Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

 

Når du sjekker opp noen, men blir avist. Da tenker du "hennes loss". Du lar ikke den lille "nei"-ordet ødelegge den kvelden? Nei, man går videre med engang. Man sitter ikke ned og tenker over det, felle litt tårer her og der. deretter går videre?

 

Skjønner ikke helt hva det å bli avist har noe med å være glad i en person?

 

At du "tydeligvis" ikke klarer å være glad i en person forteller jo mye om deg.

Du har vell aldri vært forelsket før?

Og dine tidligere ekser var garantert så jevlig stygg hvor situasjonen ble et midlertidig og tvunget tilfelle der du og din tøffel ikke klarte å ro dere inn i land.

Men det var vell ikke nøye hvor ekkel hun var? Du fikk deg jo mus :D

 

Sex først! Vi lever bare en gang, og da kan man ikke la enkelte mennesker "ødelegger" livet ditt.

 

Ja, vi lever bare en gang! Og da må jeg få æren å si når jeg endelig har sjangsen til det, at du er den største jeg har sett..

 

 

 

Største idioten!

 

 

- Takk før me.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er et menneske, så ja. :) Det er ikke bare å "gå videre", selv om du kanskje skulle like å tro det. Kanskje det er deg det er noe galt med, ved at du rett og slett ikke klarer å bli knyttet sterkt nok til andre. Det høres ihvertfall sånn ut. Du sier det jo til og med selv, at noen trenger lang tid, mens andre ikke gjør det. Det forankrer seg i hvor sterke følelsene og tilknytningen var til den personen til å begynne med.

 

Hvis du ikke trenger mer enn en time på deg etter et langvarig forhold, da har du rett og slett ikke vært noe spesielt glad i den personen til å begynne med. Er det slutt, så er det slutt. Man må selvfølgelig prøve å komme seg videre, pointet er bare at det er 100% menneskelig at slikt er en prosess som tar tid.

 

Når ble egentlig folk innenfor PU glad i noen?

 

I rest my case... Dessuten: hva får deg til å tro at du kan stigmatisere PU-folk på den måten?

 

Ja, og man kan gjøre noe med det ved å få kontroll på sine følelser. Akkuart som mange andre som får kontroll på mindstaten sin ved bruk av NLP o.l. For meg så høres det ut som mange her inne ikke har fått kontroll på følelsene sine m/eller uten etter ei brudd. Nesten som om det var helt umulig eller at det er ulovlig. Jeg har hatt langvarig forhold før og etter jeg begynte med PU, så ikke fortell meg at jeg ikke vet hvordan den følelsen er.For jeg vet og husker meget godt hvordan den følelsen var etter å ha vært i forhold over langtid, og den var ikke god nei! Derfor valgte jeg å gjorde noe med det.. akkuart som mange andre her har gjort når dem staret med PU. Folk gjør noe med det for at de ikke skal ende opp alene, eller at dem har lyst til å bli bedre med jenter.. Det er jo hovedprioteringen til folk når man begynner med det. men etterhvert som jeg ble bedre og klarte å mestre den biten, så ville jeg også prøve å få kontroll på følesene mine, hvor blant annet de følelsene man får etter et brudd, dødsfall, ulykke etc.

 

Følesene mine er ikke lengere ute av sving som jeg var før, hvor jeg hadde Dystymi(kronisk depresjon)etter ha å mistet en god venn som jeg vokste opp med. Å nei, det er ikke sånn at jeg ikke føler noe når noen dør. Ja alle får reaksjoner(når det gjelder dødsfall, anderledes når det kommer til brudd) men de reaksjonen som jeg fikk før har jeg nå fått kontroll over. Det finnes mange veier til å redusere dette bl.a. å gå til psykolog, psykiater osv. men jeg valgte heller å bruke tiden min på meg selv enn å prate med en person i 2-3++ år

 

Jeg har drevet med PU siden jeg falt over denene tråden, hvorfor skal jeg stigmatisere meg selv? Hvis man er glad i noen, så tar man ikke av ved å gå løs på personen som har blitt sammen med ex'n din. Da synker man på det nivået man startet.

