iblazeqt Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar https://www.vg.no/nyheter/i/8pm20E/trump-om-ikke-vi-vinner-mellomvalget-blir-jeg-stilt-for-riksrett Trump: – Om ikke vi vinner mellomvalget, blir jeg stilt for riksrett Til folkevalgte republikanere sa Trump tirsdag ettermiddag at han må vinne høstens mellomvalg. 2
Imaginacíon Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 46 minutes ago, Vokteren said: Godt forslag. Hvis han nekter, må boikotten bli et faktum. Tenk om ingen lag eller tilskuere fra resten av verden møtte opp i åpningsseremonien eller på kampene. Det hadde blitt Trumps og Infantinos velfortjente nedtur. Sør-Amerika skulle jeg tro også var interessert i å boikotte. Går han til angrep på Mexico så er det farlig nært at hele greia rakner. 1
Imaginacíon Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 17 minutes ago, iblazeqt said: https://www.vg.no/nyheter/i/8pm20E/trump-om-ikke-vi-vinner-mellomvalget-blir-jeg-stilt-for-riksrett Trump: – Om ikke vi vinner mellomvalget, blir jeg stilt for riksrett Til folkevalgte republikanere sa Trump tirsdag ettermiddag at han må vinne høstens mellomvalg. Han er desperat med andre ord. Og desperate menn gjør desperate ting. 2
Kajac Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar iblazeqt skrev (16 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/8pm20E/trump-om-ikke-vi-vinner-mellomvalget-blir-jeg-stilt-for-riksrett Trump: – Om ikke vi vinner mellomvalget, blir jeg stilt for riksrett Til folkevalgte republikanere sa Trump tirsdag ettermiddag at han må vinne høstens mellomvalg. Det er stadig flere republikanere som setter kaffen i halsen pga. oppførselen til mannen de selv valgte inn. Vi kan jo krysse fingrene for at de tar Trump på ordet, og stemmer han vekk i november. 5
iblazeqt Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Kajac skrev (2 minutter siden): Det er stadig flere republikanere som setter kaffen i halsen pga. oppførselen til mannen de selv valgte inn. Vi kan jo krysse fingrene for at de tar Trump på ordet, og stemmer han vekk i november. November kan ikke komme raskt nok… 4
Atib Azzad Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 3 minutes ago, Kajac said: Det er stadig flere republikanere som setter kaffen i halsen pga. oppførselen til mannen de selv valgte inn. Vi kan jo krysse fingrene for at de tar Trump på ordet, og stemmer han vekk i november. Det er kongressen som velges (og i noen delstater guvernører), ikke president, ved mellomvalget i november. Dersom demokratene har flertall og stiller Trump for riksrett etterpå vil man antagelig få se hvor mye juridisk hold det er í title 10; Plenary power, aka. At presidenten har ubegrenset makt. Gitt at det i det hele tatt holdes mellomvalg. 2 2
Imaginacíon Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 1 minute ago, Atib Azzad said: Det er kongressen som velges (og i noen delstater guvernører), ikke president, ved mellomvalget i november. Dersom demokratene har flertall og stiller Trump for riksrett etterpå vil man antagelig få se hvor mye juridisk hold det er í title 10; Plenary power, aka. At presidenten har ubegrenset makt. Gitt at det i det hele tatt holdes mellomvalg. De vil neppe få stort nok flertall til å stille han for riksrett. Men det kan bli tøffere for han å få gjort noe. 1
Markiii Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar (endret) YHaugvik skrev (På 5.1.2026 den 19.31): Jeg tror dette kun handler om en ting: America first! Alt annet er ikke spesielt relevant. Så komplisert. Så enkelt. Å ødelegge USAs forhold til alle tidligere allierte er ikke "America First". Nei, dette er nok Trump First, eller kanskje Israel First. Husk forresten at Trump gikk til valg på "no more war" og at USA ikke lenger skulle leke verdenspoliti. Men Trump er som kjent en skamløs løgner. Det som styrer ham er hva som gagner ham personlig, og blant annet hvem som gir ham penger. Endret 6. januar av Markiii 3 3
Mbappe09 Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Markiii skrev (3 minutter siden): Å ødelegge USAs forhold til alle tidligere allierte er ikke "America First". Nei, dette er nok Trump First, eller kanskje Israel First. Husk forresten at Trump gikk til valg på "no more war" og at USA ikke lenger skulle leke verdenspoliti. Men Trump er som kjent en skamløs løgner. Det som styrer ham er hva som gagner ham personlig, og blant annet hvem som gir ham penger. "No more wars" er direkte oversatt til ingen mer krig mot russiske interesser. 5 1
