Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan fjerner du logikken, slik at jenta blir emosjonell da? (han som poster som gjest)

Hva heter det på pua-språket? :)

 

"Øke BT (Buying Temp(erature))", dvs hvor lyst hun har på deg og ditt selskap.

 

Underholde deg selv, være åpen og engasjert og fokuser på moro/seksuell vibe. Dra henne inn i din verden, spill på dine egne lidenskaper, få henne engasjert (gjennom din egen entusiasme) og ta henne med på en skikkelig emosjonell ridetur.

Jeg støtter meg dessuten en del til Jugglers påstand om at hva du enn sier til henne må hun se det for seg før hun bestemmer seg for å bli med eller eventuelt avslå. Ikke at du skal gå bort og si "Hei, jeg har lyst til å ta deg med hjem og pule vettet av deg", men jeg har hatt en del flaks med f eks "Jeg har lyst til å kysse deg" som svar på spørsmål om hva jeg tenker på. Kan gjerne pakkes inn i metaforer eller at du "misforstår" alt til at hun legger an på deg. Sexual innuendo er konung :D

 

Edit: Relevant stoff kan være f eks Swinggcats materiale, da det går mye på frames, dvs underliggende tenkemåter typ "hun har så jævlig lyst på meg, alt hun sier og gjør er et forsøk på å sjekke meg opp" og metoder for å kommunisere dette.

Gunwitch og Way of Gun kan også være aktuelt, blant annet pga projeksjon av state. Alt du føler vil hun føle, og hvis du sitter der og nærmest svetter sperm så vil det smitte over på henne, selv om dere bare snakker om hvilke filmer dere liker. Subkommunikasjon er også konung ;)

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Hehe, var det Unique som sa at jenter er de verste chodesa? Støtter den fullt ut etter dagens hendelse. En av de mest selvsikre jentene jeg vet om kommer bort til meg og spør om jeg vil være daten hennes til juleballet. Det er umulig å få øyekontakt med henne, hun fikler med henda,kikker tomt ut i lufta og roter med ordene. I tillegg er venninnen der som "backup" for henne :!:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_guest_*
Hvordan fjerner du logikken, slik at jenta blir emosjonell da? (han som poster som gjest)

Hva heter det på pua-språket? :)

Edit: Relevant stoff kan være f eks Swinggcats materiale, da det går mye på frames, dvs underliggende tenkemåter typ "hun har så jævlig lyst på meg, alt hun sier og gjør er et forsøk på å sjekke meg opp" og metoder for å kommunisere dette.

Gunwitch og Way of Gun kan også være aktuelt, blant annet pga projeksjon av state. Alt du føler vil hun føle, og hvis du sitter der og nærmest svetter sperm så vil det smitte over på henne, selv om dere bare snakker om hvilke filmer dere liker. Subkommunikasjon er også konung ;)

Haha, det problemet der har jeg. Hver gang en jente begynner å snakke til meg tenker jeg med engang at hun liker meg, og prøver seg på meg. Blir stressa og overlegen av det føler jeg.

 

Men trenger tips til en ting.

Var på fest med en jeg liker forrige uke, og var i veldig lav state den festen. Snakket endel med henne osv, men mens de andre drev å danset seg jeg alene i stolen og så på. Og flere ganger mens de andre snakket osv, satt jeg alene i stolen litt bortenfor å bare så på.

 

Ødelegger det alt eller? Hun så jeg satt alene lenge, 10-15min. Men jeg gadd ikke flytte meg, var litt sliten.

Har jo lest at man aldri må sitte alene osv, fordi mister man verdi etc, og derfor føler jeg at alt er ødelagt nå, og at hun ser på meg som en kjedelig persion.

 

Er som oftest sånn på hver fest jeg er på med jenter. Er på G med engang jeg kommer inn, men jeg er "ny" i denne venne gjengen, så jeg kjenner de ikke så godt enda, og da sitter jeg endel uten å vite hva jeg skal si, og med engang dette skjer føler jeg at alle jentene ser jeg sitter der stille, og jeg føler meg som en taper, mens jeg tenker " jeg må si noe, ellers å ødelegger jeg alt", noen ganger så bare gir jeg opp også.

 

Eller spiller det ingen rolle? Og bare jeg snakker med med folk neste gang så bryr hun seg ikke? Vi er ofte på fest sammen.

 

VELDIG fint om noen gidder å svare! :)

Lenke til kommentar

Dude, hadde selv det problemet da jeg ble introdusert for festmiljøet i hjembyen for noen måneder siden, men alt ordner seg etterhvert om du bare lar praten gli uten å tenke for mye over hva du faktisk sier. Her i byen er det alltid popping på fest, noe som gjør det enklere å bare la praten flyte uten for mye tanker...

