Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det lurt å ha ubeskyttet sex?


Gjest Gjest_16

Anbefalte innlegg

Bra at du forstår hva jeg mener da, selv om du ikke liker sammenlikningen.

 

Selvsagt er det absurd! Folk som gjør sånn er jo syke i hodet. Det finnes faktisk tusenvis av eksempler hvert år på at gutter også saboterer prevensjon også, gjerne i voldelige partnerskap. (les: hvor kvinnen/jenta får juling av partneren sin)

 

Jeg vil si at det er et kraftig overgrep både mot barnet og barnefaren å føde et barn som ikke er ønsket av barnefaren, kun for å tilfredsstille sin egen egoistiske fødetrang. Gutter er egentlig rettsløse hvis du har sex med en jente noe jeg ser på som svært urettferdig. Hvis jeg hadde oppdaget at partneren min saboterte prevensjon bevisst så skulle jeg gått til rettslige skritt for å fått igjennom en abort. Hadde dette misslyktes hadde jeg tatt mitt eget liv. Gjerne på trappa til en av de som har laget denne loven.

 

Om jeg er syk i hodet og ustabil? På ingen måte, jeg er bare oppgitt over at gutter er rettsløse i slike situasjoner og kvinnen har all makt.

8947619[/snapback]

Det er nok fordi jeg er jente jeg ikke liker sammenligningen :p hehe

 

Må syns at jeg syns mest synd i barnet som blir født på denne måten, uønsket av en av foreldrene.

Syns ikke like synd i barnefaren (beklager jeg får det ikke til).

 

Som jente syns jeg det høres groteskt ut å gå rettens vei for å få henne til å ta abort, men å gå rettens vei for å slippe annsvar skal jeg være med på :)

Hvis hun har med vilje sabotert for å bli gravid i så fall.

 

Men å ta sitt eget liv fordi du for en unge du ikke vil ha?

Hvorfor det ? Det er jo ikke verd det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men å ta sitt eget liv fordi du for en unge du ikke vil ha?

Hvorfor det ? Det er jo ikke verd det..

8947742[/snapback]

 

Det er nok for at du er jente at du ikke liker sammenlikningen ja. :)

 

For meg ville det være verd det for å slippe å betale bidrag for en unge jeg er lurt til å lage. Jeg ville gjort det i protest mot hvordan systemet feilaktig er bygd opp. Ville skrevet et langt og utfyllende selvmordsbrev som klart forklarte hvorfor.

 

Selvfølgelig er det her snakk om at den personen man har hatt sex med har sabotert prevensjonen. Enten ved å unnlate å ta p-pille eller å unnlate å fortelle om at pillen er glemt. I utgangspunktet så ville jeg vel sagt at jeg ville gått rettens vei for å slippe ansvaret, men det er det umulig å fraskrive seg. Da det er av hensyn til barnet og ikke mora til barnet.

 

Abort går ikke utover barnet, men "forbryteren" som i dette tilfellet er den blivende mamma. Man kan vel sidestille dette med bedrageri. Det blir vel sånn tilslutt tenker jeg at en gutt må lage en kontrakt som enhver seksualpartner må skrive under på som sier at:

 

Det er frivillig, at jenta skal ta abort hvis gutten viser seg å være far til et eventuelt barn osv. Gjerne med en advokat eller to som vitner slik at kontrakten ikke underskrives under tvang. Da har man juridisk dekning og et forsvar i retten i alle fall.

 

Jeg synes at det er for dumt at det skal være slik, men jeg tror det blir resultatet hvis ikke lovverket blir forandret.

Lenke til kommentar
For meg ville det være verd det for å slippe å betale bidrag for en unge jeg er lurt til å lage. Jeg ville gjort det i protest mot hvordan systemet feilaktig er bygd opp. Ville skrevet et langt og utfyllende selvmordsbrev som klart forklarte hvorfor.

8947825[/snapback]

Jeg tror ikke det hadde oppnåd noe i grunn. Og det er synd at du føler du må gjøre noe så drastisk for å bli hørt.

Lenke til kommentar

Har lest litt gjennom denne tråden og for å begynne med det første. P-Sprøyten er absolutt ikke sikker.....det vet jeg av erfaring!

 

Ellers så er jeg enig med litt forskjellige utsagn. Jeg synes jenter skal ha full rett over egen kropp. Ingen skal kunne tvinge dem til noe dem ikke vil.

Nå er det desverre slik at dem kan tvinge oss til å bli far selv om vi ikke vil, men slik er det og det er ingenting vi kan gjøre med det.

 

På den annen side så burde det være en viss lovendring.

Dersom et barn er født så har begge foreldre delt barneomsorg. 50-50 uten unntak fra fødselen av. I ettertid så kan man endre dette men da kun via en skriftelig avtale som begge må signere på.

 

Dette er desverre noe som aldri vil skje fordi barn er det beste pressmiddelet som finnes mot fedre og man skal være bra dum for å gi slipp på noe slikt.

 

 

Og egentlig så er det ikke sikkert å ha sex uansett hva man gjør. Så hvis du vil være lur så dritt i hele sex'en og begynn med kabal.

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar
For meg ville det være verd det for å slippe å betale bidrag for en unge jeg er lurt til å lage. Jeg ville gjort det i protest mot hvordan systemet feilaktig er bygd opp. Ville skrevet et langt og utfyllende selvmordsbrev som klart forklarte hvorfor.

8947825[/snapback]

Jeg tror ikke det hadde oppnåd noe i grunn. Og det er synd at du føler du må gjøre noe så drastisk for å bli hørt.

8947901[/snapback]

 

Det som er synd er at lovverket er bygd opp slik at man må gå så drastisk til verks. :)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Går fint an å kose seg sammen uten donge så lenge du selv har kontroll

på tisselassen din at du hopper av før svingen eller lenge før svingen..

8883847[/snapback]

Virker som at det er mange jomfruer og uerfarne folk her..

Jeg har selv gjort dette i mange år..så jeg snakker av erfaring..

Er det snakk om ubeskyttet sex og sykdommer så er det noe annet..

8884094[/snapback]

 

Noe av det mest latterlige jeg har lest på lenge. Bare fordi dine menn ikke er svømmedyktige, så betyr det ikke at alle andres, har samme egenskaper :dontgetit: Enkelte par kan gå et helt LIV uten beskyttelse, og likevel ikke bli gravide. So hvordan kommer denne personlige "hoppe av før svingen"-erfaringen din til nytte?? :nei:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...