Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Men det kan trenes opp! Må innrømme at jeg synes de fleste guttene er jevnt over alt for tynne for min smak. Føler også at jeg har lov til å stille "sære" kroppslige krav til korttidsflørter i og med at jeg er godt trent... :p

 

Tror forresten at det ikke er noe stress å sjekke opp en tilfeldig kar du finner tiltrekkende. Det er tross alt Oslo, hvis han har kjæreste så ser du han ALDRI igjen! :lol:j

 

Han er det jeg kaller diggtynn :) Og ja, det kan trenes opp! Jeg har petit kropp, så de trenger ikke nødvendigvis være så store heller :p Men hver sin smak :) Er godt trent selv også, så kanskje jeg skulle prøve å stille høyerer krav på den fronten.

 

Det er sant! Noe av det som gjør at det er digg å bo her når jeg tenker meg om. Litt usikker på om jeg tør fortsatt, men plutselig kaster jeg meg i det!

Endret av Lykke-lita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal ikke gå inn med negativ innstilling!

Sant. Men man kan ikke la positivitet bli en unnskyldning heller. Da tenker jeg i forhold til at man ikke prøver det samme om og om igjen om det viser seg at det gang på gang ikke gir resultater.

 

Men ser absolutt frykten du har. Vi menn har den også, men jeg tror nesten vi har den mindre. Frykten for å få negative sosiale tilbakemeldinger.

 

Men slik jeg ser det: Fans og haters = same shit. Og begge er like ubrukelig.

Lenke til kommentar

For å komme med en liten status på denne ukas helg:

 

Fredag: Dro ut halv 12 på en jobbgreie på byen, så dro jeg en annen plass i rundt 1 tiden. Var der ca en time, og snakket en del med to damer som var en del eldre enn meg. Men hadde også en litt rar opplevelse med en gruppe som satt ved siden av (og som jeg tidligere hadde "åpnet"), og jeg følte de gjorde narr av meg, eller i hvert fall prøvde å stille meg i dårlig lys. Eller slik jeg ser på det, en test for å se hvor awesome jeg virkelig er. Feilet den testen på fredag, men var veldig interessant, og lærte meg en del.

 

Lørdag: Jobbet til kl 1 på natten, men burde fortsatt ha funnet tid for å dra ut, særlig siden byen fikk en ekstra time på grunn av stilling av klokken.

 

Men på den positive siden: Jeg har det egentlig jævlig bra :) .

 

 

______________________________________________

 

En liten teori; om du bryr deg for mye om det positive som skjer, eller skal man kanskje si legger for mye av din lykke i det positive som skjer. Vil også det negative slå deg hardere.

 

Om det går bra eller ikke, er ikke så viktig, det viktigste er hva jeg gjorde.

 

_______________________________________________

 

Grunnen til at "good guys/girls" ikke får seg noe, er fordi de ikke tror de fortjener det.

 

Men dette kan lett unngås ved å tenke; på grunn av at jeg er en "good guy" så fortjener jeg å få meg noe. Men, da må jeg også virkelig være "the good guy", ikke bare "pose" som det.

 

Det hele kan unngås ved å gi faen, problemet er at det etter mine erfaringer ikke er helt stabilt, men jeg tror med noen "basic" prinsipler i grunn, så kan man virkelig gi mye faen.

 

Problemet med å gi for mye faen, er at folk flest vil ta livet for seriøst i forhold til deg. Dermed vil de fleste relasjoner ikke fungere.

 

Jeg tror forsåvidt at det er viktig å ta ansvar for sine venner og familie, men jeg har ikke god erfaring med å se på alle som mine gode venner, da dessverre er folk egoistiske, og nå vet jeg forsåvidt ikke om det er dessverre heller, for egoet er en del av dette universet, og det er ikke uten en grunn.

 

Siden folk er egoistiske er det viktig å se på hva alle parter vinner på til enhver tid. Og jeg liker å se på det som om man inngår en allianse i øyeblikket, for å skape noe fordi alle parter tjener på det.

 

Jeg finner også dette med "femenin og maskulin energi" ganske interessant, og liker å tenke på det som polene på en magnet, hvor da to forskjellige poler (maskulin og femenin) trekker mot hverandre. Jeg tror forsåvidt ingen består 100% av verken maskulin eller femenin energi. Men at kvinner generelt sett har mye mer femenin energi, mens menn har mer maskulin energi. Dette med maskulin og femenin energi er forsåvidt bare noen ganske blåste teorier.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Etter å tidligere ha gjort narr av "alfa" diskusjonen, vil jeg nå bringe den opp :p .

 

a) Hva er en "alfa"?

b) Hvordan kan jenter/damer kjenne igjen "alfa"?

c) Eksisterer det forskjellige "alfaer" for forskjellig jenter/damer, og til hvilken grad?

 

 

a) En alfa er den som greier seg best. Det vil si: Han må være nok fysisk sterk, kunne sloss godt nok, være smart nok, være en god nok far, være god nok på å skaffe mat osv.

