Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Advarer dere på det sterkeste til å handle hos komplett.

 

Jeg har vært kunde der i mange år og har lagt igjen femsiffrede beløp.

 

Jeg bestille en vare søndag kveld og den fikk status "plukket" tidlig mandag morgen. Greit nok, da kommer den vel før fredag siden jeg drar på ferie den dagen.

 

Men neida, idag onsdag er den enda ikke levert til posten. Det er ifølge komplett da UMULIG å kanselere varen, selv om den har ligget på hyllen deres i tre dager og IKKE er levert til posten. De var snau med å få status "plukket" på varen og det betyr at den IKKE kan kanseleres. Selv om den ligger å samler støv på hyllene dems.

 

Kundemottagern var rent uhøfflig og lite sammarbeidsvillig til å ordne opp i dette. Pakken MÅ sendes til meg, for så returneres. Og jeg må vel sikkert betale penger for rotet de har gående.

 

Beklager komplett, glem meg som kunde i framtiden. Markedet er beintøft og da hjelper det LITE med arrogante holdninger, lite vilje til å samarbeide og høyere priser enn resten.

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det verste over nå?

9628901[/snapback]

Man kan vel godt si at det verste er over nå. Det er helt klart fler som får sine varer innen rimelig tid, og færre som venter lenge. Og siden det er fler som nå heller vil snakke om Posten i denne tråden, er vel det også et bra tegn...

 

Men problemene er jo såvidt jeg kan se ikke over, selv om det værste er over. Så jeg ville personlig fortsatt ikke lagt inn noen ordre hos Komplett, dersom det var svært viktig at varene kom fort frem.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Jeg bestilte litt diverse, bla.annet ram, tastatur og dvd-medier kl 09:35 i dag til morran, ble frigjort for plukk kl. 11:50, så har jeg det sikkert en gang uti neste uke, da jeg er tilbake på jobb på vestlandet.. jaja.

 

Edit: "Motatt data om sending" kl 23:19, så da er det jo et håp om at jeg får pakka på fredag (bor ikke veldig langt unna...) Bedrift over natt leveres kun mandag-fredag, kan ikke hentes på postkontor på lørdag, så enten har jeg flaks, eller så er jeg fucked.. Posten kan gå og suge lem!

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Bestilte et hovedkort i dag 19:46, som var plukket og pakket 21:48.

2 timer må vel være godkjent :thumbup:

 

Men det er verre med posten. Har et lite håp om å kunne pusle med dette på søndag. Men av erfaring burde jeg ikke vente å få pakken før tirsdag neste uke. (Bergen)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Bestilte et hovedkort i  dag 19:46, som var plukket og pakket 21:48.

2 timer må vel være godkjent  :thumbup:

 

Men det er verre med posten. Har et lite håp om å kunne pusle med dette på søndag. Men av erfaring burde jeg ikke vente å få pakken før tirsdag neste uke. (Bergen)

9629916[/snapback]

 

 

Prøv å bestill flere ting på et ordre så vil du merke at det ikke tar 2 timer, men kanskje 2 uker.

Lenke til kommentar
Jeg har erfart at pakker kommer ALDRI på mandager, uansett!

9629983[/snapback]

Her jeg bor leverer heller ikke posten på mandager.

Fordi de ikke jobber i helger. Ergo blir det som er ferdig på fredag levert på lørdag og ingenting er klart på mandag.

 

Men kanskje vi kan diskutere posten i demmes egen tråd, og la denne handle om Komplett.

Lenke til kommentar
Vetlite skrev i dag, 22:53

  Ingen som jobber på komplett her? som kanskje kunne gi en update på instalasjonen av dette monstret av en robot.

Joda, vi er her vi også. Hvis du ser på side 56 i denne tråden (vårt innlegg 583) så ligger det en del informasjon her. Ellers kan vi helt sikkert svare på spørsmål, men helst av typen som er av interesse for de fleste.

 

Ellers benytter vi også anledningen til å beklage igjen alle ulemper som innføringen av dette systemet har medført våre kunder. Vi håper og tror at det er flere som er fornøyd nå enn for kort tid siden, men vi gir oss ikke før alt er i rute.