Og for all del, om du oppfører deg sånn som du skriver over lengre perioder hadde de aller fleste jeg kjenner sett på deg som utrolig kjedelig :nei:

Lenke til kommentar

Greia her gjest er at du er inni hodet ditt.

 

Jeg er typen som har lest opp og i mente om sosial dynamikk, og nå, etter å ha lest Power of Now begynner alle brikkene å falle på plass for meg. Det er ikke noe spesielt med boka i seg selv, men jeg har fått en liten åpenbaring. Det finnes mange skoler der ute som vil lære deg om sosial dynamikk, men det de færreste er klar over er at nesten ALT som blir lært bort er samme sjiten, bare i annen innpakning.

 

Å leve i nået, å observere sinnet, å være utenfor hodet, å være i høy state, å få tilgang til et "cool-guy imprint", å se "the matrix", å ha høy verdi... Dette er alle forskjellige måter å forklare det du sliter med, forskjellig fra skole til skole.

 

Det som er så fint med å lese så mye som jeg har er at hver vinkling tilføyer noe nytt som de andre vinklingene ikke gjorde. Det betyr at jeg får en utrolig SOLID forståelse over hva som skjer.

 

Hvis jeg skulle gitt deg et hint om hva som skjer og hvordan unngå det ville jeg valgt "å være inni/utenfor hodet"-forklaringen. For at dette skal funke skikkelig for deg må du først bli klar over det, og kun etter det - når du forstår verdien i det jeg skal lære deg - da vil du kunne bruke det selv.

 

Neste gang du har en interaksjon som går som smurt - på skinner - der du ikke må tenke hva du skal si, da skal du stoppe opp og tenke: "Er jeg inni eller utenfor hodet mitt?". Gjør dette hver gang du har en bra interaksjon.

Neste gang du har en interaksjon som er vanskelig, der det stopper opp, da skal du stoppe opp og tenke: "Er jeg inni eller utenfor hodet mitt?". Gjør dette hver gang du har en dårlig interaksjon.

 

Det du vil finne ut er at når du ikke er inni hodet ditt (når du lever i nået, når du observerer sinnet, når du er "Being", har høy state, tilgang til rett imprint, har høy relativ verdi) da går alt på MAGISK (visst faen finnes magi) vis perfekt. Mens med en gang du dropper inn i hodet, så føkker du opp for deg selv hele tiden.

 

Når du har forstått dette, faktisk oppfattet at dette skjer, da kommer du tilbake så skal jeg fortelle deg hvordan du kan holde deg utenfor hodet ditt.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Gjest Guest_guest_*

Ja veit, men skal endre det til neste gang. Men har jo lest at hvis de først har fått et inntrykk av en, er det vanskelig å endre det. Derfor jeg lurte på om jeg hadde ødelagt alt. :/

Lenke til kommentar
Gjest Guest_guest_*
Greia her gjest er at du er inni hodet ditt.

 

Jeg er typen som har lest opp og i mente om sosial dynamikk, og nå, etter å ha lest Power of Now begynner alle brikkene å falle på plass for meg. Det er ikke noe spesielt med boka i seg selv, men jeg har fått en liten åpenbaring. Det finnes mange skoler der ute som vil lære deg om sosial dynamikk, men det de færreste er klar over er at nesten ALT som blir lært bort er samme sjiten, bare i annen innpakning.

 

Å leve i nået, å observere sinnet, å være utenfor hodet, å være i høy state, å få tilgang til et "cool-guy imprint", å se "the matrix", å ha høy verdi... Dette er alle forskjellige måter å forklare det du sliter med, forskjellig fra skole til skole.

 

Det som er så fint med å lese så mye som jeg har er at hver vinkling tilføyer noe nytt som de andre vinklingene ikke gjorde. Det betyr at jeg får en utrolig SOLID forståelse over hva som skjer.

 

Hvis jeg skulle gitt deg et hint om hva som skjer og hvordan unngå det ville jeg valgt "å være inni/utenfor hodet"-forklaringen. For at dette skal funke skikkelig for deg må du først bli klar over det, og kun etter det - når du forstår verdien i det jeg skal lære deg - da vil du kunne bruke det selv.

 

Neste gang du har en interaksjon som går som smurt, på skinner der du ikke må tenke hva du skal si, da skal du stoppe opp og tenke: "Er jeg inni eller utenfor hodet mitt?". Gjør dette hver gang du har en bra interaksjon.

