Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey gutta, skal gi dere deres livs største tips. Les "The power of Now" av Echart Tolle.

Les den grundig, les den til du virkelig kan si at du skjønner alt han snakker om. Ikke skum igjennom, ikke tenk at ting ordner seg i fremtiden. Les den, forstå den, les den igjen og virkelig forstå den. Følg prinsippene han legger frem for deg.

 

Dette kommer til å bli den siste selvhjelpsboken du trenger å lese, livet ditt kommer til å bli snudd på hodet. Du kommer til å oppdage syke ting, jeg lover det.

 

Holder på å lese den for andre gang nå, straight. Bitene begynner å falle på plass for meg og dæven salte steike hvor sykt det er til tider. Jeg har funnet fuckings Nirvana! Lol, av og til føles det slik i alle fall. :wee:

 

Drit i at kvinnfolk skal fylle tomrommet i dere, dere kommer ikke til og føle dere bedre uansett hvor mange damer som liker dere, hvor mange dere har pult. Tro det eller ei. Hah! There is a mind screw for yah?

The power of now er proppen i hullet, nøkkelen til "core self confidence" eller what ever du leter etter. Ja, den har faktisk alt du leter etter. ;)

 

Nei, jeg jobber ikke for et bokforlag. Jeg vil bare dere godt.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Qbab, spørsmål, det handler om å leve i nuet, så da fokuserer man på å være tilstede i øyeblikket, følge med på det som skjer nå. Men hva av det som skjer er det du fokuserer på?

 

Det som skjer inni deg, det du tar på, noe du ser, lydene du hører?

 

Jeg har ikke lest TPON, men jeg har prøvd å leve i nuet. Det er utrolig kult! Alt blir så mye mer.... LEVENDE! Så fullt av liv!

 

Men, jeg klarer bare å få med meg et par ting av gangen. F.eks fokuserer jeg på pust, eller noe jeg berører. Følelsen av å berøre noe. Eller hvor vakkert noe er å se på. Osv. osv. For min del blir dette en forlengning av meditering.

 

Hm, jeg tror egentlig ikke man tenker aktivt på hvilken feedback av nuet man skal ta innover seg. Just let go and live in the now? :)

 

By the way, qbab, du virker så lykkelig :)

 

May the Now be with you :grin:

Lenke til kommentar
Hey gutta, skal gi dere deres livs største tips. Les "The power of Now" av Echart Tolle.

Les den grundig, les den til du virkelig kan si at du skjønner alt han snakker om. Ikke skum igjennom, ikke tenk at ting ordner seg i fremtiden. Les den, forstå den, les den igjen og virkelig forstå den. Følg prinsippene han legger frem for deg.

 

Dette kommer til å bli den siste selvhjelpsboken du trenger å lese, livet ditt kommer til å bli snudd på hodet. Du kommer til å oppdage syke ting, jeg lover det.

 

Holder på å lese den for andre gang nå, straight. Bitene begynner å falle på plass for meg og dæven salte steike hvor sykt det er til tider. Jeg har funnet fuckings Nirvana! Lol, av og til føles det slik i alle fall. :wee:

 

Drit i at kvinnfolk skal fylle tomrommet i dere, dere kommer ikke til og føle dere bedre uansett hvor mange damer som liker dere, hvor mange dere har pult. Tro det eller ei. Hah! There is a mind screw for yah?

The power of now er proppen i hullet, nøkkelen til "core self confidence" eller what ever du leter etter. Ja, den har faktisk alt du leter etter. ;)

 

Nei, jeg jobber ikke for et bokforlag. Jeg vil bare dere godt.

Er den norske versjonen noe bra? Før oss som ikke e så stø i engelsk.

Lenke til kommentar
Hey gutta, skal gi dere deres livs største tips. Les "The power of Now" av Echart Tolle.

Les den grundig, les den til du virkelig kan si at du skjønner alt han snakker om. Ikke skum igjennom, ikke tenk at ting ordner seg i fremtiden. Les den, forstå den, les den igjen og virkelig forstå den. Følg prinsippene han legger frem for deg.