Lenke til kommentar

Jeg har stort sett fulgt med siden starten av denne tråden og det er mye berettiget kritikk og mye usaklig. Jeg jobber selv med produksjonstyring og logistikk og problemsttillingene som skildres under denne omstillingen er dessverre ikke unike. De føyer seg kanskje litt for godt inn i rekken av optimistiske omorganiseringer ;)

 

Min ståsted er i alle fall at jeg ikke har bestilt nevneverdig mye av Komplett den siste måneden, men har ingen problemer med å benytte de igjen senere. Det kommer an på pris og tilgjengelighet. Ingen nettbutikker idag lever på noen måte trygt og er avhengig av til enhver tid å imøtekomme kundene på best mulig måte. Boikott av komplett etter dette skader i all hovedsak den enkelte kunde mer enn komplett som bedrift, så selvom man ikke fikk sine to nye rambrikker på to dager så er det ingen gruinn til å grine. Eller starte svertekampanjer som enkelte her driver med.

 

Lykke til Komplett. Systemet dere innfører er som Lego/fjernstyrt fly/togbane/jul og nyttår for voksne (i alle fall voksne med ingeniørbakgrunn), så når dette funker som det skal bør dere få en behagelig lagerhverdag :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Advarer dere på det sterkeste til å handle hos komplett.

 

Jeg har vært kunde der i mange år og har lagt igjen femsiffrede beløp.

 

Jeg bestille en vare søndag kveld og den fikk status "plukket" tidlig mandag morgen. Greit nok, da kommer den vel før fredag siden jeg drar på ferie den dagen.

 

Men neida, idag onsdag er den enda ikke levert til posten.  Det er ifølge komplett da UMULIG å kanselere varen, selv om den har ligget på hyllen deres i tre dager og IKKE er levert til posten. De var snau med å få status "plukket" på varen og det betyr at den IKKE kan kanseleres. Selv om den ligger å samler støv på hyllene dems.

 

Kundemottagern var rent uhøfflig og lite sammarbeidsvillig til å ordne opp i dette. Pakken MÅ sendes til meg, for så returneres. Og jeg må vel sikkert betale penger for rotet de har gående.

 

Beklager komplett, glem meg som kunde i framtiden. Markedet er beintøft og da hjelper det LITE med arrogante holdninger, lite vilje til å samarbeide og høyere priser enn resten.

9627558[/snapback]

min status endret seg nå fra "åpen" til "fritatt for plukking", hva betyr det, er den bygget, kan jeg vente den snart. Eller er det 4-5 uker til med venting ?

9614825[/snapback]

Betyr egentlig at varene nå er på vei til å bli plukket ned fra hyllene på lageret, men min personlige konspirasjonnsteori er at det er kompletts nye måte å hindre avbestillinger på :p

9614888[/snapback]

 

Er jo en ganske effektiv måte å forhindre avbestillinger på, og det virker mer og mer som det er tilfellet når man ser hvor mange som får plukket ting fort nå, men at det ikke blir sendt. Hvis det kommer flere meldinger om det får man kanskje tipse forbrukerombudet, for det her virker heller suspekt :thumbdown:

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Når det gjelder varer "til plukking" så tipper jeg det er ganske enkelt. Komplett bruker så vidt jeg har skjønt SAP og om det har laget systemet slik at kundebehandlerne ikke kan stoppe varer til plukking, så kan de ikke stoppe dem. Alternativet er å løpe rundt på lageret for å finne pakken for å stoppe den å gå i postcontaineren. Og, når jeg har sett videoen fra lageret så skjønner jeg at kundebeandlerne ikke gjør det...

Lenke til kommentar

Hehe om dere leser innleggene så så ser dere at det går sinnsykt fort til plukk uansett om du får pakken eller ikke.

 

Saken ser derfor veldig enkel ut, robotene starter uansett med en gang og bestillingen blir satt til plukk (dette må det nok settes mye i gang for å stoppe igjen). Har du satt sammen en bestilling som robotene klarer å hente blir det gjort på veldig kort tid har du ikke det blir systemet hengendet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...