Gå til innhold

AMD Athlon overklokking


CaNaBiS

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD 1900+ med noe dårlig kjøling. Jeg skal nå kjøpe meg en 2100+ som jeg vill overklokke litt... Men med 1900+ komm jeg ikke mere en til 142 Fsb. (da restarte den når jeg boota opp UT2003), og med 145 så fikk jeg blå skjerm. Jeg klare i 20C romtemp, 141 fxb. spilte 3 timer med WC3 og 2 Timer med UT2003.. Da va CPU 45C LOL......

 

 

Jeg vil ha 143 FSB på 2100++ en..... Må jeg låse den opp??? Hvordan klokke bare CPU og ikke RAM..????? Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var jeg deg ville jeg beholdt 1900+ cpuen

til prisene faller litt på 2400+

 

ekke all verden i forskjell fra 1900 til 2100.

ihvertfall ikke hvis du ikke låser den opp....

fått 2100 oppi ca 2Ghz låst opp men ikke helt stabil

tiltross for "mega" kjøling...

45c er strøkent under full work load!!

 

har en kamerat som ikke får fsb på xp2100(locked) over 140

med 7200rpm vifte....

har den stabilt på fsb146*13 1846mhz selv "locked"....er litt tilfeldigheter ute å går tror jeg.

 

bør gå an i biosen din å stille ram frekvenser så du ikke

kjører sync med fsb.

 

 

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=77609

Lenke til kommentar

opps! sorry ikke meninga å ta fra deg gleden.....

Er helt ok den xp2100 cpuen.... litt køddent å låse opp bare i forhold til t.bred kjerne cpuer. (Wire trick f.eks tilsvarende L5mod hvis jeg husker rett)

2100 blir jo da det beste du kan få med ditt nåværende hovedkort.

ok det da.

Kan jo vente med cpu og kjøpe deg et hovedkort med støtte

for xp2700+ og barton cpuen med fsb400 :wink: og bruke 1900 cpuen en tid til.......

Lenke til kommentar
opps! sorry ikke meninga å ta fra deg gleden.....

Er helt ok den xp2100 cpuen.... litt køddent å låse opp bare i forhold til t.bred kjerne cpuer. (Wire trick f.eks tilsvarende L5mod hvis jeg husker quote]

 

Whut?? hehe.. skjønte ikke...

 

Men jeg klokka opp igjenn i stad, og fant ut at vist jeg holdt 120mm vifta mi over minnet, og hadde 92mm, vifta like over den lille CPU kjøler vifta så klarte jeg å boote opp UT2k3, med 143FSB,,,,,,,,,,,,, Å spille litt.... men det stoppa raskt etter at kompissen min blei sliten i henda.. LOL

 

-----

 

Men jeg har MSI hk, går det ant i den bios en å la bare CPU klokke og ikke minne??? Minne blir klokka fra 266 til 280, eller noe.. så det blir VARMT........... Kjøper sonne plater til minne når jeg kjøper nytt minne.. men jeg vil klokke!!!!!! =)

Lenke til kommentar
opps! sorry ikke meninga å ta fra deg gleden.....

Er helt ok den xp2100 cpuen.... litt køddent å låse opp bare i forhold til t.bred kjerne cpuer. (Wire trick f.eks tilsvarende L5mod hvis jeg husker quote]

 

Whut?? hehe.. skjønte ikke...

 

Men jeg klokka opp igjenn i stad' date=' og fant ut at vist jeg holdt 120mm vifta mi over minnet, og hadde 92mm, vifta like over den lille CPU kjøler vifta så klarte jeg å boote opp UT2k3, med 143FSB,,,,,,,,,,,,, Å spille litt.... men det stoppa raskt etter at kompissen min blei sliten i henda.. LOL

 

-----

 

Men jeg har MSI hk, går det ant i den bios en å la bare CPU klokke og ikke minne??? Minne blir klokka fra 266 til 280, eller noe.. så det blir VARMT........... Kjøper sonne plater til minne når jeg kjøper nytt minne.. men jeg vil klokke!!!!!! =)[/quote']

 

 

Da er vi to :lol: neida! det jeg mente er at det er

mye lettere å låse opp thoroughbread cpuene dvs

xp2200 oppover......alt du trenger å gjøre på de er å

bruke en strøm førende ledning på 2 pinner i socketen f.eks

eller å tehne en "u" på L5 broen på cpuen.

på 2100 må man låse alle L1 broene med greier og greier..... :)

multiplieren er høyere på xp2100 så rammen din

trenger ikke å slite så mye selv om cpuen er klokket høyere,

hvis du ikke vil da.

drit i sånne plater!! er minimalt å hente på de......

har du ddrram som takler opptil 400mhz er det mer enn nok.

for din 2100 eller hva det er du ender opp med....

hakke peiling på h.kortet ditt.....

sjekk på msi sine sider eller etter bios oppgraderinger kanskje??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...