Gå til innhold

GTA IV: Den store offtopic tråden. Husk spoilertags!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+212343
Huff. Kan vi legge den ballen død? Intill videre hvertfall?

 

ja vær så snill, bare vent å se:) det er ikke noe vi kan få gjort med det uansett. bare vent i spenning og gled dere, ps3 eiere så vel som 360 eiere:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje jeg har litt store forhåpninger til spillet xD

 

Skulle ønske det var slik:

 

At når du kjørte en bil og kræsja så skulle liksom bilen bli påvirka av deg at motoren ikke ble helt godt og hjulene ble bulka osv.

 

Også at bilene hadde synlig speedometer og bensinmåler, sånn at du kunne fylle bensin på bilen din. Vært moro om det hadde vært sånne at om du hadde kjørt bilen for hardt at du liksom herpa motoren.

Lenke til kommentar

Rockstar hadde aldri prøvd seg på dette. Å gjøre bilkjøringen såpass avansert ville ødelagt for mange. De fleste som spiller GTA kjøper ikke det fordi de vil ha et realistisk kjørespill. Men nå blir det jo bilkjøring med trykkfølsomme knapper, noe som er veldig digg spør du meg. Det jeg kunne ha tenkt meg er realistiske kollisjoner, sånn som i Burnout Paradise. Det hadde utvilsomt vært kult å mose biler med flyvende kropper over alt, men kanskje spillopplevelsen hadde blitt ødelagt når man hele tiden omkom i "bilulykker", eller måtte bytte bil hver gang man krasjer. (The Getaway anyone?)

 

Tror Rockstar takler dette helt fint, sånn som de har gjort i de tidligere spillene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
. Men nå blir det jo bilkjøring med trykkfølsomme knapper, noe som er veldig digg spør du meg.

 

dette har jeg lurt på. jeg håper det blir trykksensitive kjøreknapper på 360 også! noen som vet hvilke knapper man skal bruke til gass/brems? håper på triggerne

Lenke til kommentar
. Men nå blir det jo bilkjøring med trykkfølsomme knapper, noe som er veldig digg spør du meg.

 

dette har jeg lurt på. jeg håper det blir trykksensitive kjøreknapper på 360 også! noen som vet hvilke knapper man skal bruke til gass/brems? håper på triggerne

 

Triggerne blir helt sikkert brukt til skyting fra kjøretøy, håper det i alle fall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
. Men nå blir det jo bilkjøring med trykkfølsomme knapper, noe som er veldig digg spør du meg.

 

dette har jeg lurt på. jeg håper det blir trykksensitive kjøreknapper på 360 også! noen som vet hvilke knapper man skal bruke til gass/brems? håper på triggerne

 

Triggerne blir helt sikkert brukt til skyting fra kjøretøy, håper det i alle fall.

 

håper bumper knappene blir brukt til skyting og triggerne til kjøringen. hater av/på gassing. det må gå an å cruise jevnt vettu:)

Lenke til kommentar
Men selvfølgelig, episodic content og dlc er ikke samme tingen. Kan være Rockstar bestemmer seg for å utgi allt mulig jibberish (klær, smykker, biler, våpen etc) i form av dlc til begge konsoller. Men de to episodic content dlcene som er annonsert er ekslusive til Xbox 360, det kan komme andre til ps3, men ikke de samme (seff med mindre Microsoft bestemmer seg for å gi dem ut til PS3).

 

Som sagt tidligere, det var kort og godt akkurat det jeg ville frem til. Har aldri sagt at de samme "episodic content" vil komme til PS3, så vel som 360.

Men sunn fornuft og økonomisk sans tilsier at vi har nok ikke hørt alt fra denne kanten enda, Take Two og Rockstar vil nok tyne så mye cash ut av spillet som de klarer, både til og med '09 og utover. ;)

Kanskje noe nytt vil komme frem i saken under GDC '08? :hmm:

 

Og ja, vi kan legge denne ballen død inntil videre. :thumbup:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
håper bumper knappene blir brukt til skyting og triggerne til kjøringen. hater av/på gassing. det må gå an å cruise jevnt vettu:)

 

Tipper man kan velge selv, som i Saints Row. Uansett så blir det et pes å skyte å kjøre samtidig. Er sikkert det i virkeligheten og..

