Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Noen tanker om hvorfor mange ikke får til sjekking helt:

 

Folk sjekker i arenaer hvor de ikke er komfortable. Dette gjør det vanskelig å fungere optimalt(for mye ut av komfortsone).

 

Folk bruker for mye tid på å øve på åpning og andre "delprosesser" i stedet for å pushe så langt det er mulig.

 

Folk undervurderer utseendemessige faktorer som muskler, klesstil, kropssholdning etc. Dette gjør sjekking unødvendig vanskelig, men mest for nybegynnere.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så er ihvertfall sjekking på byen håpløst. Men, jeg klarer nesten ikke å finne noen arenaer jeg ville vært komfortabel å gå bort til totalt fremmede med formål om å få seg dame. Arenaer jeg er mer god på er jobb og hjemmefester.

 

Jeg trur man ikke kommer langt med bra utseende om man har dårlig holdning, dårlig klesstil eller er veldig spinkel. Det gir ihvertfall ikke et godt førsteinntrykk.

Om jeg har blitt spurt om jeg er modell, så må det jo være noe med utseendet mitt som er bra. Men, det betyr ikke at jeg blir sjekket opp av damer på gaten fordet.

 

Jeg har alltid vært ganske spinkel, og sjelden brydd meg mye om utseendet. Klær har jeg vært litt mer nøye med, men det tok litt mer av for et par år siden. Styrketrening begynte jeg med for et år siden, og har gått opp i vekt, men er fortsatt relativt tynn. Kanskje det er grunnen til at jeg har litt mer automatisk respons nå enn før. Kanskje de små detaljene man trenger begynner å falle på plass. Styrketrening er uansett gull både psykisk og fysisk, og det er nok viktig i mange deler av livet.

 

Trur uansett en liten innsats på alle områder vil gjøre en stor forskjell

Lenke til kommentar

Fornøyd med min "sjekke uke"! Ble date med to fyrer på meg gitt. Det er jo faktisk gøy å date, da! :) Tror jeg må øve litt på sjarmen fremover, noen tips?

Ta initiativ til samtaleemner, ikke la gutten ta ansvar for all kommunikasjon. Vær morsom, ikke snakk om for masse kjedelig som f.eks. jobb, skole, problemer og lignende. Men generelt så er det viktigst at jenta klarer å holde en underholdende samtale, uten å nødvendigvis snakke for mye, for meg i alle fall. Smil og le :) Personlig synes jeg også det er veldig sjarmerende om jenta er litt frekk, og utfordrer meg litt. Og at jeg kan være frekk mot henne selv, på en spøkefull måte så klart, uten at hun blir fornærmet.

 

Og ikke vær høylydt, det er noe av det mest usjarmerende jeg vet om, haha.

Lenke til kommentar

Noen tanker om hvorfor mange ikke får til sjekking helt:

 

Folk sjekker i arenaer hvor de ikke er komfortable. Dette gjør det vanskelig å fungere optimalt(for mye ut av komfortsone).

 

Folk bruker for mye tid på å øve på åpning og andre "delprosesser" i stedet for å pushe så langt det er mulig.

 

Folk undervurderer utseendemessige faktorer som muskler, klesstil, kropssholdning etc. Dette gjør sjekking unødvendig vanskelig, men mest for nybegynnere.

 

 

 

Basically veldig enig i mye av det du skriver.

 

Nå har jeg selv vært så mye på byen, hvor jeg oftest sjekker at jeg har ikke noe problem med og sette meg ned på bord til ei random dame, gå bort til 2 venniner osv, så for min del går dette fint. Daygaming derimot skjer kun ytterst skjeldent da jeg må såpass ut av komfortsonene, som er dødsskummelt så da gjør jeg som folk flest unngår det. Men jeg har lovet meg selv at jeg skal jobbe mye med dette frammover, dvs alt fra ranomd samtale med kassadama til det og si hei til hu søte som venter på bussen.