Neste gang du har en interaksjon som er vanskelig, der det stopper opp, da skal du stoppe opp og tenke: "Er jeg inni eller utenfor hodet mitt?". Gjør dette hver gang du har en bra interaksjon.

 

Det du vil finne ut er at når du ikke er inni hodet ditt (når du lever i nået, når du observerer sinnet, når du er "Being", har høy state, tilgang til rett imprint, har høy relativ verdi) da går alt på MAGISK (visst faen finnes magi) vis perfekt. Mens med en gang du dropper inn i hodet, så føkker du opp for deg selv hele tiden.

 

Når du har forstått dette, faktisk oppfattet at dette skjer, da kommer du tilbake så skal jeg fortelle deg hvordan du kan holde deg utenfor hodet ditt.

Hei, takk for bra svar.

 

Jeg er klar over det der, men jeg har ikke tenkt over på det måten du sier det.

Er samme greia hvis jeg skal et utested, da tenker jeg på ting som kan gå galt, og det ender med at jeg bare sitter der.. Men hvis jeg er litt spontan og ikke tenker over ting før jeg gjør det, har jeg det veldig gøy. :)

Lenke til kommentar

Neste gang du tenker på ting som kan gå galt:

 

Observer tankene dine. Se på sinnet ditt. Se at hjernen din tenker på dette.

 

Tenk at "ja, sinnet mitt tenker dette nå". Ikke døm tankene, ikke kategoriser dem ala vonde/dumme/ødeleggende tanker, bare se at de er der. Så går du å gjør det du vil.

 

Den verste sykdommen menneskeheten lider av er selv-identifisering med sinnet. Vi tror at tankene våre er "oss". Det er feil. Sinnet vårt er et verktøy vi kan bruke når vi trenger det. Og du trenger det IKKE på et utested! Ikke regn med å være enig/forstå dette, hehe. Ta heller tak i det praktiske jeg forklarer deg ^

Lenke til kommentar
Hehe, var det Unique som sa at jenter er de verste chodesa? Støtter den fullt ut etter dagens hendelse. En av de mest selvsikre jentene jeg vet om kommer bort til meg og spør om jeg vil være daten hennes til juleballet. Det er umulig å få øyekontakt med henne, hun fikler med henda,kikker tomt ut i lufta og roter med ordene. I tillegg er venninnen der som "backup" for henne :!:

 

Jenter er de største chodsa. Hadde guttene vært på samme nivå ville det blitt Singapore-tendenser i landet.

 

(Vet ikke om det kommer helt frem i den artikkelen, men det var ikke sosialt akseptert å sjekke opp fremmede i Singapore. Det førte til et fall i antall fødsler og dermed måtte regjeringen sette i verk et datingdepartement!)

Lenke til kommentar
Hehe, var det Unique som sa at jenter er de verste chodesa? Støtter den fullt ut etter dagens hendelse. En av de mest selvsikre jentene jeg vet om kommer bort til meg og spør om jeg vil være daten hennes til juleballet. Det er umulig å få øyekontakt med henne, hun fikler med henda,kikker tomt ut i lufta og roter med ordene. I tillegg er venninnen der som "backup" for henne :!:

 

Jenter er de største chodsa. Hadde guttene vært på samme nivå ville det blitt Singapore-tendenser i landet.

 

(Vet ikke om det kommer helt frem i den artikkelen, men det var ikke sosialt akseptert å sjekke opp fremmede i Singapore. Det førte til et fall i antall fødsler og dermed måtte regjeringen sette i verk et datingdepartement!)

 

Kilder på at det ikke er sosialt akseptert å sjekke opp fremmede i singapore takk?

 

"The government isn't holding guns to people's heads – it recognizes that marriage is a deeply personal choice,'' says Pamela Pung, an SDU spokeswoman. "This is just a way of widening the circle of opportunities."

 

Kjenner flere studenter som har studert i singapore, og kanskje skal jeg studere der selv om et par års tid. Har aldri hørt noe i nærheten om at det ikke skal være sosialt akseptert å sjekke opp fremmede der. Husk at singapore har et veldig utbredt studentmiljø, jeg nekter faktisk å tro at det ikke er sosialt akseptert at disse lærer hverandre å kjenne.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man forvente seg ting? For da er sannsynligheten for at det skjer større.

 

For å sitere Paulo Coelho:

"When you want something, all the universe conspires in helping you to achieve it."

