Gå til innhold

Maxtor OneTouch III ekstern hdd fusker.


Anbefalte innlegg

Hei. Håper jeg kan få hjelp her til å løse et aldri så lite problem angående min eksterne harddisk av typen Maxtor OneTouch III, 300GB.

(Enheten er koblet til via USB. Har planer om å prøve FireWire senere hvis jeg finner kabelen, dog tvilsomt at det forandrer noe)

 

Harddisken er såvidt jeg kan huske fra rundt begynnelsen av 2007.

Skrudde av PCen her en dag(onsdag), og da jeg skulle skru den på igjen(torsdag) fant jeg ikke harddisken i listen over lagringsmedier.

Når jeg skrur på strømmen til harddisken kommer den velkjente windowslyden om at en USB-enhet har blitt koblet til, men ingen ny disk vises.

Programvaren for Maxtor OneTouch III sier at ingen OneTouchIII er koblet til, vennligst sjekk at alle kabler/strøm osv er koblet riktig.

 

Når strømmen skrus på starter ikke harddisken med den velkjente "spinningen" slik harddisker vanligvis gjør, men står like greit bare og piper og maser helt til den skrus av.

Har prøvd å søke etter "Plug And Play"-enheter, og andre måter for å legge til enheten manuelt. Ingenting av dette har gjort meg til en lykkelig harddiskeier, og her stopper desverre min "kunnskap" om problemet.

Har også prøvd å koble den til en annen PC hvor den også funket før med samme deprimerende resultat.

 

 

Noen som har opplevd lignende, eller vet hvordan det kan fikses? Virker utrolig merkelig at den skal forandre seg sånn over natta.

 

Noen forteller meg at jeg bare må formatere harddisken, noe jeg for det første har liten lyst til grunnet ~270GB interessant materiell, og for det andre er heller vanskelig gjennomførbart siden harddisken ikke vises på PCen i det hele tatt.

 

Legger ved et par bilder, kanskje det hjelper dere for å hjelpe meg.

post-68344-1181908803_thumb.jpg

post-68344-1181908810_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...