 

*SNIP*

 

Du er et menneske som alle andre. Det er begrenset hvor mye kontroll du kan ha. Følelsene og hva som forårsaker følelsene dine er der for en grunn. Det er ikke noe galt i å sippe og være lei seg etter et brudd. Det er faktisk helt normalt.

 

Selv om du slo opp med henne, betyr det ikke at alle følelsene er vekke. Tvert imot, dere deler fortsatt en fortid.

 

Jada, jeg er klar over at det er helt normalt å være uttenfor etter ett brudd. Sier ikke at det er noe galt i det, men jeg har valgt å gjøre noe med det. Var kanskje litt drøyt av meg å si eller komme med noe som virker som om det er galt å sippe. Det tar jeg selvfølgelig tilbake. Ble bare litt giret når vi kom inn på følelser, hehe. For som vi alle vet og er enige i, så er den følelsen helt jævlig å ha.

Hvis du går på antideppresiva kan jeg skjønner hvorfor du er som du er.

Lenke til kommentar

Haha, nei beklager. Jeg valgte bort den biten. Ikke faen om jeg gidder å prate med en person i flere år og ikke se noe forbedringer, samt bli dopet ned med piller og dritt som mange emosjonelle og deprimerte mennesker gjør her i livet. Man blir ikke kurert av å bare prate. Valget var derfor lett! Jeg begynte på egenhånd når jeg kom over PU & NLP. siden den gang så har kurven bare gått oppover!

 

 

Hadde jeg valgt det andre, noe som de fleste gjør. Så tviler jeg på at jeg hadde vært på det stadiet jeg er i dag!

Lenke til kommentar

Hadde jeg valgt det andre, noe som de fleste gjør. Så tviler jeg på at jeg hadde vært på det stadiet jeg er i dag!

Kanskje et tegn på at du burde valgt som de fleste gjør.

 

 

Tja? Sitte å sippe og grine til hver eneste møte man har med en person som prater "Ja, hvordan går det med deg idag da?" i flere år enn halvtår med lesing og practice? Neppe. Dere mener virkelig at PU ikke hjelper i det hele tatt? Jaja snakk om motsigelse. så folk mener egentlig noe annet enn det de sier? A: "Jeg har dårlig innergame" B: "Les det og det etc" men hovedmeningen bak "les det og det" er egentlig "oppsøk psykolog" haha. Godt at det finnes noen her inne som er villig til å bruke penger på å gå til en psykolog med å bli kvitt problemene sine enn å lese og prøve det ut. gratis.

Endret av Cpt.Awesome
Lenke til kommentar

*viser jente hender med slitemerker/blemmer*

 

-hmm, hvordan har du fått de?

 

"hehe, vektløftning.. trener vettø!"

 

 

Brrrrrrrrrrrrrrrrra, haswonit! Way to seduce a girl

Haha! Ikke noe jeg kommer til å prøve på akkurat x)

 

Haha, akkurat der i min drita verden syntes jeg det var jævla fornuftig! "Jenter liker gutter som trener, jeg har blemmer på hendene etter trening, hvis jeg viser hun det vil jeg virke veldig attraktiv :D"

Lenke til kommentar

*viser jente hender med slitemerker/blemmer*

 

-hmm, hvordan har du fått de?

 

"hehe, vektløftning.. trener vettø!"

 

 

Brrrrrrrrrrrrrrrrra, haswonit! Way to seduce a girl

 

 

Jeg tenkte på en helt annen trening enn vektløfting

 

Hehe, en kveldsrunk er obligatorisk, men noe særlig mer enn det blir det vel ikke. Faen, får ikke håpe dama trodde det da ;P

Lenke til kommentar

Cpt,

 

Folk flest griner ikke hele tiden. Det finnes en mellomting. Det normale.

Det er heller ikke noe gale i å oppsøke profesjonelle. De har faktisk spesialisert seg på området. Dog, er det ikke nødvendig å oppsøke dem.

 

Fra hva du skriver fremstår du som en person som ennå ikke har akseptert seg selv. En person som lever et liv i selvbedrag.

 

Vær ærlig med deg selv, finn hvem du er, hva som er viktig for deg, hva du ønsker.

