Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Flott med en diskusjon rundt klær. Er selv over middels interessert i mote, så følger med. MEN, det jeg egentlig lurer på, er om det er noen som har lest introducing NLP. Har såvidt begynt, og syns det virker spennende. Har fra før av lest Double your Dating og How to becoma a alpha male. Noen som har noen andre bra bøker å anbefale? Har mye tid til å lese nå i ferien! :D

 

Jeg anbefaler "You can have what you want" av Michael Neill. Den inneholder ikke et hår sjekke-teori som sådan, men den dekker en del ting som er ganske aktuellt for sjekking som f eks frykt, hva andre folk syns, overbevisninger, motivasjon etc.

Jeg har selv lest den flere ganger, og selv om det er ting der jeg tar med en klype salt så syns jeg det forfatteren skriver har en del for seg.

 

Ah, takk for det! :) Er faktisk akkurat det jeg er ute etter. Bøker som ikke nødvendigvis er direkte relatert til sjekking, men mer psykologi/selvutvikling og lignende! :)

 

Skal sjekke ut den boken!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg kan ta meg selv som eksempel. Jeg synes ikke en preppy-stil ser noe spesielt bra ut, jeg mener også et par ting som blir postet i bildetråden i mote-delen ser tåpelig ut. Om jeg tar en tur inn til Oslo ser jeg også mye annet enn det jeg ser der jeg kommer fra.

 

Kan ikke komme med noen gode eksempler på klær jeg synes ser bra ut, og som andre ikke vil like for øyeblikket...

 

Dette var derfor jeg formulerte meg slik jeg gjorde - jeg føler at man kan gå imot strømmen i form av å ikke like det alle andre liker, uten at det man selv går med er noe som fornærmer andre. Man trenger ikke like alt, som det så fint heter. Jeg tror rett og slett ikke at dette er en så stor sak som man kanskje tror det er.

 

Anbefaler forresten boken Siddharta av Hermann Hesse. Er kommet ca halvveis og det er en svært interessant karakter vi følger. På samme måte som man gjerne fikk to-tre åpenbaringer i løpet av den første halvtimen med lesing av PU-stoff så vil man få omtrent like mange åpenbaringer om livet/væremåte/innstilling av denne boken. Det du reagerer på blir ikke nødvendigvis det jeg reagerte på, men jeg tror det er noe her for alle.

Lenke til kommentar

Hvor pleier folk å møte jenter når man er ungdom? et år med skole igjen, men trener seriøst, så oppsøker ikke fester og sånt hele tiden, men går heller når jeg blir invitert og jeg er som regel flink til å få meg venninner som jeg tekster mye med og chatter mye med på fb osv så blir ofte jenta forelska i meg, men er ikke alltid ei jeg ville vært sammen med. Jeg klarer å ha venninner uten å forelske meg...

 

Men si jeg hadde hatt lyst til å finne lykken, hva bør jeg gjøre? Er ikke into å sjekke folk på åpen gate grunnet manglende kunnskaper og erfaring og byen her er såpass liten at jeg ser ALLTID folk jeg kjenner, og om jeg ikke kjenner jenta så kjenner mange andre hu, og det er liksom sånn at ALLE hadde fått vite det osv..

 

Er også god på å få jenter som jeg vet synes jeg er tiltrekkende om å snakke om sex og liksom hinte... F.eks. "kan ikke jeg låne hånda di?" "kan ikke du krype under dyna mi" osv... men er ofte jenter som jeg ikke har gått på skole med/som bor i en annen by, for jeg er lei folka i byen osv så jeg besøker heller venninner i oslo liksom (liten togtur).

 

Men uansett da... Hva kunne jeg gjort for å bli mer "oppdaget" f.eks. så jeg slapp å PRØVE å finne jente så kanskje jenta kan ta initiativ, eller hvor/hva kunne jeg gjort om jeg ville PRØVE ? tips?

 

Må også legge til at jeg tror jeg kommer til å være ganske mye mer populær blant jentene på skolen når skolen starter igjen i år. Bodd i usa et år og er HELT annerledes (mer utadvendt, mer muskler osv som jenter er så glad i).

Endret av robbern9292
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor pleier folk å møte jenter når man er ungdom? et år med skole igjen, men trener seriøst, så oppsøker ikke fester og sånt hele tiden, men går heller når jeg blir invitert og jeg er som regel flink til å få meg venninner som jeg tekster mye med og chatter mye med på fb osv så blir ofte jenta forelska i meg, men er ikke alltid ei jeg ville vært sammen med. Jeg klarer å ha venninner uten å forelske meg...

 

Men si jeg hadde hatt lyst til å finne lykken, hva bør jeg gjøre? Er ikke into å sjekke folk på åpen gate grunnet manglende kunnskaper og erfaring og byen her er såpass liten at jeg ser ALLTID folk jeg kjenner, og om jeg ikke kjenner jenta så kjenner mange andre hu, og det er liksom sånn at ALLE hadde fått vite det osv..

 

Er også god på å få jenter som jeg vet synes jeg er tiltrekkende om å snakke om sex og liksom hinte... F.eks. "kan ikke jeg låne hånda di?" "kan ikke du krype under dyna mi" osv... men er ofte jenter som jeg ikke har gått på skole med/som bor i en annen by, for jeg er lei folka i byen osv så jeg besøker heller venninner i oslo liksom (liten togtur).

 

Men uansett da... Hva kunne jeg gjort for å bli mer "oppdaget" f.eks. så jeg slapp å PRØVE å finne jente så kanskje jenta kan ta initiativ, eller hvor/hva kunne jeg gjort om jeg ville PRØVE ? tips?

 

Må også legge til at jeg tror jeg kommer til å være ganske mye mer populær blant jentene på skolen når skolen starter igjen i år. Bodd i usa et år og er HELT annerledes (mer utadvendt, mer muskler osv som jenter er så glad i).

 

 

Du har lyst til å finne lykken? Jenter kan mna finne overalt, ikke nødvendigvis på fester eller på byen. Min type damer går skjeldent på byen ;)

 

Du sier du jobber med deg selv og det er bra. Fortsett med det og bli klar over dine svake og sterke sider. Personligheten din blir formet av erfaringer. Du sier du har hatt et fint opphold i USA, noe som høres positivt ut.

Lenke til kommentar

What he said. Opna med ein kommentar rundt veggtapeten forrige gang. Funka fett, var so random at det la an ei morsom og tullete tone.

Ja, er noe med det der å jenter når du snakker (La meg si det sånn som mystery fra the pickup artist sa det), At når du forteller på en interessant måte, Så vil jente(ne) automatisk bli interessert i deg.

 

Problemet er bare at jeg vil ikke virke for mye som ett "frik" som liksom bare skal snakke å underholde de kjøterne, og snakke mye hvis du skjønner. Kan kanskje virke litt som en nerd.

 

Men tror en naturlig balanse er veldig bra, og det er såklart det fleste ville gjort tror jeg :)

Lenke til kommentar

På butikken i dag (opplevd det før og) la jeg spesielt merke til en ting jeg ikke har tenkt like mye over før... Jeg står bak kompisen i kø, og han betaler, så drar jeg fram lommeboka når det er min tur og blar fram noe penger, og merker at hu ser på meg, så når jeg finner pengene ser jeg henne rett i øynene og fikk kontakt, og hu snudde seg med en gang akkurat som om hu var redd jeg skulle merke det eller noe.

 

Kan vel ta det som et kompliment? Skjønner forsåvidt det selv, men tenkte ikke over det før nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...