Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Igjen: det er ikke hva du sier, men hvordan du sier det. Som Chosen_one skriver i første innlegg er det kanskje viktig å komme med noe helt absurd som en åpner:

 

eks:

Syns du gutter i rosa skjorter er homofilt?

 

Jeg elsker en god åpner som byr opp til rollespill. Man kan prate om alt og alle, bare man har det morro rundt det. Man kan til og med prate om sjekking, og gjerne lattliggjøre en selfmade PUA som febrilsk prøver å få napp ute i diskoteket, ovenfor en dame som du har lyst på...

 

Canned materiale og superstandarder som "øynene dine er som diamanter" bla bla, er for meg helt uaktuellt å benytte. Da tar jeg heller et eventyr om hvordan jeg måtte bære med meg 30 kg sedler i Zimbabwe når jeg skulle på bytur for å ta to tre øl....

 

 

Glimt i øye, selvsikker og humoristisk, kombinert med masse Kino = du drar aldri hjem alene....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Igjen: det er ikke hva du sier, men hvordan du sier det. Som Chosen_one skriver i første innlegg er det kanskje viktig å komme med noe helt absurd som en åpner:

 

eks:

Syns du gutter i rosa skjorter er homofilt?

 

Jeg elsker en god åpner som byr opp til rollespill. Man kan prate om alt og alle, bare man har det morro rundt det. Man kan til og med prate om sjekking, og gjerne lattliggjøre en selfmade PUA som febrilsk prøver å få napp ute i diskoteket, ovenfor en dame som du har lyst på...

 

Canned materiale og superstandarder som "øynene dine er som diamanter" bla bla, er for meg helt uaktuellt å benytte. Da tar jeg heller et eventyr om hvordan jeg måtte bære med meg 30 kg sedler i Zimbabwe når jeg skulle på bytur for å ta to tre øl....

 

 

Glimt i øye, selvsikker og humoristisk, kombinert med masse Kino = du drar aldri hjem alene....

Det Ni kon sier er gull..

Lenke til kommentar

Jeg er en person som GIR HELT FAEN, men skal kommentere kort noen av innleggene til Melsima.

 

Ja, men jeg synes ikke at det å starte skole for å gi gutter tips om hvordan de kan få ei dame til sengs er noe innbydende. Greit nok med selvtillit greia, men det kan de få fra Dr.Phil også. Føler liksom at fler gjemmer seg bak uskyldige dådyr øyne.

 

Men dette går jo selvsagt også til de utenfor opplegget. Men bare det at noen aktivt går inn for å lære det bort som plager..

Du er en kvinne som har seriøse problemer med å kunne se ting fra et annet perspektiv om jeg skal si det kort og godt.

 

Har du engang lest hva folk svarer?

 

Og dere gutter er så mye smartere og kaldere enn oss jenter? Så flere av PU guttene kan sitte og planlegge opplegg som dere skal prøve dere på ute på byen?

 

Snublefot: Vet ikke helt hvem av oss to som fornærmer jentene mest jeg nå..

Er det plutselig blitt kvinnene sin oppgave å plukke opp gutter? Nei. PUA eller Player, AFC, eller whatever: ALLE HAR EN SLAGPLAN, eller metoder som du sier. Vanlige gutter til og med din ex-kjæreste har det sikkert også som alle andre. Så hva skiller en PUA fra en helt normal vanlig gutt i gaten? De skaper en stemning med jenter som er en helt annen, med eller uten intensjoner. Vanlige gutter har også intensjoner, de har vært der i over 10.000 år.

 

Jo, jeg ser at det kan virke sutrete fra min side.. Jeg føler meg bare støtt på jenters vegne.

Jenter flest vil bli sjekket opp, at noen gutter lærer seg hvordan man gjør det med genuinitet er faen meg bra for DERE JENTER. WOAAH!

 

 

Har du møtt noen jenter her som er enig med deg da?

 

 

Ja, f.eks da jeg forklarte opplegget til venninne mine så bare lo de høyt og sa "hæ?? kødder du eller?herregud :roll:"

 

Jeg kan fint se for meg måten du presenterte emnet på slik som du har skrevet i denne tråden.

