Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL 1GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye online adsl, eller den adslen med 1GB nedlastningsgrense med full speed og de andre (384-1024) vil ikke ha noen sammen heng. Den med 1GB nedlastningrense vil ikke komme for andre enn dem som vil det. Jeg har selv bestilt ADSL fra telenor nå, og da bestilte jeg 384Kb linje ubegrenset nedlastning.

Lenke til kommentar

Hehe, telenor sin markeds strategi passer egentlig ikke for noen, surfer man ofte så går man nesten altid over 1gb grensa.. så håver Telenor inn masse penger på det, greit at kanskje normenn er ille til og leeche osv, men det er ikke SÅ ille at de må innføre 1gb kvote.

 

Men det skal være utsatt ja, enda de har reklamert verre for den nye gode adsl'en som skal passe utmerket for familier.. my ass.. det blir altid noen nedlastninger .. så baller det på seg..

 

Jaja, holder meg til Gode snille NGT som gir meg en 2mbit linje uten kapping..

 

:D

Lenke til kommentar

telenor er bare tull å i det hele tatt bruke penger på det såkalte nya adsl de selger. Man vil lett gå over grensa, med vanelig surfing så tar det ikke lang tid, og med heftig bruk at diverse filselings prog. og kjøring av ftp server så har jeg sikkert 50-60 gb i måneden.......

Har selvfølgelig Nextgentel, det finnes ikke noen bedre etter hva jeg kan se heller.

 

mvh Christian

Lenke til kommentar
Det nye tilbudet fra Telenor er jo ikke beregenet på folk som surfer mye daglig. Hvis du tenker på personer som vil ha raskt internett, istedenfor en ISDN linje, eller noe, er tilbudet supert. Denne personen laster ikke ned mye, men vil surfe raskt likevel.

 

men med litt logisk tenkning er at bruken tar av med mindre du er veldig passic bruker av nettet da.

 

Men jeg ville heller valgt ngt, bedre løsning, mer stabilt og raskere upload enn telenor (noe som er en fordel ved jobb bruk, feks. replikering med Lotus notes etc.)

 

For dere som skal ha flere maskiner blir det litt dyrere med telenor siden du må kjøpe router i stedenfor som hos ngt hvor du kan kjøpe en hub og koble opp.

 

 

mvh Christian

 

Ps. jeg glemte å nevne at jeg ikke liker stjelenor og hvorde de driver i det hele tatt :lol::lol::lol:

 

mvh Christian

Lenke til kommentar
har planer om å ta litt ping mot folka med gigabit-grense, for å stjele av kvota dems

 

Du må være helt idiot? Ikke sant? Du stjeler ikke kvota dems, du bruker den opp. Hva i all verden skulle være vitsen med det? Det er ikke det at jeg liker Telenor, men det er vel ingen vits i å ta kundene deres av den grunn?

 

Nei sorry, men du må være helt dust. Håper du blir busta som ingen scriptkiddie har blitt busta før. Tosk.

 

- Judaz -

Lenke til kommentar
Fordi jeg fikk det til bursdag av far og da var kontrakten allerede underskrevet!!!

 

Oppgrader til en raskere linje da. Koster ikke noe det vel? Eller må man betale ett gebyr til Telenor for at du skal få raskere linje (behøver ikke det med NextGenTel ihvertfall)? Det er i såfall det dummeste salgstrikset ever :-) Nei, de er nok ikke så dumme så du kan jo bare oppgradere til 704 linja da.

Lenke til kommentar

familien min har denne linja og i desember stoppet talene 31.des 13,5 gb!!!! Da hadde jeg latt kazaa'n stå på 3-4 timer de fleste dagene, kontraktien går ut en eller annen gang i november og da skal jeg presse på og bestille fra nextgentel istedet...

konklusjon: IKKE bestill "nye online ADSL" fra telenor, om mulig bestill istedet fra nextgentel (samme hastighet inn og høyere ut til bare 50 kr ekstra...)

 

ps! er det noen som vet om noen tilbud hvor man kan gå gratis fra telenor til et annet selskap? mener bluecom hadde no sånt en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...