Gå til innhold

Grafiske innstillinger i spill - Hva er hva.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Colin Mcrae 2005 og en LCD skjerm som kan kjøre i minst 1280 x 1024, men det finnes innstillinger for dette i spillet også. Det fungerer mye bedre å velge 800x 600 i spillmenyen, merkelig nok. I tillegg er det valg for z -debth, texture kvalitet, AA, Advanced particles, post processing effects og AF.

Gamma, brightness og contrast kan styres både i spillet og for selve skjermen ,selvfølgelig.

Jeg må si jeg har problemer med å forstå hvordan dette skal stilles inn. Finnes det noen retningslinjer for hva som er best?

Har PC med 3,2 Ghz Pentium 4, 768 RAM (3200)og Radeon 9800 - 128 MB.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke noe annet enn at iallefall lavere skjermoppløsning gir bedre ytelse uansett hva du skal spille eller gjøre. Skjermkortet bruker mer ressurser jo større oppløsning den sender

Skrevet (endret)
Skjermkortet bruker mer ressurser jo større oppløsning den sender

8927256[/snapback]

Men mengden ressurser som brukes på oppløsning er neglisjerbar når man setter i gang med HDR og avansert postprosessering. Disse to er kanskje de tingene som tar den største biten av ytelseskaka til skjermkortet. Antialising kan også være en slik ting, ihvertfall på litt eldre skjermkort, så AA må du eksperimentere med.

Jeg vil anbefale å bruke LCD-skjermens native oppløsning så du slipper stygg skalering, og heller skru av HDR/postprosessering og eventuelt AA.

Robocoop, mange av begrepene er forklart i denne tråden, bl.a AA og AF :)

Endret av skag1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...