Tussi Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Mbappe09 skrev (4 minutter siden): "No more wars" er direkte oversatt til ingen mer krig mot russiske interesser. Men Russland er ganske forbanna over Venezuela
Tussi Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Og der falt den første norske politikeren i saken https://www.nettavisen.no/nyheter/trump-sjokk-i-unge-hoyre-vi-skal-la-usa-fa-gronland/s/5-95-2809917 1
Imaginacíon Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 5 minutes ago, Tussi said: Og der falt den første norske politikeren i saken https://www.nettavisen.no/nyheter/trump-sjokk-i-unge-hoyre-vi-skal-la-usa-fa-gronland/s/5-95-2809917 Jeg er på ingen måte en Høyre-tilhenger, men dette er en fillesak. Hvem som helst, nesten, kan bli nestleder i et lokallag. 1
Tussi Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Jeg er på ingen måte en Høyre-tilhenger, men dette er en fillesak. Hvem som helst, nesten, kan bli nestleder i et lokallag. Poenget var vel mer at politikere også i Norge er villig til å sette USA foran våre egne interesser. Hvis det ikke er interessant for deg kan du la være å kommentere det 4
Fibonacci Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Tussi skrev (8 minutter siden): Og der falt den første norske politikeren i saken https://www.nettavisen.no/nyheter/trump-sjokk-i-unge-hoyre-vi-skal-la-usa-fa-gronland/s/5-95-2809917 Nå får vi se hvem som er forrædere og hvem som er patrioter. 1
Tussi Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Fibonacci skrev (Akkurat nå): Nå får vi se hvem som er forrædere og hvem som er patrioter. Ja. Det ser sånn ut... når krisen og ustabilitetem kommer nærmere bør vi vite hvem vi som nasjon kan stole på
obygda Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Tussi skrev (2 minutter siden): Ja. Det ser sånn ut... når krisen og ustabilitetem kommer nærmere bør vi vite hvem vi som nasjon kan stole på Sant. Vi trenger ikke slike politikere 3
Kajac Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Atib Azzad skrev (42 minutter siden): Det er kongressen som velges (og i noen delstater guvernører), ikke president, ved mellomvalget i november. Dersom demokratene har flertall og stiller Trump for riksrett etterpå vil man antagelig få se hvor mye juridisk hold det er í title 10; Plenary power, aka. At presidenten har ubegrenset makt. Gitt at det i det hele tatt holdes mellomvalg. Om Trump mister makten i et eller begge kammerene, så vil han få store problemer. Kanskje ikke riksrett med det første, men det vil uansett hjelpe verdensfreden på kort sikt. Flertallet republikanerne har i dag er ganske skjørt, og mange som stemte på Trump er ikke lenger hans støttespiller. Husk at de fleste Trump-supportere ikke er MAGA, de ønsket gjerne bare bedre økonomi osv. Noe de så langt overhode ikke har fått. Disse kan fort vippe republikanernes makt av vektskålen. Jeg har troen 👍 3 1
Tussi Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Kajac skrev (2 minutter siden): Om Trump mister makten i et eller begge kammerene, så vil han få store problemer. Kanskje ikke riksrett med det første, men det vil uansett hjelpe verdensfreden på kort sikt. Flertallet republikanerne har i dag er ganske skjørt, og mange som stemte på Trump er ikke lenger hans støttespiller. Husk at de fleste Trump-supportere ikke er MAGA, de ønsket gjerne bare bedre økonomi osv. Noe de så langt overhode ikke har fått. Disse kan fort vippe republikanernes makt av vektskålen. Jeg har troen 👍 Vel, hvis USA er i krig kan han vel innføre unntakstilstand? Er kanskje det som er målet med hele greia her? 1 1
agvg Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Tussi skrev (2 minutter siden): Vel, hvis USA er i krig kan han vel innføre unntakstilstand? Er kanskje det som er målet med hele greia her? Vel, presidenten i USA kan ikke erklære krig, det er ikke endel av makten til presidenten. 4
Tussi Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar agvg skrev (1 minutt siden): Vel, presidenten i USA kan ikke erklære krig, det er ikke endel av makten til presidenten. Jeg vet det, men han ser ut til å drite I det. Og hvis han får alle republikanere med seg, noe han trolig ikke gjør heldigvis, kan kongressen erklære krig Jeg ser for meg at han manipulerer er situasjon som kan brukes til å tvinge frem en krigserklæring. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå