Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersforskjell, hva er passende?


Anbefalte innlegg

Personen som forklarte /2+7 regelen har misforstått litt... Den "regelen" sier bare hvor ung den yngste dama du kan være sammen med uten at det skal være for "galt" kan være, ikke at du BØR ha ei dame som er din alder /2 +7 år gammel...

8907830[/snapback]

Ikke feil, regnet bare med at folk skjønte det. Silly me.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man blir voksen syns jeg alderen ikke teller en dritt( 20 og 90år parene fortår jeg meg ikke på vel og merke), det viktigste er at DU og HAN\HENNE har det bra og fint sammen. Selv er jeg forlova med ei som er 8år eldre enn meg og har aldri hatt det så bra. Har aldri likt jenter som har vært yngre enn meg, ja til modne kvinner :D

Endret av Fluesopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Når man blir voksen syns jeg alderen ikke teller en dritt( 20 og 90år parene fortår jeg meg ikke på vel og merke), det viktigste er at DU og HAN\HENNE har det bra og fint sammen. Selv er jeg forlova med ei som er 8år eldre enn meg og har aldri hatt det så bra. Har aldri likt jenter som har vært yngre enn meg, ja til modne kvinner :D

8907880[/snapback]

 

Da har vi noe likt, er selv 17 og liker ikke jenter mindre enn 20-25 år :love:

Lenke til kommentar
Jeg syns at når aldersforskjellen bli mer enn 2 år når man er i 16 års alderen så syns jeg det blir litt for rart. Personlig så vil jeg ikke ha deita en 13 åring eller 19 åring.

8956381[/snapback]

Men som regel blir man jo ikke forelsket i så unge folk at dem er FOR ung for en selv. En vokser jo ifra de som ikke passer for en selv, og da tenner man ikke lengre på dem eller man får ikke følelser for dem og slikt. Så det med alder trenger en ikke tenke så mye på, man blir forelsket i en med akseptabel alder, naturlig.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest *-*qoMd*-|-*bMop*-*

Velger å være gjest fordi jeg foretrekker å være anonym med tanke på personer jeg kjenner.

 

Når man kommer litt opp i årene så gjør vel aldersforskjell veldig lite. Men hva er passende i tenårene? Hvor går grensen?

 

Med tanke på loven, så sier den at en person over 16 ikke skal ha sex med en person under 16. Men loven sier også at straff kan falle bort dersom personene er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling (mer om det her). Og loven er vel i hovedsak der for å beskytte usikre barn og/eller ungdommer mot kåte pedofile personer.

 

Men i et vanlig fungerende forhold, hvor går grensen?

 

De fleste vil nok si at grensen går en eller annen plass mellom 1 og 4 år.

 

Selv har jeg en del erfaring på området. Jeg er fjorten, og kjæresten min er sytten. Og jeg er gutt. Vi møttes et par ganger, og vi likte hverandre veldig godt, og vi har veldig mye til felles. Først var vi enige om at aldersforskjellen var for stor, men etter hvert bare ble det slik likevel, og skal jeg være ærlig, synes jeg det er veldig på grensen. Men likevel rett innenfor. Jeg går i niende, og hun på andre videregående.

 

Jeg kan garantere at slikt blir blåst opp noe jævlig, og lagt merke til. Jeg får veldig mye oppmerksomhet, både positiv og negativ. I gangene på skolen kan jeg høre folk si "der går han som er sammen med ei på 17!", og noen andre igjen sa at det ikke gikk an når det var såpass stor forskjell mellom oss.

 

Men hva folk på skolen min synes om saken bryr jeg meg rent lite om, med tanke på at de beste vennene jeg har går på første og andre videregående. Jeg ser også ganske gammel ut for alderen, en gang måtte jeg til og med ta opp bankkortet før noen trodde på at jeg "kun var fjorten". Hun har heller ikke så veldig mange venner på skolen, så hun bryr seg ikke så mye om hva andre synes hun heller.

 

Jeg er kjempeglad i henne. Jeg elsker henne ikke, men jeg kommer til å gjøre det. Og for det er jeg villig til å gi faen i hva andre skulle mene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...