 

 

 

En ting jeg mener mennesker kontinuerlig undervurderer, er hjernen (og da spesielt underbevisstheten) og dens kraft over deg som menneske.

 

Jeg mener følgende: får du underbevisstheten på ditt lag, kan du gjøre hva som helst.

 

La oss ta et eksempel:

 

En person står og skal til å stupe. Han tenker med seg selv at dette kommer til å gå til helvete. Ved hans side står det en person som har akkurat samme forutsetningene for et stup, men denne personen tenker "eyh, dette går strålende".

 

Begge stuper, og begge stupene gikk akkurat slik tankegangen var.

 

 

Mennesker liker å ha rett. Vi liker å være i vår egen lille bobble, hvor vi har definert hvordan verden er, hvordan den reagerer på oss og vi på den. Da mennesker er vanedyr, vil vi innerst inne at verden skal være slik vi mener den er. Derfor forventer vi oss et gitt utfall av en gitt prosess. Dermed jobber underbevisstheten for å oppnå dette utfallet, noe som kalles selvoppfyllende profeti.

 

Fordi vi forventer det, skjer det. (Nå sier jeg ikke at om du forventer at aliens kidnapper deg, så skjer det - men jeg kan godt bruke en tase-gun på deg, og kjøre masse prober opp i ræva di om du virkelig vil)

 

Hva er egentlig kroppsspråk? Kroppsspråk er, i grunn, underbevissthetens fysiske tolkning av dine mentale prosesser. Kroppsspråket er fotografier av dine tanker. Vi lærer oss hvordan vi skal manipulere kroppsspråket for å oppnå et mål, men hva om vi går rett til kilden. I stedet for å manipulere kroppsspråket, så får vi heller underbevisstheten til å spille på vårt lag.

 

Når jeg prater med ei jente, så forventer jeg at hun digger meg. Jeg forventer at hun vil at jeg skal kysse henne, at hun vil ha kuken min så langt inn i seg som overhodet mulig. Siden jeg sjeldent skjuler mine intensjoner, så er selvfølgelig enkelt for jentene å se hva jeg vil ha. Dermed kan de gjøre to enkle ting for å avvise meg: De fjerner meg fra dem, eller fjerner seg fra meg.

 

Hvis det ikke skjer, aksepterer de meg og mine lyster. Meg og mitt vesen. Da forventer jeg at de vil at jeg skal eskalere. Kysset, tafsingen, sexen - alt dette skjer naturlig fordi vi begge forventer det skal skje.

 

Derfor er jeg også et stort fan av extraction-spørsmålet mitt: "Såh, hjem til deg eller hjem til meg?"

 

 

 

Så klart er ikke dette realistisk. Ikke alle jenter i verden er tiltrukket av meg (selv om at jeg mener det), og jeg kommer dermed til å gå på en smell. Jeg gjorde det faktisk nylig, da ei jeg kjenner kom med utsagnet: "og du? hvordan i all verden kunne du tro at du og "target" var "on" ? hun liker igrunn ikke gutter engang."

 

Jeg vil si at tungen hennes i halsen min var en IOI! Biatch.

 

 

Konseptet om forventninger funker over hele linja. Så lenge du driver på med en eller annen form for sosial interaksjon, så hjelper forventninger deg til å oppnå hva du vil ha. Det er spesielt gull verdt når det kommer til å overtale noen :p

 

 

Jeg vet ikke hvordan man skal overbevise seg selv for å få til slike genuine forventninger - det tror jeg er veldig individuelt. For min del leste jeg mye Paulo Coelho, og fikk mye positiv feedback fra jenter.

Lenke til kommentar
Kilder på at det ikke er sosialt akseptert å sjekke opp fremmede i singapore takk?

 

"The government isn't holding guns to people's heads – it recognizes that marriage is a deeply personal choice,'' says Pamela Pung, an SDU spokeswoman. "This is just a way of widening the circle of opportunities."

 

Kjenner flere studenter som har studert i singapore, og kanskje skal jeg studere der selv om et par års tid. Har aldri hørt noe i nærheten om at det ikke skal være sosialt akseptert å sjekke opp fremmede der. Husk at singapore har et veldig utbredt studentmiljø, jeg nekter faktisk å tro at det ikke er sosialt akseptert at disse lærer hverandre å kjenne.

 

Nå er vel en beskrivelse på hvordan det er i studentmiljøene neppe et mål på hvordan de er for de innfødte i Singapore.. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man forvente seg ting? For da er sannsynligheten for at det skjer større.

 

For å sitere Paulo Coelho:

"When you want something, all the universe conspires in helping you to achieve it."

