Gå til innhold

Alarm i høyttalerne etter pcbygging


srbz

Anbefalte innlegg

Nå ligger den på 52 grader, MSN + firefox + winamp (og endel programmer som kjører ved oppstart). Tidligere ville den ligget rundt ca 46 (som også er noe høyt etter min mening).

 

En times tid før jeg ordnet denne pcen, byttet jeg også cpu i en annen pc her i huset. Vi snakker akkurat samme cpu, bare med stock kjøler, og den ligger på 39 grader idle (færre oppstartsprogrammer men likevel betydelig lavere i forhold).

 

Hva er standardspenning på Vcore da?

 

edit: nå er faktisk alarmen borte, jeg aner ikke hva jeg har gjort (annet enn å installere abitEQ, må ha glemt det etter sist formatering, bruker det tross alt aldri)

Men temperaturen er like høy og jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på ang det.

ny edit: jeg fikk tilbake alarmen når jeg lukket programmet. Ulingen slutter når ABTEQ er åpen. Dessuten høres det ut som cpuviften skrur seg litt ned når abiteq er åpen.

 

Vcore ligger på 1,5, nedre grense er 1,2 og øvre er 2,0. Jeg har dårlig med peiling på spenninger og slikt, men dette ser da ikke feil ut.

 

Turtallet på cpu-viften er ca 2200 (regner med det måles i rpm). Vet ikke hva det er på stockkjøler, kan sjekke på den andre maskinen senere.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva som er riktig spenning for din CPU eller hvor fort viften skal gå. Alarmen er det et program som lager. Hadde det vært direkte fra HK ville den kommet på PC speakern. Dersom AbitEQ ikke var installert må det være et annet program som lager alarm. Siden lyden stopper når du åpner AbitEQ er jeg fristet til å si at det er chipset driverne, men det er ren spekulering.

 

Har du flere vifter i PCn? Sjekk at alle går rundt. Dersom en vifte ikke går eller kommer under en rpm grenseverdi vil alarmen tute.

 

Begynner å gå tom for ideer nå :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...