 

I grunn er en alfa, egentlig den som greier seg best uten hjelp fra andre, slik jeg ser det. Og siden han vil gjøre alt for henne, vil dette være med å hjelpe henne, og dermed vil det være fordelaktig for henne.

 

b) Aner ikke. Hvem vet hvordan verden er om 20 år? Hvilke egenskaper vil da være viktig?

 

c) Slik jeg ser det; krever forskjellige situasjoner forskjellige kompentanser, og dermed vil alfa være ganske situasjonsbestemt.

 

 

_____________________________________________

 

 

Det verste med gode ting som skjer:

- Fare for å ta dem for gitt.

- Fare for å føle skyldfølelse.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

I naturen vil styrke og kampevner ofte ha noe å si for alfahanner, men for mennesker har det blitt mindre og mindre viktig da hvem som er alfa i en gruppe ofte avhenger av helt andre ting siden man sjelden kommer til det punktet der man må sloss mot en annen utfordrer for å få statusen. Man trenger heller ikke være spesielt sterk for å kunne sloss så lenge man har teknikk. Andre trekk kan være karisma (herunder sjarm, utstråling og autoritær fremferd), kroppsspråk, taleevner og sosial intelligens og ikke minst å få andre rundt seg til å føle seg trygge. En alfahann (i naturen) skal ikke bare sloss mot sine egne for å få statusen og de beste "damene", han skal også være den som går først ut og beskytter gruppen mot andre inntrengere, altså vs. alfa-hanner fra andre grupper. Ofte blir jo kamper mellom forskjellige grupperinger avgjort av om alfahannen til de som forsvarer vinner eller ikke. Taper alfahannen, må kanskje gruppen gi fra seg et jaktområde eller lignende.

 

Først og fremst tror jeg kvinner gjenkjenner en alfa som en som gir de trygghet. Om det er økonomisk, sosial eller fysisk kan variere, men hvertfall at hun føler seg trygg rundt personen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først og fremst tror jeg kvinner gjenkjenner en alfa som en som gir de trygghet. Om det er økonomisk, sosial eller fysisk kan variere, men hvertfall at hun føler seg trygg rundt personen.

 

Ja. dette er jeg velig enig i. Er det en ting som må ligge i bunn i et forhold, så er det at jeg må føle meg trygg. Det kan nok også gjelde i dateingfasen/bli kjent fase også, til en viss grad. Skal i hvert fall ikke nekte for at litt muskler ikke skader :p

Lenke til kommentar

Av personlig erfaring kan jeg si at størrelse hjelper på å få andre til å føle seg trygge. Sammen med å være rolig, sikker og inkluderende har jeg erfart at jenter reagerer veldig positivt på det.

 

Jeg hater klisje og såkalt spill på byen, og bruker bare å være meg selv. Snakke om ting jeg genuint lurer på, og ting som interesserer meg. Dette kombinert med berøring og å ikke nøle med kysset har funket veldig bra for meg.



Anonymous poster hash: 2e925...f85
Lenke til kommentar

Etter å tidligere ha gjort narr av "alfa" diskusjonen, vil jeg nå bringe den opp :p .

 

a) Hva er en "alfa"?

En alfa er den personen som er høyest opp i hierarkiet. Den vanlige alfadiskusjonen går som regel ut på at person 1 sier at alfa er X, mens person 2 sier at alfa er Y. Ingen blir noe særlige klokere. Da er det lettere å forholde seg til det som forskere omtaler som alfa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En alfa er den personen som er høyest opp i hierarkiet. Den vanlige alfadiskusjonen går som regel ut på at person 1 sier at alfa er X, mens person 2 sier at alfa er Y. Ingen blir noe særlige klokere. Da er det lettere å forholde seg til det som forskere omtaler som alfa.

Spørsmålet da blir jo: Hvem er høyest opp i hierarkiet?

 

 

Av personlig erfaring kan jeg si at størrelse hjelper på å få andre til å føle seg trygge. Sammen med å være rolig, sikker og inkluderende har jeg erfart at jenter reagerer veldig positivt på det.

 

Jeg hater klisje og såkalt spill på byen, og bruker bare å være meg selv. Snakke om ting jeg genuint lurer på, og ting som interesserer meg. Dette kombinert med berøring og å ikke nøle med kysset har funket veldig bra for meg.

 

 

Anonymous poster hash: 2e925...f85

Liker dette.

 

Jeg føler spillet skapes ved at så mange spiller det. Men kanskje det er jeg som skaper det.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Ja. dette er jeg velig enig i. Er det en ting som må ligge i bunn i et forhold, så er det at jeg må føle meg trygg. Det kan nok også gjelde i dateingfasen/bli kjent fase også, til en viss grad. Skal i hvert fall ikke nekte for at litt muskler ikke skader :p

Trygg som i at du ikke trenger å ta valg? Liker du for eksempel å ikke måtte ta ansvar for hvilken musikk som settes på, og ikke trenge å ha ansvar for hvor dere skal spise? Ansvar for slike valg, medfører dessverre også ansvar for konsekvensene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...