Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Selvsagt er det dama som har ansvaret. Jeg hadde aldri hevdet noe annet. Det jeg prøver å få frem er at jeg har ingen illusjoner om at de fleste jenter er trofaste uansett situasjon.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spør fortsatt ikke om noen er singel, i noen tilfeller kan jeg stille ledende spørsmål angående type, men sjeldent.

 

Nevner jenta at hun er type, så fortsetter jeg ikke å kjøre på, om jeg ikke virkelig digger henne. Da snakker vi at jeg kan se for meg et forhold. Finner jeg ei som jeg vil inn i et forhold med, så kommer jeg til å gjøre alt i min makt for at det skal skje.

Lenke til kommentar

Så du hadde ikke hatt noen problemer med å ødelegge et LTR som kan ha vart i flere år, om jenta oppfylte kravene dine til høyeste grad? Jeg kan se for meg hvorfor du ville ha gjort det, men selv hadde jeg satt en strek og sagt "Nei" til meg selv. Der setter jeg en grense, uansett hvor mange kvaliteter jenten har.

 

Egentlig er jenter i forhold veldig turnoff for meg, jeg tenker ikke på dem før de er single. Litt som den Scrubs episoden hvor JD oppdager at det er masse gifte, og forlovede kvinner på sykehuset... men han ser dem ikke før ringen er borte fra hånda. Jeg har en slags sperre der, og egentlig tror jeg det er bra for min allerede tvilsomme karma :p.

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar
Så du hadde ikke hatt noen problemer med å ødelegge et LTR som kan ha vart i flere år, om jenta oppfylte kravene dine til høyeste grad? Jeg kan se for meg hvorfor du ville ha gjort det, men selv hadde jeg satt en strek og sagt "Nei" til meg selv. Der setter jeg en grense, uansett hvor mange kvaliteter jenten har.

 

Egentlig er jenter i forhold veldig turnoff for meg, jeg tenker ikke på dem før de er single. Litt som den Scrubs episoden hvor JD oppdager at det er masse gifte, og forlovede kvinner på sykehuset... men han ser dem ikke før ringen er borte fra hånda. Jeg har en slags sperre der, og egentlig tror jeg det er bra for min allerede tvilsomme karma :p.

None whatsoever. All is fair in love and war.

 

Er det ei jente som er så perfekt i mine øyne, må man forvente at andre prøver seg. :p

 

Så klart ville jeg ikke gjort det om jeg kjente typen, eller jeg ser at hun har det bedre i lag med han. Jeg vil jo ha et forhold som baseres på at vi elsker hverandre, ikke at jeg ødela forholdet hennes og manipulerte henne til meg. Love is a two-way street ;)

Lenke til kommentar
Men hvis du klarer overtale jenta til å droppe typen og bli med deg? Tror du ikke hun kan finne på å gjøre det samme senere om det kommer en type med samme intensjoner som deg selv?

Fullt mulig, men hvis det er drømmedama di så er hun trofast gjennom det meste. Da går hun ikke på utesteder med venniner uten deg, som da kan oppdage en PUA og CB'e han. En perfekt dame, i mine øyne henger ikke på random barer uten deg. Min drømmedame tilbringer den tida heller på noe fornuftig som meg, eller andre sunne aktiviteter som fallskjermhopping (mitt evige ønske). Hvis hun er virkelig den rette, så holder hun mellom tykt og tynt.

Lenke til kommentar
Men hvis du klarer overtale jenta til å droppe typen og bli med deg? Tror du ikke hun kan finne på å gjøre det samme senere om det kommer en type med samme intensjoner som deg selv?

Det handler om verdi. Jeg satser på at jeg har større verdi enn alle som prøver seg på henne, samt at jeg har større verdi enn typen hun alt er i lag med. Har jeg det ikke, vil jeg ikke få henne uansett.

 

Og det er ikke slik at "en gang utro, alltid utro" det er bullshit. Så lenge alt ligger til rette, så kan mennesket gjøre hva som helst - jeg kommer bare til å hindre at ting ligger til rette for at damen min skal kunne være utro. Dvs, gjøre mitt beste :)

Lenke til kommentar
Skjønner. Alikevel synes jeg det blir farlig spill å gå inn i et forhold med en jente som du VET hoppet fra skuta til sin forrige kjæreste når det kom noe bedre hennes vei.

Da gjeldet det å alltid være bedre, i stedet for å forsøke å skjule kjæresten fra alt som er bedre i verden. En god kjæreste vil alltid være bedre enn en god flørt, så det gjelder å være god kjæreste hele tiden. Minn henne på hvor bra du er, og hvor mye hun mister hvis du forsvinner. Da frister ikke Don Juan Hårpåkassen lenger.

Lenke til kommentar
Men hvis du klarer overtale jenta til å droppe typen og bli med deg? Tror du ikke hun kan finne på å gjøre det samme senere om det kommer en type med samme intensjoner som deg selv?

Fullt mulig, men hvis det er drømmedama di så er hun trofast gjennom det meste. Da går hun ikke på utesteder med venniner uten deg, som da kan oppdage en PUA og CB'e han. En perfekt dame, i mine øyne henger ikke på random barer uten deg. Min drømmedame tilbringer den tida heller på noe fornuftig som meg, eller andre sunne aktiviteter som fallskjermhopping (mitt evige ønske). Hvis hun er virkelig den rette, så holder hun mellom tykt og tynt.

Er du redd for at damen din skal stikke med en Pua?

Lenke til kommentar
Da gjeldet det å alltid være bedre, i stedet for å forsøke å skjule kjæresten fra alt som er bedre i verden. En god kjæreste vil alltid være bedre enn en god flørt, så det gjelder å være god kjæreste hele tiden. Minn henne på hvor bra du er, og hvor mye hun mister hvis du forsvinner. Da frister ikke Don Juan Hårpåkassen lenger.

Gode poenger fra alle sammen, og Dorian treffer spikern på hodet. Et godt par er et par som utforder hverandre hele tiden, alltid finner på noe nytt sammen og hvor du er ditt beste selv. Dvs du passer på at du har en viss dominanse hele tiden, og at hun vet at du kan forsvinne dersom du er misfonøyd. Hun skal ikke tror hun sitter på en pidestall, begge skal jobbe for et forholds ve og vel.

 

Selv om det finnes visse steder der jeg nekter dama å henge, som visse barer fulle av PUA's i Oslo... og muligens Skippergata :p

 

McB:

 

PUA's skremmer meg mer enn bikkjer og høyder, og i min verden er det ca. like ille som en lang død på et sykehus. Du har jo lest det gutta her har skrevet, at det ikke er umulig å få en jente til å bli emosjonell og glemme alt som heter logikk. Når det skjer, så er ting ferdige. Jeg stoler på ingen her i verden, så det skal et mirakel for at min framtidige sjelevenn ikke holdes unna utesteder med PUA's. Håper seriøst folk er mindre paranoide enn meg...

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar

Jeg har lest diverse historier her ja, men kan ikke påstå de skremmer meg. Jeg har alltid en viss uro når damen er på fest/fylla uten meg, men jeg ofrer ikke Pua spesifikt en tanke. Jeg har heller ikke noen stor frykt for at damen er utro mot meg, da er det mer sannsynlig at hun forlater meg grunnet følelser for en annen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Min forrige kjæreste møtte jeg da hun var i et forhold. Jeg hadde lyst på henne og gjorde selvsagt alt jeg kunne for at vi to skulle bli sammen. Det fikk jeg til også. Slik jeg så (og ser) det, var det vi to som hørte sammen. Hun var enig og vi ble kjærester.

 

Hvis min kjæreste møter en fyr hun får det bedre med enn meg, ønsker jeg at hun tar den sjansen. Jeg vil ikke være sammen med ei som har følelser for en annen.

 

Jeg må tilføye at hun som ble kjæresten min (nå eks) ikke var utro mot typen sin, men gjorde det slutt før naturen gikk sin gang.

 

Survival of the fittest.

Lenke til kommentar
Min forrige kjæreste møtte jeg da hun var i et forhold. Jeg hadde lyst på henne og gjorde selvsagt alt jeg kunne for at vi to skulle bli sammen. Det fikk jeg til også. Slik jeg så (og ser) det, var det vi to som hørte sammen. Hun var enig og vi ble kjærester.

 

Hvis min kjæreste møter en fyr hun får det bedre med enn meg, ønsker jeg at hun tar den sjansen. Jeg vil ikke være sammen med ei som har følelser for en annen.

 

Jeg må tilføye at hun som ble kjæresten min (nå eks) ikke var utro mot typen sin, men gjorde det slutt før naturen gikk sin gang.

 

Survival of the fittest.

Haha, du beskriver mitt forrige forhold - bortsett fra at de hadde "på-en-måte-pause" når hun møtte meg.

 

Jeg er forsåvidt enig i det du sier angående følelser. Har kjæresten følelser sterkere for noen andre enn deg, så er det ikke noe man kan gjøre.

Lenke til kommentar

Tusen takk for linken, har vært lenge på jakt etter noe lignende til sosiologien og sosialantropologien. Hatt en del diskusjoner om det der med læreren, og vi er enige om at den teorien stemmer for avvik og kriminalitet blant annet. Du er dagens helt for meg :p

 

Hvis vi ser på den teorien, og at omstendigheter virkelig kan få et menneske til å gjøre en bestemt ting... og putter det inn i en sjekkeprosess, så er det sånn at den personen som er i et forhold er ansvarlig for eget utroskap? Så, hvis en PUA skaper de rette omstendighetene for utroskap, puller triggerne på jenta og hun sier ja... så er det fullstendig hennes skyld fordi hun tok valget til slutt? Det er jo hennes valg, hun ble ikke presset til det men omstendighetene var der. Sounds like theory.

 

En ting jeg lurer på er: Hvordan relaterer du Milgram-eksperimentene til sosialantropologien? Sosiologi er jeg med på, selv om dere fokuserer mest på grupper, mens vi i psykologien fokuserer på individet i gruppen. (jeg studerer nok bare psykologi, ikke sosiologi, så rett meg hvis jeg tar feil)

 

Og i Milgram-eksperimentet så går man jo ut fra at man har en autoritetsfigur som påvirker "confederate" til å gjøre ting mot "subject". Akkurat hvordan dette blir i forhold til PU og en PUA, er nok litt vanskelig å vurdere.

 

Ellers er jeg enig i at resultatene fra spesielt dette eksperimentet på lydighet er urovekkende for oss mennesker når man ser hvor langt de aller fleste går. Et lignende studie, dog ikke på lydighet: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Stanford_Prison_Experiment

 

Ok, nok psykologisnakk, blir bare litt revet med når folk diskuterer psykologipensum. :p

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Tusen takk for linken, har vært lenge på jakt etter noe lignende til sosiologien og sosialantropologien. Hatt en del diskusjoner om det der med læreren, og vi er enige om at den teorien stemmer for avvik og kriminalitet blant annet. Du er dagens helt for meg :p

 

Hvis vi ser på den teorien, og at omstendigheter virkelig kan få et menneske til å gjøre en bestemt ting... og putter det inn i en sjekkeprosess, så er det sånn at den personen som er i et forhold er ansvarlig for eget utroskap? Så, hvis en PUA skaper de rette omstendighetene for utroskap, puller triggerne på jenta og hun sier ja... så er det fullstendig hennes skyld fordi hun tok valget til slutt? Det er jo hennes valg, hun ble ikke presset til det men omstendighetene var der. Sounds like theory.

 

En ting jeg lurer på er: Hvordan relaterer du Milgram-eksperimentene til sosialantropologien? Sosiologi er jeg med på, selv om dere fokuserer mest på grupper, mens vi i psykologien fokuserer på individet i gruppen. (jeg studerer nok bare psykologi, ikke sosiologi, så rett meg hvis jeg tar feil)

 

Og i Milgram-eksperimentet så går man jo ut fra at man har en autoritetsfigur som påvirker "confederate" til å gjøre ting mot "subject". Akkurat hvordan dette blir i forhold til PU og en PUA, er nok litt vanskelig å vurdere.

 

Ellers er jeg enig i at resultatene fra spesielt dette eksperimentet på lydighet er urovekkende for oss mennesker når man ser hvor langt de aller fleste går. Et lignende studie, dog ikke på lydighet: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Stanford_Prison_Experiment

 

Ok, nok psykologisnakk, blir bare litt revet med når folk diskuterer psykologipensum. :p

 

 

Dude! Hvor studerer du psykologi? Jeg studerer det selv i Oslo, 1. året nå...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Psykologistudenter er a dime a dozen. Over 500 bare i Trondheim. Uansett er dette OT. Bruk PM-funksjonen hvis dere vil diskutere fagstoff.

 

Psykologi relatert til sjekking er selvsagt tillatt i tråden.

Lenke til kommentar

Sorry, my man Wh1te!

 

Da skal vi skrive noe litt mer sjekkerelatert...

 

Hvordan er dere mtp det å måtte "jakte" på jenter?

 

Personlig så "har jeg" (litt rart sagt, men hun har vært forelsket i meg siden Januar, og det har ikke avtatt selv om hun flyttet til en annen by) en jente som alltid er der, ingen utfordring i det hele tatt. Jeg er bare i det hele tatt veldig "care" til hele jenten, selv om vi passer sammen og hun er en flott jente.

 

Jeg skjønner bare ikke hvordan noen kan være så sykt "låst" til en person, selv om jeg i en periode da hun likte meg holdt på med venninnen. (på FHS)

 

Veldig rotete, men basically: Hvordan reagerer dere når dere ikke må jobbe for det/jenten?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...