Jøss, jeg ble faktisk direkte uvel av dette sitatet. Det kan også være kebaben og enorme mengder sprit som hjelper til, men ingenting tenner meg mindre enn Coelhos lekefilosofiske feelgood-utbrudd. Man kan like så greit slå seg ned med The Secret og tro at man er som da Vinci og Galileo fordi man ønsker seg ting, som om det var det som gjorde de merkverdige. Svada svada svada.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man forvente seg ting? For da er sannsynligheten for at det skjer større.

 

For å sitere Paulo Coelho:

"When you want something, all the universe conspires in helping you to achieve it."

Jøss, jeg ble faktisk direkte uvel av dette sitatet. Det kan også være kebaben og enorme mengder sprit som hjelper til, men ingenting tenner meg mindre enn Coelhos lekefilosofiske feelgood-utbrudd. Man kan like så greit slå seg ned med The Secret og tro at man er som da Vinci og Galileo fordi man ønsker seg ting, som om det var det som gjorde de merkverdige. Svada svada svada.

 

Da er det bare å finne spybøtta med en gang, for denne påstanden har faktisk litt vitenskapelig hold bak seg.

Misforstå meg rett, du kommer antagelig til å bli blå i trynet hvis du bare sitter på ræva og ønsker deg en million, men vi har en del såkalte kognitive bias som sørger for at vi oppfatter verden slik vi vil oppfatte den. Søk opp ting som "Confirmation bias" eller "Selective perception" og sitt klar med tørkerullen.

Lenke til kommentar

Meget bra innlegg Nikken :). Selvoppfyllende profeti er et godt brukt begrep i sosiologien, det er slik vi opprettholder og skaper normer. Det vi tror vil skje, kan føre til at vi innretter oss og forbereder oss på at det vil skje. En forestilling eller forventning om at noe vil skje, kan i seg selv være den avgjørende eller utløsende faktoren for at det vil skje. Hvis vi da har stabile forventninger, så danner vi mønstre for sosial atferd eller tankeganger. Og hvis vi følger forventningene, bidrar vi til at de sosiale mønstrene eller tankegangene bevares og forsterkes.

 

Derfor vil da en person som har dårlig selvtillit, som sier til seg selv at han ikke kan snakke med jenter fordi de ikke liker ham eller har noen andre limited beliefs som hemmer ham. Disse tankemønstrene vil da bare bidra til at han forblir i den smørja... hvis han ikke da begynner å tenke nytt om seg selv. Før eller senere så vil folk merke at han setter seg på en spesiell plass i det sosiale livet, han føler seg som en taper og oppfører seg deretter. Snart vil samfunnet se på ham som en taper, og da er han låst i en negativ sirkel. Det går an å bryte seg ut av denne sirkelen, men det har sin pris...

 

Men hvis han da tenker at han er en kul fyr, går bort til en jente og tenker "Who's the man? - I'm the man! This is going down, right here. Right now." så er sjansen økt for at han vil lykkes. Kanskje ikke hvis det er en jente han har kjent i flere år, og hun ser på ham som et taper pga. tidligere tankemønstre o.l. Hvis han da jobber med mindsettet sitt, prøver å utvikle sin personlighet... så vil han før eller senere oppnå noe.

 

I mitt tilfelle er dette fieldtestet, da jeg har i løpet av de to siste årene endret mye på mitt sosiale liv. Det har lykkes til en viss grad, men jeg har hatt perioder da mine gamle tankemønstre har kommet tilbake og hemmet meg fra å være sosial osv. Jeg har rett og slett låst meg inn i comfortzonen min, den trygge rollen som en taper som skal gifte seg med en postordrebrud fra Øst-Europa :p. I går kveld, så skjedde det igjen... jeg var på en stor fest med masse folk, og da alle var i sine vante sirkler så skremte det meg. Jeg bare satt frosset fast, og approacha ikke nok i det hele tatt. Det ble rett og slett en av mine mer mislykkede kvelder på Gud-vet-hvor lenge. Noen ting sitter mye dypere enn det en vil tro... jaja, kommer flere sjanser fram til russetiden.

 

Poenget er at en selvoppfyllende profeti kan forklare en god del problemer i PUA, enten det er tankemønstre, problemer med eskalering, problemer med å entre LTR eller andre problemer en har. Det kan brukes i både i de avanserte og de mindre avanserte bitene av gamet. Tror dette egentlig kan være en fix på en god del problemer folk har. Det har fungert for meg, og flere andre jeg kjenner i alle fall.

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...