yttringsfriheten' og '"end the weaponizing of The Federal Government", og nå ser vi det tvert motsatte gang på gang brukt mot diverse grupper han misliker. Det kalles projisering. Slik kan man opparbeide seg plausibel benektelse når man gang på gang gir ytre høyre og konservative slingringsmonn for å angripe ytringsfriheten og privatlivets rettigheter. Det er skummelt hvor mange her i Norge som bruker den logikken der. Folk som ikke bare gir høyresiden slingringsmonn for slike ting, men aktivt forsvarer den med nebb og klør, og prøver desperat å deflektere. Denne projiseringen burde allerede vært så åpenbar med tanke på hvor vanvittig opphengt ytre høyre og konservative er i andre personers kropper, og hvor mye de i alle disse årene har fremmet å bruke statsmakt til å overvåke og kontrollere andre menneskers kropper. Og i tilfelle noen svarer "venstresiden er like ille fordi demokratene også brukte overvåking..." Demokratene er ikke venstresiden. Filmvenn skrev (7 timer siden): Norge først er å stoppe Epstein-filene som Trump og hans administrasjon har brukt de siste månedene på å stoppe og sensurere. De samme filene hvor Trump er nevnt over 38 000 ganger. Alt og alle som bruker begrepet "dette landet først" burde automatisk ringe nazi-alarmklokkene hos de fleste normale mennesker. Og hvis noen synes det høres for "polariserende" og "splittende" ut, så må jeg minne om at, man kan ikke bli stort sett mer polariserende og splittende enn "dette landet først". Pluss at de alltid unntatt unntak vil plassere innbyggerne i et rigid sosialt hierarki. Det er også per definisjon, splittende. For det er nettopp det de vi, å splitte befolkningen i forskjellige klasser og rang. Befolkninger rundt i verden henger veldig etter når det gjelder å ha en kognitiv immunforsvar mot å falle for disse søppelgruppenes bullshit. Og i tilfelle noen svarer at "du skjærer alle som er glade i landet sitt under en kam..." De som genuint bryr seg om landet sitt, trenger aldri å bruke denne kyniske, manipulative retorikken der. Endret 16. februar av AtterEnBruker 3 1
Duriello Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Litt usikker på om denne er delt tidligere, om den er det, så beklager jeg dobbelpost. Synes den fremhever nivået på Bondi ganske godt (og resten av Epstein sirkuset), flittig bruk av Trump's debatteknikker og/eller Kremlins handbook to gaslightning. 3 2
Snikpellik Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Carney constructs a mega anti-Trump trade alliance https://www.politico.eu/article/eu-and-indo-pacific-blocs-eye-major-new-trade-pact/ The Canadian prime minister is spearheading discussions between the EU and a major Indo-Pacific trade bloc after calling on middle powers to join forces. Two of the world’s biggest trading blocs are cautiously eyeing closer ties to short-circuit Donald Trump’s tariffs. The European Union and a 12-nation Indo-Pacific bloc are opening talks to explore proposals to form one of the largest global economic alliances, multiple people with knowledge of the talks told POLITICO. Canada is spearheading the discussions after Prime Minister Mark Carney called on middle powers to buck trade war coercion last month, days after Trump threatened to raise tariffs on Denmark’s European allies if it didn’t cede Greenland. Ottawa is “championing efforts to build a bridge between the Trans-Pacific Partnership [CPTPP] and the European Union, which would create a new trading bloc of 1.5 billion people,” Carney told world leaders and the global business elite in Davos. The middle powers are taking action. The EU and CPTPP are starting talks this year to strike an agreement to intertwine the supply chains of members like Canada, Singapore, Mexico, Japan, Vietnam, Malaysia and Australia with Europe. It would bring nearly 40 nations on opposite sides of the globe closer together with the aim of reaching a deal on so-called rules of origin. These rules determine the economic nationality of a product. A deal would allow manufacturers throughout the two blocs to trade goods and their parts more seamlessly in a low-tariff process known as cumulation. Earlier this month, Carney dispatched his personal representative to the European Union, John Hannaford, to Singapore to solicit the views of regional leaders on the potential deal. “The work is definitely coming along,” a Canadian government official told POLITICO. “We’ve had very fruitful discussions on it with other partners around the world.” Like others in this story they were granted anonymity to discuss the preliminary talks. 7 1 1
obygda Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Duriello skrev (1 time siden): Litt usikker på om denne er delt tidligere, om den er det, så beklager jeg dobbelpost. Synes den fremhever nivået på Bondi ganske godt (og resten av Epstein sirkuset), flittig bruk av Trump's debatteknikker og/eller Kremlins handbook to gaslightning. Orker ikke se på voksne oppføre seg slik 1
Duriello Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar (endret) obygda skrev (1 minutt siden): Orker ikke se på voksne oppføre seg slik "Voksen" i entall. 😃 Synes han mannen var god da.👍 Endret 16. februar av Duriello 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå