Gå til innhold

Risteprodusent saksøkt av Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Immersion-folka må jo være relativt blåste når de inngår en slik avtale i utgangspunktet. Makan til hallik avtale er det lenge siden jeg har hørt om. Immersion horer og Microsoft håver inn på deres bekostning.

8904331[/snapback]

Tanken var nok at det var Sony det skulle gå utover. :) Etter det som står i artikkelen, trur eg dei såg for seg noko slikt:

 

Immersion: +148,5 millionar

Microsoft: +1,5 millionar

Sony: -150 millonar

 

Ein kjeltringplan av dimensjonar, som eg er glad gjekk i vasken. Per i dag er situasjonen slik:

 

Immersion: +48 millionar

Microsoft: -26 millionar

Sony: -22 millionar

 

Dersom Microsoft får dei 15 millionane "sine":

 

Immersion: +33 millionar

Microsoft: -11 millionar

Sony: -22 millionar

 

Kay

Lenke til kommentar
Risting er ikke teknologi. Risting er et fysisk fenomen som oppstår når man beveger noe raskt frem og tilbake.

 

Men det ser ut som det er et spesifikt verktøy for å oppnå denne ristingen det er tatt patent på, siden Nintendo bruker en annen teknologi, og dermed slipper unna.

 

Da lurer jeg på hvorfor ikke Sony bare bruker en annen teknologi for å oppnå ristingen...mm. det faktisk ER risting i f.eks. 2 akser e.l. det er tatt patent på. Da er det sprøtt.

8903838[/snapback]

 

Patenten er en generell patent, og utfyller ikke noen andre krav om at det blir brukt to (eller flere) motorer som sørger for at kontrolleren rister.

En slik patent hadde aldri blitt godkjent i noen nordiske land, men uheldigvis så ble den godkjent i USA. :-/

Men tror at slike patenter vil bli vanskelig å ta i fremtiden i USA også, da det har kommet opp en rekke 'teknologi-firma' som bare driver med teknologi i rettsvesenet, selv om jeg ikke sier at Immersion er ett slikt firma.

 

Rettsaken hadde ihvertfall flere underholdende aspekter; bl.a. skulle personen som skrev under på patent-søknaden da han jobbet i Immersion, vitne på Sony sin side, men Immersion fikk erklært han innhabil fordi Sony hadde lisensert andre patenter fra hans nye firma.

Så 'oppfinneren' av disse motoriserte ristende kontrollerene ble erklært innhabil.. :-P

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
To selskap eg misliker i ein idiotisk strid i retten...tja, eigentleg liker eg dette her. Microsoft og Sony blir saksøkte av Immersion. Sony velger å stå på krava, Microsoft inngår forlik mot at dei får vere med på plyndringstokt mot Sony. Tida går. Sony inngår forlik, som er langt mindre lønnsomt enn Immersion og Svarte-Bill hadde håpt. Immersion nektar å betale Microsoft. Microsoft angrip Immersion.

 

Eg er eigentleg godt nøgd uansett kven av dei som "vinn". :)

 

Kay

8897496[/snapback]

Det er vel nemlig hele rosinen i pølsa du er inne på her..

 

Nemlig det at det ble ikke inngått noen rettslig forlik mellom Sony og Immersion.. Avtalt ble lagt frem på utsiden av rettsalen.

 

Burde egentlig vært med i gamer.no artikkelen. Men hele striden mellom MS og Immersion er nå på definisjonen på ordet "Settlement"..

Lenke til kommentar
Det er vel nemlig hele rosinen i pølsa du er inne på her..

 

Nemlig det at det ble ikke inngått noen rettslig forlik mellom Sony og Immersion.. Avtalt ble lagt frem på utsiden av rettsalen.

 

Burde egentlig vært med i gamer.no artikkelen. Men hele striden mellom MS og Immersion er nå på definisjonen på ordet "Settlement"..

8912819[/snapback]

Ahh...so det er slik det heng saman. Eg lurte litt på korleis Immersion kunne sno seg unna dette her.

 

"Deal" != "Settlement" :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Det er vel nemlig hele rosinen i pølsa du er inne på her..

 

Nemlig det at det ble ikke inngått noen rettslig forlik mellom Sony og Immersion.. Avtalt ble lagt frem på utsiden av rettsalen.

 

Burde egentlig vært med i gamer.no artikkelen. Men hele striden mellom MS og Immersion er nå på definisjonen på ordet "Settlement"..

8912819[/snapback]

Ahh...so det er slik det heng saman. Eg lurte litt på korleis Immersion kunne sno seg unna dette her.

 

"Deal" != "Settlement" :)

 

Kay

8918430[/snapback]

Nei vi får se hvordan det utarter seg..

 

Hvor mye måtte egentlig Sony ut med? Et sted leste jeg 97mil $, et annet litt over 100, og et tredje rundt 20mil..

 

Noen som har noe håndfast?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...