rakanishu Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 (endret) http://www.dagbladet.no/kultur/2007/06/21/504186.html Hvordan er det mulig å lage en artikkel på grunnlag av "private foto" som ser veldig photoshoppet ut? Synes i alle fall Dagbladet burde ha tatt noen egne foto hvis dette stemmer. edit: Hvis noen faktisk har sett disse i Oslo så hadde jeg satt pris på om dere svarer edit2: Mulig jeg tar feil her. Det jeg reagerte på først var hvordan kantene rundt "klistremerkene" så ut. Men det er mulig det bare blir sånn fordi han har vasket før merkene ble satt på. Endret 21. juni 2007 av rakanishu
Tackli Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Hehe, dette var en artig sak å lese, da jeg idag la merke til "soppen" på en søpledunk (eller er det boss(s?)pann?) her i Bergen! Og som de skriver i Dagbladet måtte jeg selvfølgelig smile for meg selv da jeg oppdaget "kunsten".
rakanishu Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Skrevet 21. juni 2007 Ah, så det er faktisk ekte? Jeg bor i Oslo, men kan ikke ha lagt merke til dette noe sted. Ingen av kameratene mine har sett det heller, men synes det er fett hvis det faktisk stemmer. Det er en grafitti jeg kan leve med for å si det slik
Lakus Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Søtt da ^^ Skal dra det med meg til Spania på ferie
Blomvik Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Så en mario klosse figur her i bergen forleden dag, husker en artikkel for noen år siden om en kar som lagde firkantede mario bokser og hang dem i tre og stolper i hjembyen sin (usa ett sted) og viss du åpnet den så fannt du en flat mario mynt eller blomst eller sopp inni. Mosomt med slike ting, og disse henger sikkert stort sett over reklame plakater så da forsøpler dem ikke by bildet heller.
theoriginalAidskake Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Haha, så den soppen på Majorstua. Kjempeartig.
radivx Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Broderen nevnte dette for ca. en uke siden, at noen hadde klistret mario-figurer rundt i Bergen. Har ikke sett det selv, mange er nok tatt ned nå.
Nevnarion Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Haha, morsomt. Mye penere å se på enn alt det andre som de "dekorerer" med. Synd det ikke kan få henge i fred.
Thor. Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Så en mario klosse figur her i bergen forleden dag, husker en artikkel for noen år siden om en kar som lagde firkantede mario bokser og hang dem i tre og stolper i hjembyen sin (usa ett sted) og viss du åpnet den så fannt du en flat mario mynt eller blomst eller sopp inni. Mosomt med slike ting, og disse henger sikkert stort sett over reklame plakater så da forsøpler dem ikke by bildet heller. 8917953[/snapback] clicky
Snikpellik Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Dette er morsomt. Spesielt siden det er brukeren TheFunkyHorror på NF (Nintendo-forum på Nintendo.no) som startet dette. Jeg tipset GoNintendo om dette, og deretter har det kommer både på Kotaku og i norske aviser. Ganske sprøtt! Utrolig tøffe klistremerker, får lyst til å begynne selv.
ttt Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Eit artig påfunn som kan vere med på å skape litt postiv omtale rundt dataspel. Er sikkert mange som har eit eller anna forhold til desse figurane.
Lakus Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Eit artig påfunn som kan vere med på å skape litt postiv omtale rundt dataspel. Eller så kommer det noen og sier at spill hjernevasker de unge til og løpe rundt og gjøre hærverk ved å klistre spillfigurer på bygninger. Noen tror sikkert at de unge løper rundt og roper "ding din" mens de hopper opp og ned på de "slemme" Mario figurene.... Jack Thomson anyone?
RRhoads Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Eit artig påfunn som kan vere med på å skape litt postiv omtale rundt dataspel. Eller så kommer det noen og sier at spill hjernevasker de unge til og løpe rundt og gjøre hærverk ved å klistre spillfigurer på bygninger. Noen tror sikkert at de unge løper rundt og roper "ding din" mens de hopper opp og ned på de "slemme" Mario figurene.... Jack Thomson anyone? 8923771[/snapback] nei men det er sikkert noen som tror de blir høye hvis spiser visse sopper.
krize Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Eit artig påfunn som kan vere med på å skape litt postiv omtale rundt dataspel. Eller så kommer det noen og sier at spill hjernevasker de unge til og løpe rundt og gjøre hærverk ved å klistre spillfigurer på bygninger. Noen tror sikkert at de unge løper rundt og roper "ding din" mens de hopper opp og ned på de "slemme" Mario figurene.... Jack Thomson anyone? 8923771[/snapback] nei men det er sikkert noen som tror de blir høye hvis spiser visse sopper. 8923984[/snapback] Du blir faktisk det Magic mushrooms.
Erixxn Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Akkurat det der har jeg tenkt paa ogsaa.. Kanskje det er en del symbolikk i Mario? At en haug med hippier lagde spillet.. FKS du blir Hoey (high) naar du spiser sopp, det er peace-flagg paa enden av banen osv
Eldritch Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Akkurat det der har jeg tenkt paa ogsaa..Kanskje det er en del symbolikk i Mario? At en haug med hippier lagde spillet.. FKS du blir Hoey (high) naar du spiser sopp, det er peace-flagg paa enden av banen osv 8924208[/snapback] Soppene som gjør Mario større er en referanse til Alice i Eventyrland Nå var jo den boken i seg selv ganske fjern (et tusenbein som røyker en hookah sier vel sitt..), menmen..
Unlimited LTD Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Nei. De tenkte ikke på Alice når de lagde det. Sjefen selv snakka om det. Det var bare sånn: Hva kan få en rørlegger til å bli stor? Så selv om det ikke er riktig, så er nok erixxin nermere sannheten
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 De bildene må jo ha blitt lagd på photoshop.
Dunedain Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 Sånt som putter et smil på munnen til folk. Burde fått henge i fred. Mario
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå