Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL 1GB


Anbefalte innlegg

Tilbudet fra Telenor er riktignok ikke det beste på markedet, har det selv, men det skal nevnes at hvis/når du overstiger 1GB så kan du for 100 kr. kjøpe 5GB ekstra til å ha i reserve. Det gjør nok at det blir det billigste tilbudet på markedet. I tillegg er det fri etablering og gratis gjør-det-selv pakke(Nye Online ADSL).

fred.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Telenor ADSL 704/128, fikk 704/384 fra NGT i går :-)

 

Har aldri opplevd noe problem med linjene eller utstyret fra Telenor. Det som ser ut til å skille Telenor fra resten er support og pris (ser bort fra det latterlige tilbudet med 1 Gb begrensning til kr. 350/mån).

 

Telenor er bra for de som kun surfer/leser e -post og ikke trenger support eller opplever feil på utstyret, faktura osv. For med en gang du må ta kontakt med de, om det så er pr. telefon eller e - post, blir det håpløst.

 

For det første er det veldig mange inkompetente folk som sitter der, i tillegg er de så lite serviceinnstilt som det overhodet går an å bli (har snakket med en del forskjellige konsulenter).

 

Det siste punktet var den direkte årsaken til at jeg sa opp Telenor som min ISP.

Lenke til kommentar
vel vel Telenor billig tilbud :-?  

Nextgentel, 398 pr mnd.(med binding), raskere upload, stabilt, og det blir billigere hvis du skal har flere pcer siden med telenor trenger router i tilegg. Da er plutselig telenor ikke like billig lenger

Og skal være enig i at hvis man skal ha det billigst mulig og har en eller to maskiner så er det greit, men tro meg bruken av nettet kommer til å gå i taket når du har dette, gjorde det for min del.

Men siden dere måtte betalt Telenor for å si opp så skjønner jeg det jo.

 

Hva er det du babler om?

Har du Telenor selv? jeg tror ikke det, for da hadde du vist bedre.

Det følger med det du trenger i pakka, du trenger ingen router i tillegg.

 

Jeg spiller BF1942 med 2 pcér på samme linja uten noe problem..

Ingen problem, ping på 40-80 på M@trix serveren. Tror faktisk du kan spille endel for 1gb i mnd. (uten at jeg er sikker på hvor mye). Noen har jo en jobb ved siden av også.

 

Stabilt, ja vel. Snakker du om oppetid på linja så er du helt på jordet igjen, de bruker samme linje som Telenor.

 

SW-547

 

du kan jo fint spille over samme linja med to pcer med et firewire, usb, eller har to nettverks kort i den ene pcen har aldri sagt at det ikke går.

Ellers skrev jeg jo at ngt var stabilt, nevnte ikke noe om Telenor hverken a eller b!

Jo du trenger router hvis du skal ha det videre til en switch/hub, hvordan skulle man ellers få solgt noen routere i Norge ellers hvis ikke en del av adsl ispene leverer med modem?

Lenke til kommentar
vel vel Telenor billig tilbud :-?

Nextgentel, 398 pr mnd.(med binding), raskere upload, stabilt, og det blir billigere hvis du skal har flere pcer siden med telenor trenger router i tilegg. Da er plutselig telenor ikke like billig lenger

Og skal være enig i at hvis man skal ha det billigst mulig og har en eller to maskiner så er det greit, men tro meg bruken av nettet kommer til å gå i taket når du har dette, gjorde det for min del.

Men siden dere måtte betalt Telenor for å si opp så skjønner jeg det jo.

 

Hva er det du babler om?

Har du Telenor selv? jeg tror ikke det, for da hadde du vist bedre.

Det følger med det du trenger i pakka, du trenger ingen router i tillegg.

 

Jeg spiller BF1942 med 2 pcér på samme linja uten noe problem..

Ingen problem, ping på 40-80 på M@trix serveren. Tror faktisk du kan spille endel for 1gb i mnd. (uten at jeg er sikker på hvor mye). Noen har jo en jobb ved siden av også.

 

Stabilt, ja vel. Snakker du om oppetid på linja så er du helt på jordet igjen, de bruker samme linje som Telenor.

 

SW-547

 

du kan jo fint spille over samme linja med to pcer med et firewire, usb, eller har to nettverks kort i den ene pcen har aldri sagt at det ikke går.

Ellers skrev jeg jo at ngt var stabilt, nevnte ikke noe om Telenor hverken a eller b!

Jo du trenger router hvis du skal ha det videre til en switch/hub, hvordan skulle man ellers få solgt noen routere i Norge ellers hvis ikke en del av adsl ispene leverer med modem?

Telenor leverer med modem

Lenke til kommentar
vel vel Telenor billig tilbud :-?  

Nextgentel, 398 pr mnd.(med binding), raskere upload, stabilt, og det blir billigere hvis du skal har flere pcer siden med telenor trenger router i tilegg. Da er plutselig telenor ikke like billig lenger

Og skal være enig i at hvis man skal ha det billigst mulig og har en eller to maskiner så er det greit, men tro meg bruken av nettet kommer til å gå i taket når du har dette, gjorde det for min del.

Men siden dere måtte betalt Telenor for å si opp så skjønner jeg det jo.

 

Hva er det du babler om?

Har du Telenor selv? jeg tror ikke det, for da hadde du vist bedre.

Det følger med det du trenger i pakka, du trenger ingen router i tillegg.

 

Jeg spiller BF1942 med 2 pcér på samme linja uten noe problem..

Ingen problem, ping på 40-80 på M@trix serveren. Tror faktisk du kan spille endel for 1gb i mnd. (uten at jeg er sikker på hvor mye). Noen har jo en jobb ved siden av også.

 

Stabilt, ja vel. Snakker du om oppetid på linja så er du helt på jordet igjen, de bruker samme linje som Telenor.

 

SW-547

 

du kan jo fint spille over samme linja med to pcer med et firewire, usb, eller har to nettverks kort i den ene pcen har aldri sagt at det ikke går.

Ellers skrev jeg jo at ngt var stabilt, nevnte ikke noe om Telenor hverken a eller b!

Jo du trenger router hvis du skal ha det videre til en switch/hub, hvordan skulle man ellers få solgt noen routere i Norge ellers hvis ikke en del av adsl ispene leverer med modem?

 

Altså.. Stabilitet har ikke noe med linja og gjøre.. men hva ISP klarer og lever OVER den..

 

Hvis hoved servern til telenor krasjer.. så ser du ikke mye til internett på Linja, uansett hvor godt den tåler regn og vind :p

 

Ofte så sitter jeg på IRC og ser 100vis av folk dette ut med bb.online.no host.. mens vi på NGT host sitter igjen..

 

jaja, NGT og Bluecom er de beste alternativene til Firstmile får etablert seg

..

Lenke til kommentar

Bluecom er ikke så bra som du tror........blant annet at dem sier 395/måneden eller hva det er men det dem IKKE opplyser om før etter du har fått innstallert alt osv er av dem skal ha betaling for 6Måneder i slengen dem vil ha 3000 for det, og så vidt jeg vet så holder 3000 til ca7.5 måneder med den måedsprisen dem uttrykker seg for og ha........så jeg ville garantert gå for NGT.........får foresten det om en stund :) sitter på NGT 8mb på skolen tror jeg :D

Lenke til kommentar
NextGenTel fikk nylig 10 nye sentraler i Norge. Kan være verdt en sjekk om ditt telefonnummer nå er tilknyttet operativ sentral... om du ennå sliter med dårlig internett-abb eller vil på nett i det hele tatt.

:-)

 

 

-P-

 

Blei nysjerrig...

 

Med nylig så meiner du??

 

Hadde eg hatt muligheten til å velgje Nextgenteletale...så hadde eg ikkje vore i tvil!!!!!!!!!!!! 8)

Lenke til kommentar
Bluecom er ikke så bra som du tror........blant annet at dem sier 395/måneden eller hva det er men det dem IKKE opplyser om før etter du har fått innstallert alt osv er av dem skal ha betaling for 6Måneder i slengen dem vil ha 3000 for det, og så vidt jeg vet så holder 3000 til ca7.5 måneder med den måedsprisen dem uttrykker seg for og ha........så jeg ville garantert gå for NGT.........får foresten det om en stund :) sitter på NGT 8mb på skolen tror jeg :D

 

DET HAR DE IKKE LOV TIL!!!!

Dette skal i så fall stå i kontrakten, ellers er det bare å betale når du vil..

 

8mbit på skolen...., hmm skolen hvor jeg går gravde opp å la ned fiber, har 100mbit... men samma det

Lenke til kommentar
Bluecom er ikke så bra som du tror........blant annet at dem sier 395/måneden eller hva det er men det dem IKKE opplyser om før etter du har fått innstallert alt osv er av dem skal ha betaling for 6Måneder i slengen dem vil ha 3000 for det, og så vidt jeg vet så holder 3000 til ca7.5 måneder med den måedsprisen dem uttrykker seg for og ha........så jeg ville garantert gå for NGT.........får foresten det om en stund :) sitter på NGT 8mb på skolen tror jeg :D

 

Det står i kontrakten at det er 6mnd fakturering men det er fritt om du ønsker dette eller 3mnds fakturering, husk at eventuell etableringsgebyr også er på første faktura så det er derfor du tydeligvis innbiller deg at de oppgir feil månedspris.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...