 

Hvis dette er noe du allerede vet, spiller det ingen rolle hva vi skriver her i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om The Game er noenlunde troverdig.. så var jo Mystery en av dem :)

 

vil også legge til at jeg tror du undertrykker følelsene dine Cpt, og er redd for å bli skikkelig glad i noen p.g.a følelsen som du vet kommer om du mister dem :) men jeg er absolutt ingen psykolog så ikke ta dette til deg om du ser på det som vissvass =)

Lenke til kommentar
Om The Game er noenlunde troverdig.. så var jo Mystery en av dem :)vil også legge til at jeg tror du undertrykker følelsene dine Cpt, og er redd for å bli skikkelig glad i noen p.g.a følelsen som du vet kommer om du mister dem :)'men jeg er absolutt ingen psykolog så ikke ta dette til deg om du ser på det som vissvass =)

 

Jepp, det har du rett i. Jeg var nemlig redd for å få samme følelsene om nogelunde skulle skje igjen. Så for å unngå den følelsen, så var det bare en ting for meg å gjøre. :)

 

Om folk virkelig tror at jeg ikke kan bli glad i noen bare fordi jeg har mer kontroll på følelsene nå enn hva jeg hadde før er rett og slett feil. Det finnes mange selvhjelpskurs her i norge når det kommer til kontroll over følelser, men det koster. Er man disiplinert nok, og motivasjonen er der så funker det like bra selvom man er hjemme. Its all about our mind. Følelse, smerte og lukt er noe man kan forandre på.

 

Cpt, Folk flest griner ikke hele tiden. Det finnes en mellomting. Det normale. Det er heller ikke noe gale i å oppsøke profesjonelle. De har faktisk spesialisert seg på området. Dog, er det ikke nødvendig å oppsøke dem.

 

Ja, og det er jeg fullstendig klar over. Men jeg ser ikke noe vits i å gå til en psykolog når man har oppdaget andre alternativer som kurerer eller hjelper dine problemer. Har man viljen og motivasjonen til å lese seg til det, så vil man klare å bli bedre på det man sliter med på under et eller to år uavhengig hvor mye tid du bruker på dette. Man har materialet fysisk, og dermed så blir det lettere om man har styrken og troen på at man vil klare det, samt at man kan legge det fra seg og begynne når som helst enn hva man oppnår når man er hos en psykolog 1-2ganger pr uke ellerno

 

Psykolog er ingen dårlig ide, absolutt ikke. For noen så er snakking nøkkelen og det er jo forsåvidt bra det, men den prosessen er langvarig og kan ta opptil flere år før man merker at det skjer noe. Folk er forskjellig med forskjellige følelser, med forskjellige mål. Noen mål kan bare oppnås ved prating andre mål kan gjøres på egenhånd osv. :)

 

Fra hva du skriver fremstår du som en person som ennå ikke har akseptert seg selv. En person som lever et liv i selvbedrag. Vær ærlig med deg selv, finn hvem du er, hva som er viktig for deg, hva du ønsker. Hvis dette er noe du allerede <b>vet</b>, spiller det ingen rolle hva vi skriver her i tråden.

 

vel.. Jeg innrømmer at jeg har vært selvbedrag , men det var før og i begynnelsen av PU-trening, men etterhvert forandret det seg jo oftere man sa det. dvs "Jeg er best-setningen. De fleste som har begynt med PU har vel sagt noe ala den setningen for å bli bedre på innergame eller til andre ting som dem har lyst til å oppnå. :)

Endret av Cpt.Awesome
Lenke til kommentar

Hjelp! Er det i det hele tatt mulig å sjekke opp jenter som er et år eldre enn deg på VGS, som i i tilegg ikke kjenner? Og i såfall, hvordan? :p

For høy. For lav. For tynn. For tjukk. For ung. For gammel. Og tusen andre ting som kun betyr noe hvis du lar det bety noe. Lat som hun er to år yngre enn deg. Hvis hun nevner alder så sier du bare "Det har jeg ikke tenkt på" og går videre.

 

Btw, jeg er levende bevis på det som dater en jente som er to år eldre enn meg. Hun tenker mindre på det enn jeg gjør, og da gidder jeg ikke tenke på det.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...