 

Jepp, og det blir for dumt, det handler nok mye mer om hvordan du fremtrer / sier ting enn hva som faktisk kommer ut av kjeften din. Det er også lettere og være etterpå klok, mtp hint om dama var gira osv, når man analyserer situasjonene dagen derpå, enn når man står der med litt høyere puls og gjerne en øl eller to for mye innabords, samtidig som man tenker nedlatende tanker om seg selv.

 

Nja mja, jeg er delvis enig stil er jeg helt klart enig i. Skal man ha sjangs på mest mulig damer, må man desverre la vær og kle seg som en særing, dvs, ikke dødsbaggy saggetøy, ikke bare svarte klær med dødninghoder på, ikke bare t-shirts med diamant tigre på. Rydde opp i stilen, gjerne ha sin egen vri, men kle seg normalt, casually og pent når man drar på byen. Rett og slett fordi flest antall (gjennomsnitts) damer foretrekker dette.

 

Muskler er nok ikke så viktig, det er nok neppe en avgjørdene faktor om du får med deg en dame eller ikke, dessuten med riktig klesstil så kan dette delvis kles vekk. Jeg har selv mesteparten av mitt liv veid under 70kg og raga over 180, og slik jeg har opplevd det, trass i min tidligere usikkerhet pga spinkelhet ikke opplevd noe nedsettende på akkurat dette temaet.

 

Derimot, tror jeg overvekt er ett større problem. Rett og slett pga det er noe som mye lettere oppfattes som usundt, men dette blir mer synsing fra min side, da jeg ikke har noe relevant erfaring med det, bortsett fra mine tanker om det motsatte kjønn. Samme med kroppsholdning, en kar som kommer slentrende bortover utstråler like lite selvsikkerhet som en søppelsekk. Derimot, rak rygg, bestemte og selvsikker bevegelse lyser mye med alfa male, med hevet kjage og glimt i øyet.

 

Musikksmak er nok heller ikke en dealbreaker, med mindre det er som nevnt før her veldig sært, nå kan jeg ikke gjøre noe anna synse igjen her da jeg spiser nærmest alt av musikk.

 

Og ja, nybegynnere som ikke tenker over slike ting, ikke vil endre på slike basic ting, gjør det nok veldig mye vanskeligere for seg selv. De som er mest suksessfulle med sjekking fra begynnelsen er nok folk som har dette naturlig, og som ikke må "lære" seg opp i det.

 

 

Fornøyd med min "sjekke uke"! Ble date med to fyrer på meg gitt. Det er jo faktisk gøy å date, da! :) Tror jeg må øve litt på sjarmen fremover, noen tips?

 

Vel jeg krever ikke så mye fra ei jente, du kommer langt med et godt humør, der smilet og latteren sitter løst. Ikke bare snakke om deg selv, vise at du har litt ben i nesa og tørre og gi litt kropskontakt. Alt fra ett lett klapp på brystet til og holde armkroken på duden på vei hjem. Utenom det, prøv og vær deg selv, det suger og bli betatt av ei jente for så og finne ut at alt bare er ett skuespill fra hennes side slik at du skal like henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for gode råd dere :) Det mangler ikke på biten med å være glad, smile og le i hvert fall. Har heller ingen problemer med litt kroppskontakt, men kan vel bli flinkere til å ta initiativ til det selv. Hehe, jeg kan vel også prøver å ikke snakke om alt som går galt med masteren min, men alle virker så interessert i å vite mer om det :p Jeg er heller ikke den som snakker aller mest, men det går som oftes greit. Får kanskje prøve å gi litt mer av meg selv videre, og til slutt: Jeg er alltid meg selv :)

 

For min egen del tror jeg ikke at det var helt klaff med disse to, men dette blir spennende videre!

Lenke til kommentar

Sikkert spørt om før..

 

Men hva sier man til søte jenter på tinder? :p

 

Har kommet over ei som er 9/10 og for første gang på lenge er jeg stuck :D

 

Hva sier man IKKE til søte jenter på Tinder? Kom over en fyr her om dagen som hadde tidenes fineste smil, så jeg skrev på en morsom og søt måte at smilet hans satt meg ut. Dessverre var han kjedelig å skrive med :laugh:

Lenke til kommentar

Men dere jenter kan noen ganger være verre å skjønne seg på enn kjernefysikk :)

Hvis man ikke skriver på en måte som passer til den vedkommende (noe som blir ren gjetting når man ikke kjenner personen fra før) så skal vi liksom få fail.

Da prøver jeg å skrive på en morsom måte da, alle liker vel å ha det gøy :)

 

(Så håper jeg at hun ikke er av den motsatte typen hehe) ^^

Lenke til kommentar

Men dere jenter kan noen ganger være verre å skjønne seg på enn kjernefysikk :)

Hvis man ikke skriver på en måte som passer til den vedkommende (noe som blir ren gjetting når man ikke kjenner personen fra før) så skal vi liksom få fail.

Da prøver jeg å skrive på en morsom måte da, alle liker vel å ha det gøy :)

 

(Så håper jeg at hun ikke er av den motsatte typen hehe) ^^

Jenter er heldigvis ikke "enkel" kjernefysikk. Jeg tenker som så at man ikke skal tilpasse seg jentene. Du skriver på den måten du ville gjort, og dersom dere er på bølgelengde så kan du invitere henne på date eller hva du måtte føle for. Fordelen med Tinder er at det er ubegrenset med damer, og det er da bare å bla seg fram til neste jente du liker og forsøke på nytt. Til slutt vil du sitte igjen med en håndfull jenter som du kommer overens med, og da er det bare å ta skrittet helt ut.

 

Når jeg skriver med gutter, så skriver jeg sånn som jeg er og det slår pokker meg godt ann. Problemet er bare at motparten kanskje ikke eier kreativitet eller svarer kjedelig (og da gidder jeg ikke bruke mer tid på han). For meg betyr det mer at vi er på bølgelengde enn at han er digg, selv om jeg synes de fleste jeg prater med ser bra ut (fordi jeg har "liket" dem).

Lenke til kommentar

I det siste har jeg bare åpnet med å spørre hun jeg har matchet med om vi er kjærester nå. Funker alltid, og fortsetter samtalen med å late som om vi er i et forhold. Høres kanskje tåpelig ut, men har enda ikke slått feil. Det gir også en god pekepinn på om jenta er morsom å prate med eller ei, hvis hun ikke klarer å bidra til samtalen på en morsom måte orker jeg ikke snakke med henne lengre. Husk at det viktigste er at du skal ha en morsom samtale.

 

Det viktigste du må gjøre er å glemme at hun er en 9'er, og husk å oppføre deg helt likt som om det skulle vært en 6'er. En 9'er har de samme usikkerhetene som en 6'er, og de er helt vanlige jenter de og. Og som Krisha sier, ikke gli for langt vekk i fra det som er "deg", da gjør du det bare mye vanskeligere for deg selv når du skal møte henne.

 

Jo mer du tenker, jo større er sjansen for å feile.

Lenke til kommentar

Smekk til meg selv. Skal ikke shotte mer. Igår var jeg ei skikkelig FITTE på byen. Var på stamplassen og det kommer en random fyr å setter seg atme meg og prater til meg helt vanlig. Var ikke ufin eller for pågående eller noe, bare vanlig. Bare spurte meg høflig hvordan det gikk hva jeg drakk osv.

 

Det var noe i hodet mitt som bare slo seg av. Gikk fra smilende og glad til bare å være sinnsykt irritert på denne stakkars fyren. Aner ikke hvorfor. Men han var en del år eldre enn meg og jeg satt sikkert å innbilte meg at han sjekka meg opp ellerno.

 

Så jeg begynte å ignorere han når han snakka til meg og etter en stund kommer hun som driver utestedet bort til meg og spør meg om hun skal be han gå, hvorpå jeg svarte "JJJJAAAAAAH!! >: (" og mannen gikk slukøret til nabobordet.

Stakkars..