 

Jeg tror ikke dere skjønner hva jeg har ment. Men jeg er egentlig drittlei av å diskutere dette med gutter som har vært en del av dette ÅUA greien og som da derfor tar det som kritikk.

 

PUA er hellig, og ingen burdte sette spm ved metodene som blir brukt. I get it.

 

Jeg ekke endel av noe PUA miljø, men jeg har lært å kjenne meg selv ved et forum som Chosen og et par andre her inne henger på og RSD filmene. Det virker som du Melisma har en sperre for å faktisk finne ut hva Personlig-Utvikling faktisk betyr.

 

Jeg var en person som sjeldent eller ikke gadd å prate med damer før. Jeg ville, men var ikke mann nok.

 

Nå derimot går jeg på skolen og takket være litt personlig-utvikling er det blitt slik at jeg omtrent kjenner alle på skolen særlig mange jenter.. Jeg prater med jenter om de står alene og jeg ikke har truffet de før på andre trinn. Jeg prater med jenter, skaper en hyggelig stemning selv om jeg absolutt ikke er interresert i dama. Kun ha det hyggelig og bli kjent med mennesker.

 

Folk spør "Hvordan kjenner du alle" Uten å svare på hvordan så er Personlig-Utvikling mye mer enn selvtillit som er det eneste du klarer å se.

 

Personlig-Utvikling går på et mye dypere nivå enn dette.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Canned materiale og superstandarder som "øynene dine er som diamanter" bla bla, er for meg helt uaktuellt å benytte. Da tar jeg heller et eventyr om hvordan jeg måtte bære med meg 30 kg sedler i Zimbabwe når jeg skulle på bytur for å ta to tre øl....

 

Er det alltid opplagt at dette er historier du finner på, eller lar du dem tro det er sant?

Lenke til kommentar
Forsøker å internaliserer det enestående mindsettet ditt men det er tungt, meget tungt. Hvor i alle dager henter du all den energien fra Raijin? Meditasjon? Så energisk og opptatt av å spre glede krever særiøse ferdigheter.

 

Hvilket mindset?

Hvis du sier litt mer eller sender meg en PM skal jeg hjelpe deg etter beste evne :)

Lenke til kommentar

hm, meditasjon gjør meg egentlig mer rolig og avslappet. Men det trener opp fokuset mitt også.

 

Egentlig tenker jeg veldig egoistisk, og det å spre glede fremstår for meg som et veldig klokt valg. Egoisme behøver ikke nødvendigvis å være negativt.

 

Mine tanker om dette har egentlig gått i en bølgedal.

Før jeg oppdaget pu, var jeg veldig konservativ og satte ære og rettferdighet veldig høyt. Jeg avskydde det onde og dyrket det gode.

 

Så kom pu, og jeg ble mye mer logisk anlagt. Jeg så på følelser som tåpelige og ære var bare dumt ettersom det ikke ga meg noe.

Jeg leste litt The 48 Laws of Power og ble veldig bevisst på det å manipulere folk. Jeg begynte å fokusere på den praktiske nytten til folk. Venner var bare viktige for hva de kunne gjøre for meg. Vennskapet i seg selv så jeg ikke på som viktig. Jeg kunne tross alt bare skaffe meg nye venner.

 

Jeg var også ganske fascinert av det å være en så kald og kalkulerende person. Jeg så for meg at jeg ville da stå over massene av uvitende, uviktige idioter som bare hadde en funksjon: Å heve meg over dem.

 

Så leste jeg at for å være en mester i manipulasjon var det ganske bra å ha et image som om jeg var godheten selv. Ettersom folk ikke ville mistenke meg for å være manipulativ og bare ute etter å utnytte dem. Men, så fant jeg ut i lengden at det bare ble sykt mye stress å kultivere et uskyldig og godt image hvis jegt ikke var det.

Jeg fant ut at det var mye mindre stress å faktisk ville spre glede.

 

Jeg begynte å oppdage igjen at jeg liker å se at folk er glade. Jeg liker å se andre smile. Det gjør meg lykkelig :)

På dette tidspunktet begynte jeg også å tenke over hva det er jeg egentlig tjener mest på. For eksempel i en situasjon, hvor jeg kan drite ut en fyr for å vise at jeg er så "alfa", eller jeg kan være grei mot ham og behandle ham med respekt.

