Gå til innhold

Jeg hater siemens, noen flere som gjør?


Anbefalte innlegg

:no: Siemens er skikkelig crap. Har hatt en Siemens og den klikka med en gang. Slik skal ikke telefoner være.

 

Noen som har samme mening??

 

Noen som virkelig liker Siemens??

 

Lurer på om det er mange Siemens-fan i verden...

eller i Norge.....

 

Tviler egentlig....

 

Hilsen Siemens-hateren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt en Siemens og den klikka med en gang. Slik skal ikke telefoner være.

Dette skjer med enkeltmodeller hos alle mobilmerkene. For noen år siden (og delvis enda) fikk Nokia mye tyn fordi noen modeller hadde mye feil rett fra fabrikk. Siemens / BenQ-Siemes telefoner er gjenomsnittlig ikke dårligere en andre merker.

 

Min Siemens M50 funket helt utmerket til jeg greide å ødelegge skjermen, M65-en funker meget bra selv om den ser ganske schabby ut. :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette var ikke en spesielt givende tråd med utgangspunkt i emne og innhold. Jeg ser ikke helt hvordan du kan hate Siemens med grunnlag i en uheldig opplevelse. I så fall skulle jeg hate Sony Ericsson, Nokia, Siemens, Samsung, Qtek og LG da jeg har opplevd problemer med alle sammen når jeg har eid eller brukt dem. Gjør jeg det? Nei, fordi alle produsenter har en viss feilprosent på hver eneste modell og man kan alltid være uheldig med mobilen man kjøper ved at den ikke fungerer som den skal. Å legge en produsent for hat grunnet dette er etter mitt skjønn meningsløst.

Lenke til kommentar

Siemens produserer ikke mobiler lengre, men de VAR det merket med flest "fans" og lojale brukere. Mobilene deres var populære blandt "hardcore-brukere" pga at de enkelt kunne personligjøres og til og med enkelt hackes (nye menysystemer, ikoner osv). Spesielt populært var Siemens blandt folk med data-interesse. I Norge var dem en klar toer etter Nokia, med over 30% markedsandel ;)

 

Jeg bruker BenQ-Siemens EL71 til daglig, som er 100% Siemens. Bruker også en SXG75 som vekkerklokke, fordi batteriet er så bra og alarmen har ikke svikta siden dag 1 (2005). Den holder i 3-4 uker mellom hver lading i offline-mode.

Lenke til kommentar

SXG75 var i alle fall en gedigen flopp uten like. De hoier og roper om alle de flotte funksjonene, forventningene stiger, og så slipper de en mobil der ingenting fungerer og de nekter blankt å slippe noen fungerende oppdateringer. Men det var da også på slutten av mobillivet deres. Mobiltelefoni var jo bare en mikroskopisk del av selskapet Siemens. Jeg hadde CF75 før det og mange kamerater hadde noen M- og S-telefoner som fungerte helt strålende. I dag hadde de nok ikke klart å henge med derimot. (edit: kanskje)

 

BenQ-Siemens overser jeg bare.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg har hatt mange siemens telefoner, og bruker fortsatt siemens M75. Er kjempefornøyd med dem, og fungerer perfekt.

 

Liker dem, fordi:

-Særdeles bra batterikapasitet

-Særdeles lav stråling

-Kjempebra skjerm

-Suverent menysystem

-Utrolig støtte og massevis av funksjoner alle andre mangler

-Full tilgang til filsystemet, helt til den enkelte fil

-Tåler mye

-Full støtte for alt av bluetoothprodukter jeg har prøvd den mot

-Første som begynte å tilby firmwareoppdateringer man selv kunne ta, og de første som begynte med oppdateringer direkte til telefon

-Kjempebra kontaktsystem, solide plugger og velfungerende

-Veldig bra pcprogram til å bruke med mobilen

-Perfekt respons på knappene

-Enormt mange tilpasningsmuligheter

-Lett å sette opp med mms, epost, wap, internett osv osv

-Kort ladetid

-Små ladere, lett å ta med

-Massevis av kule programmer som værmelding, drinkmiksing osv

-Verdens beste mobilspill (på sx1)

-Forslag til funksjoner ble tatt med på kommende modeller

-Billig

-Glimrende løsning med å sende samme melding til mange, kopiere flere filer osv

 

Det jeg ikke liker, er:

-Noe lav ringelyd

-Kamera mangler blitz

-Dårlig løsning med gummiplugger til å beskytte koblinger og kamera

 

Har hatt, av det jeg kommer på, s35, me45, sx1, s65, m75.

 

Jeg tror at mye av det som knakk ryggen på siemens, var nokias knallharde satsing på muligheten til å laste ned spill og bilder før siemens brydde seg om det.

Dette elsket fjortisene, og de kjøpte milliarder av mobiler som hadde disse funksjonene som folk som meg gav f*** i.

Kort sagt, nokia satset på kvantitet fremfor kvalitet.

Nå når Nokia har vokst på fjortisene, kan de begynne å slippe bedre telefoner som har mer av det som siemens alltid har hatt.

Å la benQ kjøpe det synkende skipet, var liten vits fordi det øker jo ikke omsetningen med å la et ukjent firma overta.

Litt overrasket over at ikke nokia kjøpte siemens og tok ut det de trengte før de la siemens konkurs.

Det ville jo vært fullførelsen og et mer ryddig og ærlig avslutning på æraen, og man kunne samtidig håpet på at noe av det geniale med siemens ble brukt videre.

Lenke til kommentar

Har hatt 3 Siemens-telefoner; kjempetelefoner alle 3 synes jeg. Alle 3 ble forøvrig 'pensjonert' når jeg byttet til noe nytt - og de funker fremdeles den dag idag. Jeg hadde bl.a. SL-45, verdens første MP3-telefon (?) som kom allerede i 2001.

 

Siemens var bestandig i forkant - noen ganger langt foran (som med nevnte SL-45) de fleste konkurrentene. Synd at de la ned sin egen produksjon. Hadde de sluppet en oppgradert oppfølger til SX1 (som jeg også har eid) før de ga seg hadde jeg kjøpt den på dagen :)

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Da må du ha vært særdeles uheldig. Siemens har alltid hatt ekstremt lang batterikapasitet, med standbytider opp til 400 timer.

Hvis det er en gammel telefon du har hatt, med de gammle NiCd batteriene, så vil du få memoryeffekt på det hvis du kladdlader slik som man normalt gjør med en arbeidstelefon.

Mine siemenstelefoner har jeg ladet 1-2 ganger i uken, og det har vært nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...