 

Dette kommer til å bli den siste selvhjelpsboken du trenger å lese, livet ditt kommer til å bli snudd på hodet. Du kommer til å oppdage syke ting, jeg lover det.

 

Holder på å lese den for andre gang nå, straight. Bitene begynner å falle på plass for meg og dæven salte steike hvor sykt det er til tider. Jeg har funnet fuckings Nirvana! Lol, av og til føles det slik i alle fall. :wee:

 

Drit i at kvinnfolk skal fylle tomrommet i dere, dere kommer ikke til og føle dere bedre uansett hvor mange damer som liker dere, hvor mange dere har pult. Tro det eller ei. Hah! There is a mind screw for yah?

The power of now er proppen i hullet, nøkkelen til "core self confidence" eller what ever du leter etter. Ja, den har faktisk alt du leter etter. ;)

 

Nei, jeg jobber ikke for et bokforlag. Jeg vil bare dere godt.

 

Den er neste (nr.2) på min miniliste over bøker som skal leses.

har akkurat begynt på Think and grow rich av napoleon hill.

 

 

 

Noen som veit hva det er som er feil med meg når jeg ikke klarer å forestille meg drømmedama?

er det jeg som ikke konsentrerer meg godt nok?

Lenke til kommentar

Angående hvordan jeg har kommet der jeg er:

Jeg tror man må øve litt, i begynnelsen klarte jeg ikke være i nuet i sosiale sammenhenger eller noe særlig ellers i grunn. Begynte alltid å tenke og analysere og "falle inn i hodet" igjen. Så etter jeg fikk tak i boken isolerte jeg meg en del på rommet mitt for å lese, lese og lese, tenke, prøve og forstå, være i nuet, lese mer. På en måte Bruteforce inn det å gi slipp på tankene. Så i dag skulle jeg prøve meg ute i sosial livet igjen, hadde prøvd en del ganger før med grei suksess, helt til jeg falt ut av "nuet". Så jeg prøvde igjen i dag. Denne gangen kom jeg dypere inn enn noen gang før. Etter hvert ble Jeg helt bloooown away! Jeg bare var helt der, gjorde akkurat det jeg følte for, sa det jeg ville, var bare drit happy, helt med, alt var spennende, alt var awesome. Viste inni meg at uansett hva som skjer så holder staten, ingen ting vurderes, analyseres eller tenkes over. Alt er bare digg, folk er så utrolig morsomme og interessante når inntrykkene de sender ut ikke går igjennom hjernens analyserende tenking og syting. Jeg var bare utrolig underholdt av ingen ting.

 

Faen så rart det var... Er ikke i nuet nå lengre dessverre, måtte bare hoppe ut av det litt nå. Det var så intenst, måtte bare begynne å tenke og analysere litt igjen. :p

 

Et ganske sykt og konkret eksempel: Jeg har alltid hatt problem med å holde god øyekontakt, spesielt med jenter. I dag har jeg hatt insane permalaserbeam eyecontact from freakin hell! Det er akkurat som jeg syns ansiktene til de jeg snakker med er utrolig fascinerende, hva blir det neste dette ansiktet vil gjøre? Jeg har stirret så jævli på folk i dag, man skulle tro de freaket ut. Men siden de kommer fra denne spesielle staten av pure joy, nysjerrighet og interesse (btw, ikke prøv å fake det. Man må rett og slett bare føle det, du vil merke når du er der) så funker det bare utrolig bra. Jenter begynner å fnise, de åpner meg, klapser meg på baken. Helt uten at jeg engang har åpnet kjeften! Jeg var helt sjokkert og rystet, skjønner ikke helt hvordan det er mulig selv. Sånne ting hendte aldri! Jeg har fått så mye oppmerksomhet i dag, det er så sært og rart at jeg er helt overhvelmet rett og slett.