 

Dette ble for meg et av utallige short-term happiness vs long-term happiness scenarioer.

 

Sure, ved å drite ham ut, ville jenta kanskje synes at jeg er tøff og sånt der og da, og det ville generere attraction for meg. Instant gratification.

 

Men ved å være grei mot ham, så vil han være mer positivt innstilt mot meg. Det kan kanskje tilogmed danne seg et vennskap mellom oss, og jeg aner ikke hva jeg kan tjene på et vennskal mellom han og meg. Kanskje han har dritdigge venninner? Kanskje han har kule kompiser eller et svært kontaktnett? Kanskje jeg rett og slett kan lære noe av ham, og selvsagt, det bringer meg glede å se at han har det bra.

 

Det å være positivt innstilt mot andre, åpner så mange flere dører. Dører du ikke en gang vet om. Hvorfor lukke dører, når du kan åpne dem?

 

Men, så kan du spørre deg, trenger du å åpne dørene?

Nei, men du vet aldri hva som venter seg bak der, hva det kan lede til.

 

For meg er det å spre glede, det som gir meg mest tilbake :)

 

 

Og dicktator, jeg setter virkelig pris på at du finner noe hos meg som du kan lære av. Det gjør meg glad :)

 

Spread the sunshine, Dicktator :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjestgutt19

Rajin, takk for linken og svaret:) Det han snakker om der er genialt, merker hvordan noe så enkelt som det der kan holde meg "on track". Det er genialt, skal definitivt fikse noe sånt.

 

Så må jeg også si at du har noen forbilledlige holdninger. Har gått litt igjennom de samme stagene. Man kan lære noe av alle. Det er ingen grunn til ikke å behandle andre med respekt og som en venn.

Selv prøver jeg å tenke over dette, men det har ikke alltid vært like lett når jeg har følt meg som et dass. Tenker at det er lettere å gi når man føler man er en ressurs, at man vet man har noe å fare med. Og det er det jeg jobber med nå..:-)

 

det er så mange muligheter ..

Lenke til kommentar
Rajin, takk for linken og svaret:) Det han snakker om der er genialt, merker hvordan noe så enkelt som det der kan holde meg "on track". Det er genialt, skal definitivt fikse noe sånt.

 

Så må jeg også si at du har noen forbilledlige holdninger. Har gått litt igjennom de samme stagene. Man kan lære noe av alle. Det er ingen grunn til ikke å behandle andre med respekt og som en venn.

Selv prøver jeg å tenke over dette, men det har ikke alltid vært like lett når jeg har følt meg som et dass. Tenker at det er lettere å gi når man føler man er en ressurs, at man vet man har noe å fare med. Og det er det jeg jobber med nå..:-)

 

det er så mange muligheter ..

 

Hvis jeg leser riktig:

Du får glede av å gi av deg selv, men gjør det kun ved overskudd (lykke). Dette gjør du ikke når du er down, og trenger lykke (som du selv sier du får ved å spre glede). Hvorfor?

Lenke til kommentar

Flott innlegg Raijin, medaljen har alltid to sider :) Det er lett å velge å manipulere folk, men i bunn og grunn så varer ærlighet lengst.

 

Venner er viktige å ha, ekte venner hjelper deg nesten uansett hva du har gjort. Jeg har fått den erfaringen, etter en virkelig fucka periode i livet mitt... Mennesker er ikke objekter, de må behandles varsomt...

 

Jeg for min egen del har ikke hatt det lett på PU-fronten i det siste, ettersom det å få tak i target på skolen er vanskelig. Det irriterer vettet av meg, at når jeg har sjansen til å få henne på egenhånd så kommer det et eller annet og avbryter det for meg. Det er som å være i en komedie, så jeg har gjort som Tim og notert feilene mine slik at de ikke skal gjentas flere ganger. Det jeg har kommet fram til er dette; hvis jeg spør henne mens vi er i klasserommet om at jeg skal snakke med henne senere, så får jeg henne på egenhånd...

 

Det jeg trenger hjelp med, mine venner er hvordan jeg skal gjøre dette på en måte slik at hun ikke blir satt ut og at det sender ut merkelige vibber. Hvis jeg kjører litt WOOO! i det, så vil det nok fungere ganske bra. Men kan jeg da kjøre noe som dette:

 

- Hei, kunne jeg lånt deg litt senere?

- *forvirret* Jaha, hvorfor? (eller noe i den duren)

- Det gjelder rikets sikkerhet, jeg kan ikke si hvorfor, men vi er helt avhengig av Dem...

- Oki

 

Hva synes dere om denne ideen? Kan det funke med riktig mengde WOOO! og glimt i øyet?

 

Jeg trenger virkelig innspill her, iom at jeg må gjøre dette skikkelig. Skolen min elsker å skape rykter, så jeg vil ikke at alle finner ut av dette innen mandag morgen...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Gjest gutt19
Hvis jeg leser riktig:

Du får glede av å gi av deg selv, men gjør det kun ved overskudd (lykke). Dette gjør du ikke når du er down, og trenger lykke (som du selv sier du får ved å spre glede). Hvorfor?

 

Ja, jeg har vanskelig for å gi av meg selv hvis jeg føler meg "uverdig"...har hatt en lengre periode hvor jeg lot selvrespekten gå til bunns...og sliter enda en del med dette. Da holder jeg heller kjeft, og det er ikke det jeg ønsker... men når jeg går rundt og føler meg "skyldig" greier jeg ikke gi så mye nei. Hvorfor? En av grunnene er at når jeg hører meg selv snakke når jeg er down, så føler jeg at jeg bare skulle spart meg for det. Fordi det jeg sier føles så meningsløst, jeg sier det bare for å si det og føler meg bare som en dust fordi jeg ikke greier å være genuin. Skjønner du meg?

 

Det med at jeg føler meg skyldig - det er akkurat som noe stikker i meg hver gang noen sier noe negativt til meg, det bare bekrefter mitt negative selvbilde. Men som sagt..jobber med saken. Likevel henger det i.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har vanskelig for å gi av meg selv hvis jeg føler meg "uverdig"...har hatt en lengre periode hvor jeg lot selvrespekten gå til bunns...og sliter enda en del med dette. Da holder jeg heller kjeft, og det er ikke det jeg ønsker... men når jeg går rundt og føler meg "skyldig" greier jeg ikke gi så mye nei. Hvorfor? En av grunnene er at når jeg hører meg selv snakke når jeg er down, så føler jeg at jeg bare skulle spart meg for det. Fordi det jeg sier føles så meningsløst, jeg sier det bare for å si det og føler meg bare som en dust fordi jeg ikke greier å være genuin. Skjønner du meg?

 

Det med at jeg føler meg skyldig - det er akkurat som noe stikker i meg hver gang noen sier noe negativt til meg, det bare bekrefter mitt negative selvbilde. Men som sagt..jobber med saken. Likevel henger det i.

 

Hvem er det du føler deg uverdig for?

Du sier du holder kjeft, men det er ikke det du ønsker. Hvorfor holder du da kjeft? Det er ingen andre enn deg selv som legger press på deg og konstant si smarte ting, så hvorfor skal du slå deg ned for at du ikke gjør det?

Jeg tror jeg skjønner deg: Med at du ønsker å dele av deg, men din selvfølelse på det øyeblikket holder deg igjen. Derfor blir ikke det du ønsker å få frem ekte, da du prøver å kamuflere din "sorg" i glede.

 

La meg si deg en ting:

Du oppfatter verden ut fra din virkelighet, og du vil alltid få bekreftelser på det du ser etter. Hvis din virkelighet er at du er mindre verdt enn andre (lavt selvbilde) så er det akkurat det du vil få bekreftelser på. Har du noen gang tenkt over hvor mange gode ting du gjør for deg selv og andre iløp av en dag?

Jeg kan love deg at det ikke er så få, men dette er ting du overser fordi du tar slike ting for gitt. Eks møte på skole/jobb til tide, støtte en kompis osv. Dette er "normale" ting, men det er GODE ting. Hvorfor legger du ikke merke til dette og tar det med deg istede?

Hvis noen sier noe negativt om deg, så er det bare en mulighet for deg å vite hva du trenger å jobbe videre med. Så sant det kommer fra en person som betyr noe for deg, og at det ikke bare er en random kommentar fra en ukjent person.