 

Fy faen for ei fitte jeg var. Skulle fått meg en skikkelig lusing! Synd jeg er så vanvittig dårlig på ansikt, om ikke skulle jeg unnskyldt meg neste gang vi møtes.

 

On Topic:

Forøvrig møtte jeg mannen i mitt liv igår. Bare synd han også var på utkikk etter mannen i sitt liv.

Men jeg fikk en ny venn ihvertfall!

Endret av medlem-124997
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I det siste har jeg bare åpnet med å spørre hun jeg har matchet med om vi er kjærester nå. Funker alltid, og fortsetter samtalen med å late som om vi er i et forhold. Høres kanskje tåpelig ut, men har enda ikke slått feil. Det gir også en god pekepinn på om jenta er morsom å prate med eller ei, hvis hun ikke klarer å bidra til samtalen på en morsom måte orker jeg ikke snakke med henne lengre. Husk at det viktigste er at du skal ha en morsom samtale.

 

Det viktigste du må gjøre er å glemme at hun er en 9'er, og husk å oppføre deg helt likt som om det skulle vært en 6'er. En 9'er har de samme usikkerhetene som en 6'er, og de er helt vanlige jenter de og. Og som Krisha sier, ikke gli for langt vekk i fra det som er "deg", da gjør du det bare mye vanskeligere for deg selv når du skal møte henne.

 

Jo mer du tenker, jo større er sjansen for å feile.

 

Det som er merket der er helt riktig og egentlig noe jeg mener er stor del av basisen når det kommer til "sjekking".

Hvis man blir ekspert på å føle seg vel og ha det moro så kan man komme langt.

 

Men hva med når jentene ikke engang gidder svare enda man har brukt en akseptabel åpner?

Hun jeg likte så godt har ikke giddi å svart engang, så da er vel slaget tapt. Men hun har jo liket meg, så hva er vitsen når ikke bitcha kommer til å gidde ha en samtale i det hele tatt? Da begynner jeg å lure om nesten ingenting er godt nok.

 

Jeg har forresten ingen "flere i mitt område" fordi jeg er kanskje litt for kresen :p

Lenke til kommentar

 

I det siste har jeg bare åpnet med å spørre hun jeg har matchet med om vi er kjærester nå. Funker alltid, og fortsetter samtalen med å late som om vi er i et forhold. Høres kanskje tåpelig ut, men har enda ikke slått feil. Det gir også en god pekepinn på om jenta er morsom å prate med eller ei, hvis hun ikke klarer å bidra til samtalen på en morsom måte orker jeg ikke snakke med henne lengre. Husk at det viktigste er at du skal ha en morsom samtale.

 

Det viktigste du må gjøre er å glemme at hun er en 9'er, og husk å oppføre deg helt likt som om det skulle vært en 6'er. En 9'er har de samme usikkerhetene som en 6'er, og de er helt vanlige jenter de og. Og som Krisha sier, ikke gli for langt vekk i fra det som er "deg", da gjør du det bare mye vanskeligere for deg selv når du skal møte henne.

 

Jo mer du tenker, jo større er sjansen for å feile.

 

Det som er merket der er helt riktig og egentlig noe jeg mener er stor del av basisen når det kommer til "sjekking".

Hvis man blir ekspert på å føle seg vel og ha det moro så kan man komme langt.

 

Men hva med når jentene ikke engang gidder svare enda man har brukt en akseptabel åpner?

Hun jeg likte så godt har ikke giddi å svart engang, så da er vel slaget tapt. Men hun har jo liket meg, så hva er vitsen når ikke bitcha kommer til å gidde ha en samtale i det hele tatt? Da begynner jeg å lure om nesten ingenting er godt nok.

 

Jeg har forresten ingen "flere i mitt område" fordi jeg er kanskje litt for kresen :p

 

 

Det er ikke rart hun ikke har svart hvis du sendte den tidligere idag, da. Jeg har vært borti jenter som ikke har svart før det har gått 2-4 uker.. Spesielt i helgene tar det ofte noen dager før de svarer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...