 

Det største paradokset er derimot at jeg gjennom boken har innsett at ingen eksterne ting i verden vil noen gang fylle dette "tomrommet" man har, dette: "En dag i fremtiden, eller når jeg får ditt og datt, når jeg blir sammen med denne dama etc etc. Da kan jeg slappe av av, da er livet mitt complete". Det blir aldri mer "complete" enn det er akkurat nå og når du innser det så blir du faktisk 100 % "complete". EditNotelol: Når du innser at du har alt du trenger (dette er vanskelig) når du virkelig føler deg 100% fucking complete, så er du ikke redd for å miste noe, du er ikke redd for å drite deg ut lengre for det har ikke konsekvenser, du er ikke redd for å si eller gjøre ting for uansett om du failer så har du fremdeles vunnet. Om noen følger meg her. :p

 

Når du er der i det "sweetspottet" så er du som sagt ikke redd for å miste noe, dermed får du en utrolig avslappet state, folk er bare magnetisk super tiltrukket til det. Du er helt uredd, 100 % komfortabel. Jeg tror det er der i fra denne super øyekontakten har dukket opp.

 

Fy faen, det er så mye jeg skulle sagt, men nå må jeg bare hoppe i seng.

Hvordan dere treffer "nuet" og alt det der finner dere svar på i boken. Om jeg skal prøve og forklare dere det så blir det akkurat som å skrive boken på nytt.

 

Edit. Tror den norske versjonen funker. De er budskapet du er ute etter ikke hvordan den er skrevet. Den engelske er full av spirituelle ord og kvalme klisje qoutes fra bibelen, Allah, Buddah og hele den gjengen der, men se igjennom dem og hent ut meningen med det han sier. Det er der verdien ligger.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Har lest boken en gang Qbab, men da glemte jeg bort alt litt. Det du beskriver her følte jeg her om dagen, og skal definitivt gjøre det igjen, jeg syns det å leve i nuet er veldig likt som å klare å connecte med the core innerself som Tim i RSD sier. Tror det er akkurat det samme faktisk. Og som du sier, i sosiale sammenhenger føles det helt sykt. :)

 

Skal definitivt lese The Power of Now igjen snart.

Lenke til kommentar
Hehe, ska bestille den å se ka det er for no :) høres jo ut som man værtfall får litt ut av den, eller rettere sakt ut av hodet.

 

på norsk?

har lasta den ned, men vurderer å kjøpe den norske.

litt fordi at det er noe annet å lese i en bok, enn å lese på pcen.

Og så er engelsk litt tyngre å lese når stoffet er litt heavy fra før av

Lenke til kommentar

Stoffet er jævlig heavy, jeg leste så og si gjennom hele boken uten at å skjønne en dritt. Dessuten ble jeg sliten og frustrert de første 50-60 sidene eller noe. Kan jo bare være meg da. :p

 

Men vær forberedt på tunge tak, det er ikke bare å lese boken og så er du "fixed". Her må du gå inn i deg selv og snu alt på hodet.

 

 

Tips: Stopp opp etter hvert som du leser boken og spør deg selv: "Hva er det han snakker om her? Hva er det han egentlig mener?"

Og så prøver du å forklare deg selv det.

 

Slik var det jeg gjorde det og etter hvert fikk jeg et par åpenbaringer. Faktisk de som er grunnmuren for hele greia. En annen ting også, jeg har sikkert såtte å lest opp igjenn samme sidene 5 ganger eller samme setningen 5 ganger uten å fatte den noe særlig. Så har jeg kommet tilbake ved en senere anledning, lest det igjen og bare "Ahaaa!".

 

Så bruk tid på denne gutta, dette er ikke noe "10 fast steps to fullfillment".

 

Edit: Bare for å gi dere et tidsperspektiv. Det er ca en måned siden jeg fikk tak i boken, var riktig nok litt on/off i juleferien. Bortsett fra i julen, har jeg hatt rimelig mye fokus. De siste dagene er det det har begynt å falle på plass og gå unda.

 

Blir spennende og se frem over. Lykke til alle sammen!

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Har kommet meg til side 75, og fra og med etter eksamenene skal jeg leve i nuet jeg også. (Jeg leser den ikke for PUA, men fordi jeg føler livskvaliteten min kunne vært mye bedre, og det virker som om dette er nøkkelen).

 

Foreløpig trenger man ikke å ha fulgt med så veldig godt, fordi store deler av tiden prøver han å overbevise oss (leserne) om at det å leve i nuet er det optimale, ved å diskutere seg gjennom alle eventuelle motforestillinger. Er man enig i det fra første side, blir det en god del repetering.