 

Selv har jeg den ene armen rundt dama, en gunner i den andre hånda og styrer med knærne. Ikke noe pes!

Lenke til kommentar

intervju med en av dev gutta på GTA iv...nokre intressane detaljer..

 

9Lives:In GTA IV you always wanted to create a realistic and big city,Based on New York.Are there loading times ?

JT:no , like SA , there are no loadtimes between the traveling between the different islands, the loading is dynamique,there are only loadtimes between the cutscenes

 

9Lives:Can you play in the entire city when u first start the game ?

Jt: no , you will unlock different parts throughout the game

 

9Lives: Is it possible to communicate with normal characters like pedestrians who have nothing to do with the storyline ?

JT: Like ussual there are little interactions, like cursing and stuff, you can't build up relationships with pedestrians, but u can with the story characters

 

9Lives: an unrealistic thing about the previous gta-games where that the cars always exploded when they where to badly damaged , is that still in ?

JT: Yes, u can "kill" them on other ways , if you are not that good at driving, it could be that the engine doesn't hold it and the car will stop driving, also the damage effects are much more realistic

 

9Lives:and what if the car flips ? does it catches fire ?

JT: no,but you wont see a car flip on its head that often, because of the improved physics engine

 

9Lives:Do the cars disappear when u turn your back ?

JT: that was because of the PS2 , now we are working with the next gen consoles, we can limit it, ofcourse the vehicles will dissapear if you are not near the car, but u have to move further

 

9Lives: Are there submissions like "hidden packages" , "unique stunts", ... ?

JT:its the little things that makes GTA what it is , so you can expect side missions !

 

9Lives:what about the guns ? , in the demo we saw some ****cs like the uzi,the bazooka and the sniper rifle, can we expect some new guns ?

JT: i think we had every gun we can imagine in the previous series, so dont expect new guns , what we do have are new Melee-weapons wich u can find in the decor

 

9lives: we heard niko can move by helicopter,but not by plane, why did u take them out ?

JT: allthough there is an airport,and planes will be emerging into the sky,you cant fly them,we didn't need them because you're still in the same city and everything is perfect to reach with a car , boat , helicopter,.. and if you dont want to ride that far, you can take a cab and skip the whole route , or you can watch the entire trip

 

9Lives: how will the multiplayer be?

JT: i can't say anything about that , except for this : multiplayer will be in GTA IV , for further details you still have to be patient

 

9Lives: well, i'll ask it again on the next presentation , thanks for this interview !!

 

 

 

KILDE

Lenke til kommentar

Ah, det varmer virkelig mitt gamerhjerte at Rockstar har valgt å nyskape

GTA serien med et enormt fokus på realisme, både med tanke på f.eks. konsekvenser, fysikk og generellt gameplay / story. Gleder meg så siiiiinnsykt nå!!

 

Før den første infoen om GTA IV dukket opp på nettet, så hadde jeg allerede et håp om at serien ville gå i den retningen med firer'n, og det faktum at det var nøyaktig det den gjorde...

For å si det sånn, 29. April i år blir bursdag, julaften, 17. Mai, dimmedag etc. etc. på samme dag! :fun:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
9lives: we heard niko can move by helicopter,but not by plane, why did u take them out ?

JT: allthough there is an airport,and planes will be emerging into the sky,you cant fly them,we didn't need them because you're still in the same city and everything is perfect to reach with a car , boat , helicopter,.. and if you dont want to ride that far, you can take a cab and skip the whole route , or you can watch the entire trip

Jeg tipper at det også har noe med at det er i New York, og at man ikke vil terge noen ang 11. september...

Lenke til kommentar
We also understand that the game's multiplayer mode, unseen in the GTA franchise since GTA2 in 1997, is aiming for at least 16 simultaneous players, with more than just the usual deathmatch mode.

Vet ikke om dette er blitt avkreftet eller er gammelt nytt, men jeg leste dette i dag, og håper det viser seg å stemme! Det hadde toppa heile driten.

 

Kilde

 

EDIT:

"You can take on 15 of your friends in a turf war. Rockstar has confirmed the existance of a 16-player multiplayer game over xbox live."

Fra februar-utgaven av OXM som kom ut 18. januar.

Endret av Kvalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...