Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Som jeg alt har nevnt, så har det stått i forskjellige nettaviser at Komplett har problemer med lagersystemet sitt. Videre står det også på Kompletts hjemmeside. Dere pisker en dau hest nå.

Personlig hater jeg Komplett av helt andre årsaker, men synes det er teit at man raljerer om noe som er blitt besvart flere ganger allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

@Spiffers:

Det som *virkelig er TEIT* er å bruke den forklaringen om robot'en på hvorfor ordrer nå behandles etter JokerNord-prinsippet. Det holder bare ikke!

Det er også virkelig på sin plass at mange på forumet har denne tråden for å få ut litt frust.

Selv har jeg resignert, men jeg synes det er på sin plass at andre skriver nidinnlegg mot KompLotto.

"Innkjøringen" har vart lenge nok, den roboten bør nå få sparken. :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk gidder å klage lenger, avbestill om du ikke gidder å vente! Nå har folk, ialllefall her inne vist om dette i veldig lang tid...så hvorfor handle derfra akkurat nå?

Jeg har vært kunde av Komplett i mange år, og seff er dette ikke veldig bra. Men siden de som levere robotsystemet tydeligvis ikke klarer å implimentere dette med resten av komplett.no systemer så er det lite komplett får gjort.

 

Jeg kommer fremdeles å være kunde av komplett, men avventer å handle der til etter at systemet er oppe å går samt at de er ajour med ordrene. Du som kunde står fritt til å avbestille en ordre og da foreslår jeg at du/dere gjør det og bestiller et annet sted om dette lar seg gjøre.

 

For uansett hvor mye "syting" dere kaster opp så hjelper det ingen ting, situasjonen er slik den er.

Og når folk klager over 15 min venting på support/salg så er ikke det så rart egentlig...for du er garantert ikke den eneste som ringer inn og høvler over selgeren med sin frustrasjon :tease:

 

Tror vi skal være glade at vi ikke har den jobben der akkurat nå . Må jo være et helvete å dra på jobben hver dag å få kjeft fra 8 til 4 hehe

Endret av 02tom
Lenke til kommentar
Til alle dere som har gitt opp komplett, så vil jeg anbefale mpx(selv om de er kjøpt opp av komplett?). Kjøpte en minnebrikke om moringen, valgte brevpost, og neste dag lå varen i postkassen.... Ble faktisk litt imponert :) !

9470252[/snapback]

 

Slike pakker har vi vel erfaring med at Komplett også har klart å levere relativt kjapt i disse tidene. Det er vel de mer kompliserte og større ordene som har en tendens til å henge seg opp i systemet hos Komplett.

Lenke til kommentar
"Innkjøringen" har vart lenge nok, den roboten bør nå få sparken. :)

9471509[/snapback]

Det skulle ha vært interessant å vite hvordan problemfordelingen er mellom hardware og software ...

 

Eller mellom mekaniske systemer og IT-systemer, er det vel riktigere å si.

 

Klarer ikke roboten å jobbe like raskt som x mann, eller er det SW som ikke klarer å dirigere roboten på en optimal måte?

Lenke til kommentar
"Innkjøringen" har vart lenge nok, den roboten bør nå få sparken. :)

9471509[/snapback]

Det skulle ha vært interessant å vite hvordan problemfordelingen er mellom hardware og software ...

 

Eller mellom mekaniske systemer og IT-systemer, er det vel riktigere å si.

 

Klarer ikke roboten å jobbe like raskt som x mann, eller er det SW som ikke klarer å dirigere roboten på en optimal måte?

9471780[/snapback]

 

Er nok de forskjellige systemene som ikke klarer å jobbe sammen tenker jeg :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at folk gidder å klage lenger

9471777[/snapback]

Hva er galt med at folk klager på en dårlig tjeneste? Det er jo uansett for det meste ”nye klagere”. Før denne posten var det 585 svar og 211 unike postere. Det gir et snitt på 2,77 svar pr bruker. Det er ikke spesielt mye det. Faktisk er det i all hovedsak folk som bestiller ting hos Komplett, venter, blir irriterte, kommer hit og ventilerer litt, så blir de borte. Også har du sånne som meg da… som henger her fortsatt for å forsvare folks rett til å syte, samt at det bringer meg stor glede når jeg ser en ny lang klagepost som også er brukerens første post på forumet.

Lenke til kommentar

må bare tilføye noe

 

som jeg skrev igår så kansellerte jeg pc'n jeg bestillte fra komplett, og så bestillte jeg fra netshop istedenfor, og gjett hva.. klokken 10 i dag begynte de plukkingen, nå kl 15 ser jeg at de har levert :D

 

anbefaler netshop på det sterkeste!

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar
"Innkjøringen" har vart lenge nok, den roboten bør nå få sparken. :)

9471509[/snapback]

Det skulle ha vært interessant å vite hvordan problemfordelingen er mellom hardware og software ...

 

Eller mellom mekaniske systemer og IT-systemer, er det vel riktigere å si.

 

Klarer ikke roboten å jobbe like raskt som x mann, eller er det SW som ikke klarer å dirigere roboten på en optimal måte?

9471780[/snapback]

 

Jeg kan tenke meg at det er begge deler.