 

Konseptet er enkelt og lettfattelig, er ikke enig med dere andre at det er så utrolig komplisert, men resultatet er genialt.

 

Det virker hovedsaklig som om det å leve i nuet er en treningssak, hvor det tar litt tid før man klarer å opprettholde nuet kontinuerlig i pressede situasjoner, men han gir forhåpentligvis noen flere praktiske tips etterhvert.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Jeg gjorde det akkurat som du sier der Qbab. Men etterhvert falt jeg ut, og har vært helt ute av det i flere måneder nå. Det er helt umulig å monitore tankene hele tida. Hvertfall mekka ikke jeg det. Men etterhvert om man er dedikert nok kommer man nok inn i en rytme som gjør at man kan på en måte slå av og på om man skal leve i nuet. :)

Lenke til kommentar
(...)

Noen som veit hva det er som er feil med meg når jeg ikke klarer å forestille meg drømmedama?

er det jeg som ikke konsentrerer meg godt nok?

 

Tror neppe det er noe feil med deg, men jeg tipper vilt på at det er ligger i dårlige definisjoner og/eller litt mangel på erfaring/preferanser.

 

Start helt basic - hva vil du ha i ei dame? Type personlige egenskaper etc. Definér (og erfar) hva du liker og hva du ikke liker. Ville du f eks tatt en av de tannløse rumenske tiggerne som reker rundt her jeg bor? Hvorfor? Evt hvorfor ikke? Så spinner du videre på det.

Lenke til kommentar
Har ikke sett den jeg. Jeg liker ikke å se så mye teori før jeg tester ut ting :)

 

The Field, is EVERYTHING! ;p

RSD Trans var noe av det første jeg så, og så vel bare halvparten om jeg husker riktig, men det var sparket i ræva som fikk meg virkelig i gang med dette. Har lest en del teori (god natt-lesing) men guuuuud the Field eier så sinnsykt!

 

Om man virkelig vil lære noe, gå ut! Jeg har hatt et par netter hvor jeg hadde en regel: snakk med alle jenter jeg ser, uansett hva. Kjeder du deg? Åpne ei jente ;)

Lenke til kommentar
Hehe, ska bestille den å se ka det er for no :) høres jo ut som man værtfall får litt ut av den, eller rettere sakt ut av hodet.

 

på norsk?

har lasta den ned, men vurderer å kjøpe den norske.

litt fordi at det er noe annet å lese i en bok, enn å lese på pcen.

Og så er engelsk litt tyngre å lese når stoffet er litt heavy fra før av

Jepp, norsk. Prøvd å lese vanskelig stoff på engelsk, men vanskelig å fordøye da språket og innholdet krever sitt og man blir lei fort da. Bokkilden har den nu tel 99,- pluss brevporto, eller du har play.com som har den engelske utgaven billig.

Lenke til kommentar
The Power of Now: A Guide to Spiritual Enlightenment

"the One Life beyond form."[6] This he calls Being, "the eternal, ever-present One Life" which "is not only beyond but also deep within every form as its innermost invisible and indestructible essence."[7] Occasionally he uses the term God, but he prefers Being as "an open concept," something "it is impossible to form a mental image of" and which "does not reduce the infinite invisible to a finite entity.""

 

..er det en religiøs bok? Som oppfordrer til å bli religiøs?

Lenke til kommentar

Nei, men han trekker paralleller i å jakte på nuet med de kjente religionene. Buddhismen er rimelig åpenbar, men det er små sitater i Bibelen/Koranen som også kan tolkes som at det å leve i nuet er lykken.

 

Uttrykkene hans høres litt religiøse ut, disse defineres i starten av boka, og det er ikke rart du blir forvirra uten å ha lest den.

 

For å gjøre en historie kort, ved å parasitere fra starten av boka:

 

De fleste hører en stemme inni seg hele tida. Forfatteren har valgt å kalle denne hjernen. Hvem hører på denne stemmen? Det er der moroa begynner, og forfatteren bruker egendefinerte ord og uttrykk for for eksempel denne situasjonen, slik at referering går lettere senere.

 

Det er interessant lesning, les boka.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...