 

Detta ble litt sånn her og der, men det blir det etter meget lite søvn i natt... Håper du skjønner hva jeg mener

Lenke til kommentar
Gjest Gjest19

Jeg skjønner helt hva du mener og du nailet hvordan jeg føler meg(ofte).

 

Du har helt rett i det du sier, og jeg har lest litt om dette. Hvem jeg føler meg uverdig for? Jeg føler meg bare ikke verdig, jeg har mye skyldfølelse etter mye fravær, elendig trening, ikke ta tlf når venner ringer osv osv. Føler meg uverdig ovenfor mine foreldre, som serverer alt på sølvfat og så presterer jeg å kjøre det i grøften, UTEN at de vet noe om det(jeg holder mye skjult, pga skam).

 

Det jeg prøver på nå er å opparbeide meg igjen for å vinne tilbake selvrespekt. Få noen gode resultater, stå opp om morgenen, snakke med venner. Finne noen konkrete mål og jobbe mot disse. Jeg kan ikke tenke på en bedre metode.

 

Du har helt rett med å se det positive, og the Law of Attraction, som du referer til her. Og jeg jobber med saken:-) det er bare det at det går ikke på et blunk...

Prøver å gi meg selv ros for fremgangen, og har følt litt på det. Det går likevel litt i bølger. Og idag føler jeg meg chode. Men da tenker jeg at det beste er å gjøre noe counter-productive, som trening eller lekser. <tenkte jeg skulle gjøre lekser nå. Forstår du hvordan jeg griper problemet an?

Lenke til kommentar
Canned materiale og superstandarder som "øynene dine er som diamanter" bla bla, er for meg helt uaktuellt å benytte. Da tar jeg heller et eventyr om hvordan jeg måtte bære med meg 30 kg sedler i Zimbabwe når jeg skulle på bytur for å ta to tre øl....

 

Er det alltid opplagt at dette er historier du finner på, eller lar du dem tro det er sant?

 

 

Det er uviktig om det sant eller ikke :) Jeg drar så syke historier at man bare må skjønne at de er usanne. Jenta kan fort få delta om jeg gir henne en rolle. Eks fra utestedet Grims Grenka i sommer:

 

Jeg henger i baren med to kompiser hvor han ene stikker hjem til kjærsten og han andre er i full gang med et target i baren. Vurderer nesten å gå videre når det kommer en venninnegjeng inn og steller seg ved siden av meg. Hun ene var nydelig.

(min åpner i dette settet)

Meg: Nemmen hei min vakre kone. Hvordan var det i operasjonssalen i dag da. Mye å gjøre eller stille nå som det er sommer?

(hun er nå min kone og lege)

Hun: Nei, som du vet har det vært rimelig stille i det siste..

(jeg skyter inn som en naturlig del av samtalen, slik at den er kongurent):

Meg:....stille ja, kunne jo tenke meg det....

 

osv....

 

Det er kjempeenkelt og man prater om vær og vind og ingenting :) Rollespill handler jo om å gi hverandre roller og spille de. Historier derimot har ingen roller, men en god historie kan fort bli et morsomt rolle spill....

 

 

 

Legg merke til at når man spør noen hvordan det går, så svarer de fleste: jo takk, bra...

Er det ikke mye mer spennende med en som sier: nei helvete heller. Nå er det mye stress! Petter og jeg har jo en plan om å overta store deler av Thons hotelldrift i Oslo området, og det har medført noen sene kvelder lent over tall jeg ikke forstår. Dermed har jeg tatt noen drinker mens jeg raskt surfa litt på nettet en kveld. Dette kombinert med at mitt visakort lever på egenhånd og bestemte seg plutselig å gå amok på ebay, har gjort tilværelsen litt vel intressant i det siste. Kortet handla jo en aldri så liten pall med bordtennisballer, så nå er det baller over hele kåken. Til og med pumpa i Jakuzien gikk åt skogen pga baller overalt...

 

 

Poenget er at folk flest er redde for å skille seg ut, mens de som gjør det er de som underholder! Som BS sier:

 

There's only two types of people in the world

The ones that entertain, and the ones that observe

 

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...