Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg syns fortsatt underteksten "A Guide to Spiritual Enlightenment" høres ganske religiøs/spirituell ut..

 

Det er mye som høres ganske corny ut i boka, han snakker for eksempel om at hvis man lever i nuet vil man for alltid være til stede på jorda fordi den oppvåkenheten som man føler i nuet aldri opphører, sånn som hjernen osv, og at det er det som er gud og himmelen (eller noe sånn, leser den på engelsk men oversettelsen blir noe ala det der)..

Men man må se forbi det og ta med seg budskapet, for det er det som er viktig og ikke ordene, som qbab sa i et innlegg..

Endret av Allighiero
Lenke til kommentar

Tror ikke den oversettelsen din var helt treffende. Eckhart Tolle er ikke religiøs. Mange av de religiøse referansene er også skrevet slik at det virker som om han mener det.

 

Jeg er dog er enig i at skrivemåten er pompøs og corny.

 

Eksempel: "Being can be felt as the ever-present I am that is beyond name and form. To feel and thus know that you are and to abide in that deeply rooted state is enlightenment, is the truth that Jesus says will make you free."

 

Det kan høres ut som forkynning, men er ikke det.

Lenke til kommentar
Eksempel: "Being can be felt as the ever-present I am that is beyond name and form. To feel and thus know that you are and to abide in that deeply rooted state is enlightenment, is the truth that Jesus says will make you free."

 

Tekst av den typen der syns i allefall jeg det er vanskelig å forstå. :ermm:

Husker jeg faktisk holdt på å bli gal av måten han skrev på.

Lenke til kommentar

NiCe.

 

I dag skal jeg dra hjem og flørte vilt og hemningsløst med min samboer. "the bite" er noe som dessverre alt for ofte går i glemmeboka, men skal virkelig utføres i dag. Gjerne i kombinasjon med "the Claw"

 

Gud bedre så mye rart jeg har lært av deg Chosen. Merkelige saker, men de fungerer :)

Lenke til kommentar

the bite er noe så latterlig enkelt som at man tar å biter lett på halsen til vedkommende. Det skal være rask, passe hardt og gjort med glimt i øyet. Man biter litt på siden av halsen, slik at man ikke biter i adamseplet :)

 

Det må være dritraskt forresten. kort og effektivt. Øv deg med et rask bit i hånda di :)

 

 

 

 

THe claw er når man legger armen rundt en annen person. Man krummer hånda slik at den blir som en ørneklo og denne skal treffe den andre personens skuldet slik at denne sitter godt fast i armen din.

Den andre personen vil like det, og dette er en god KINO start .)

Lenke til kommentar
Da har jeg vært i intervju med Vi Menn. Følg med i ukene som kommer ;)

 

Si i fra hvilket nummer det havner i, så skal jeg kjøpe det. :)

Word, eller jeg skal lese fra kassa, le høyt og få folk til å se dumt på meg.

 

Chosen, hva handla intervjuet om?

 

Hahaha, http://www.sjekkekongen.com/, noen som veit hvem denne fyren* er?

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
(...)

Noen som veit hva det er som er feil med meg når jeg ikke klarer å forestille meg drømmedama?

er det jeg som ikke konsentrerer meg godt nok?

 

Tror neppe det er noe feil med deg, men jeg tipper vilt på at det er ligger i dårlige definisjoner og/eller litt mangel på erfaring/preferanser.

 

Start helt basic - hva vil du ha i ei dame? Type personlige egenskaper etc. Definér (og erfar) hva du liker og hva du ikke liker. Ville du f eks tatt en av de tannløse rumenske tiggerne som reker rundt her jeg bor? Hvorfor? Evt hvorfor ikke? Så spinner du videre på det.

 

Hmmm. det trur jeg hjalp litt bedre!

Er ikke så lett å oppnå resultater når man ikke har noe å gå etter ;)

Jeg vil jo ha ei fin dame da, men må nok legge til noe mer!

Endret av spax
Lenke til kommentar

Seth er jo mye smartere enn å påsto at en bok er redningen til alt ondt.

Eller det veit jeg ikke, kjennern ikke, men virker som en smart fyr!

 

Og det virker som en smart buisness, jeg så det via en facebook-reklame på min egen facebook. Google har gjort en god jobb i å etterforske hva jeg søker på tydeligvis. :)

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
the bite er noe så latterlig enkelt som at man tar å biter lett på halsen til vedkommende. Det skal være rask, passe hardt og gjort med glimt i øyet. Man biter litt på siden av halsen, slik at man ikke biter i adamseplet :)

Nuvel.. Jeg vet ikke hva slags "damer" du sjekker, men det er nå et faktum at dem som er født hunkjønn ikke har Adamseple.. ;)

(Det heter adams-eple nettopp fordi det bare er menn som har det. Eller har det i den grad man kan se/føle, hvertfall)

 

Begge kjønn har kanskje likevel strupehode? :hmm:

Endret av toth
Lenke til kommentar
Tror ikke den oversettelsen din var helt treffende. Eckhart Tolle er ikke religiøs. Mange av de religiøse referansene er også skrevet slik at det virker som om han mener det.

 

Nei, er vel sånn at han mener det er det religiøse mener er Gud på en måte.. Litt vanskelig å forklare, men som når kristne "føler" gud inni seg, eller tror de gjør det ihvertfall, at det er denne følelsen Tolle snakker om på en måte.. Men samma faen, vi er vel i grunn enige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...