Forandringer/justeringer på mekanisk plan vil kreve justeringer i software.

 

Jeg glemmer ikke det med en stor bedrift som har automatisert material handtering, men hvor ordrere først kommer til operatoren før de blir dirigert videre (store tunge greier).

 

Ja her var det velstand på lager--fordi order som ble sendt fra selgeren, ble godkjent fra systemet og kvittert automatisk med OK fra operatoren, som mottatt.

 

Når kundene tok kontakt etter flerre uker venting, OM hvor er varene mine, så det viste seg at operatoren for ekspedering/viderebehandling hadde aldri fått bestillingen.

 

 

Hvis jeg har forstått det riktig, så er kasser med varer stablet i høyde hos komplett.

Det gjør at det er umulig å hente til og manuelt noe ting.

 

For å si det sånn: jeg har ikke forståelse at de har ikke truffet tiltak allerede nå, men jeg har stor forståelse for utfordringer som en slik material handtering vil kreve.

Og jeg tror ikke systemet kan bli friskmeld før vi er inne i 2008.

Lenke til kommentar
Som jeg alt har nevnt, så har det stått i forskjellige nettaviser at Komplett har problemer med lagersystemet sitt. Videre står det også på Kompletts hjemmeside. Dere pisker en dau hest nå.

Personlig hater jeg Komplett av helt andre årsaker, men synes det er teit at man raljerer om noe som er blitt besvart flere ganger allerede.

9471357[/snapback]

 

Man kan ikke forvente at gud og hvermann leser diverse it-nettaviser til enhver tid og teksten på kompletts hjemmeside må man jo lese med lupe (jeg så den ikke før du nå påpekte den) - det burde vært et stort stopp skilt før hovedsiden ble lastet. Det er ingen advarsler i løpet av ordreprosessen hvor det skulle vært et - forventet leveringsdato settes til dagens dato hvis tingene er på lager - dette er BS!

Endret av Uberbox
Lenke til kommentar

Helt enig - det er ikke andre som skal gi beskjed om at leveringstidene til Komplett er høyst usikre, det burde Komplett gjøre selv! Den lille linken til informasjon om forsinket levering står rett under en blinkende reklameboks og er derfor veldig vanskelig å se. Det beste tidspunktet å informere på er rett før man trykker Fullfør og bekrefter ordren. Der leser man gjerne ekstra godt det som står.

 

Nå oppdaget jeg forresten at Komplett ikke regner med å være i full drift før uke 40. Sist jeg leste teksten stod det uke 37! Jeg har liggende to ordrer inne, og på den ene står det "forventet sendingsdato 2007-09-04", men det er jo èn uke siden! Slike ting burde de rettet opp øyeblikkelig, slik at vi eventuelt kan få kansellert ordrene og bestilt andre steder.

 

:no:

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar
Noen som vet om andre nettbutikker som bruker samme lager som Komplett? Jeg brant meg på å bestille varer fra Amentio da Komplett brukte for lang tid, men der hadde de selvsagt de samme problemene.

 

Vet dere om feks. Pc-utstyr har de samme problemene?

9473096[/snapback]

 

PC-utstyr bruker Norek som distributør, men min erfaring er at de har eget lager. Varene kommer alltid fra "Fr..stad". Jeg har i alle fall handlet der nå i "KompLotto" perioden, og varene har blitt sendt dagen etter.

 

Det de kan ha problemer med er at Norek ikke får levert til lageret deres.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Bestilte ei pakke med ting som alle var på lager den 1/9, men de står der fortsatt med forventet sendedato 5/9, som begynenr å bli ei stund siden. Sendte en e-post til Komplett i går, der jeg blant annet spurte om å få oppdatert datoen.

 

Svaret jeg fikk var:

Vi oppdaterer så snart vi får nye dato.

 

Skulle jeg bli klokere av det? Skjønner de er litt leie av å høre mas, men jammen meg er det kunden som har rett. De kunne ihvertfall gi et ordentlig svar, evt. at de ikke kunne gi en dato nå, men at statusen forhåpentligvis oppdateres innen to dager eller noe. Hadde det ikke vært en spesiell grunn til at jeg måtte handle der, så hadde den ordren være plassert andre steder ganske så fort ja.

Lenke til kommentar
Bestilte ei pakke med ting som alle var på lager den 1/9, men de står der fortsatt med forventet sendedato 5/9, som begynenr å bli ei stund siden. Sendte en e-post til Komplett i går, der jeg blant annet spurte om å få oppdatert datoen.

 

samme som meg det, bestilt 01.09 og forventet sendingsdato 05.09. sendte mail til komplett bare for å se hva de svarte, vet jo att det er nytteløst, men uansett kunne forvente pakken alt fra 1 dag til 1 uke

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått er Kompletts/Noreks sentrallager i Sandefjord.Da må de da ha det samme problemet med alle butikkene i utlandet også.

 

Lurer på hvor mye totalkostnaden på "super roboten" deres vil bli  :!:

9472888[/snapback]

 

Er kun komplett.no/se som blir serva fra sandefjord om jeg ikke husker feil. De har eget lager i Nederland som tar seg av europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...