Gå til innhold

merkeligste/mest irriterende opplevelse på bussen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle på jobb og ventet ca i 30 min på at bussen skulle komme, så kommer bussen og jeg går inn, så stopper buss sjaføren ei med en matpakke i hånden og sier at hun må kaste den ut, å hun gjorde det. Så sier enn gammel mann fremst i bussen til buss sjaføren at det var unødvendig at hun måtte kaste matpakka ut og ikke i søppla inne i bussen.

 

Buss sjaføren blir sur og sier at mannen må komme seg ut av bussen, han nekter og buss sjafføren ringer trygg vakt (Vakt selskap) . De kommer ikke og vi satt i ca 20 minutter og ventet på at bussen skulle kjøre før mannen gikk ut.

 

Det var foresten 25 grader og full buss.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke fatter er hvor mutte folk er på bussen. Det er det som egentlig irriterer mest, jævla zombier. Konsekvent setter folk seg lengst fra hverandre ser fjernt ut i intet, en på hvert dobbelsete, de vil heller stå enn å spør om å få sitte ved siden av noen, somregel setter folk seg på det ytterste setet sånn at den innerste plassen er ledig og det er vanskeligst mulig å sette seg ved siden av. Når de en sjelden gang manner seg opp til å sitte på samme dobbeltsete er det uten et pip. Jeg pleier alltid å prøve å smile og spørre muntert om "Kan jeg få sitte her?"

 

Folk har et så jævlig anstrengt forhold til seg selv at de murer seg helt inne mentalt når de blir det minste mistilpass i enhver situasjon etterhvert, spesielt her på vestlandet. snork

Lenke til kommentar

Folk som absolutt må snakke høyt er det verste :wallbash:

 

En annen ting er at folk i det hele tatt gidder å prate om morran på bussen. Hvordan får folk det til? Å være så forbanna glad og våken klokka 08.00 om morran på en stappfull buss, eller om morran generelt, er og blir et mysterium.

 

Nei, hadde mp3-spilleren min blitt ødelagt før sommerferien hadde jeg daua.

Lenke til kommentar

sooo. En varm juni-dag for en uke siden eller noe.

Jeg tar 60bussen fra Hasle, og som kanskje noen her vet, går den gjennom hele byen og ut til Vippetangen, hvor båten til badeøyene går videre fra. Med dette i tankene er jeg forberedt på kanskje en litt ubehagelig busstur. Om det var hadde vært så vel.

 

Starter med at den kommer ca 10 min forsinka, pga kø på økern. "Jaja, jeg har jo ikke dårlig tid" tenker jeg, og forblir positiv. Jeg var heldig nok å finne meg en fin sitteplass ved vinduet..

Bussen kjører opp gjennom kampen og den blir stadig fullere. Alle sitteplassene er nå opptatt, og det er 2 barnevogner i bussen.

På tøyen kommer det på en til barnevogn + en dame i burka. Hun luktet veldig vondt, og fant selvfølgelig seg plassen ved siden av meg (ble ledig på det stoppet).

Bussen kjører gjennom tøyen, og den fortsetter å fylle seg opp. Temperaturen stiger, så vel som støy og irritasjonsnivået mitt. Gråtende unger, parasoller i ansikter, solkremsprut på klærne og atpåtill sterk lukt av udusja, var litt i overkant av hva jeg hadde forberedt meg på.

På grønland kommer det på enda en barnevogn, som utrolig nok klarer og presse seg inn. Det er nå 4 barnevogner, i en ikke-dobbelbuss. Man sitter på fangene til hverandre, og folk står nærmest oppå hverandre i midtgangen. Jeg, ulikt de fleste andre på bussen skal bare til Jernbanetorget. Resten skal ut til øyene. Vi kjører gjennom rundkjøringa ved bussterminalen og videre inn, og jeg ser FOLKEHAVET som venter på bussen på Jernbanetorget. "Å SHIT" tenker jeg.

Jeg er ganske stor av vekst (185-190cm / 90 kg). Hadde jeg vært noe mindre hadde nok også jeg havnet ut på øyene... Her er hva som skjedde:

Jeg sitter innerst, og når jeg reiser meg, relativt tidlig, skjønner ikke fru.Burka ved siden av meg hintet, at jeg skal av. Jeg sier høflig ifra, og kommer meg akkurat ut på den lille golvplassen som finnes igjen i bussen. Derfra må jeg presse meg fram, med makt, for å nå fram til døra. Akkurat i det jeg står ved døra, stopper bussen og dørene åpner. Jeg får en barnevogn rett i leggen, og banner. Høyt. Og her kommer det utrolige.. Damen, som kjørte i meg med vognen, begynner å rante om at jeg har bannet (joda, det kom noen stygge gloser, men de var velfortjent!) foran barna hennes, og at jeg skal unnskylde. Uten å tenke meg om, detter "DET KAN DU BARE GLEMME, KJERRING" ut av meg, i ren irritasjon. Helvete er løs. Hun blir stående å skjelle meg ut i døra. Ingen kommer av eller på. Det ender med at jeg presser meg ut, sansynligvis så dro jeg nok noen med meg. Damen blir med vogna blir nektet å komme på grunnet for mange vogner allerede... og jeg godter meg stort. Hun står da igjen sammen med et titalls andre uheldige som ikke kom med.

Jeg ler, høyt, i håp om at hun skal høre det. Vet ikke om hun faktisk gjorde det, men det får bare gå. Tenk at et så lite skadefro øyeblikk kan redde en hel dag!

Bare dette gjorde det hele verdt det....

 

- Luringen

 

 

PS: Jo, toppen av jævelskap har jeg ikke vært borti.

 

Red: La merke til kommentarene om kåseri og alt det der etter å ha skrevet det her,

så beklager kåseriet, I guess >.<

Endret av LuringenOo
Lenke til kommentar
Like irriterende hver gang det kommer en barnehager om bord.. Masse unger som stiller hundre spørsmål, faen så tålmodige de som jobber må være..

8863308[/snapback]

Det må være en krevende jobb, faktisk.

 

Fyllikere/berusede personer på buss, eller personer som lukter sprit/øl/gammel sur røyk/uvasket, sånn gammel dame tung parfymelukt. Det er grusomt. Om dem sitter i setet atme meg, eller framfor/bakenfor er dagen ødelagt.

Please, blir dagen din ødelagt av det? :!:

 

Når man er først ute til å vente på bussen og allikevel ikke får plass på bussen fordi alle sniker. Er så utrolig helvetes sugent når man må vente på neste buss.

8909763[/snapback]

Dytt deg frem, det jeg gjør.

 

Ok, så hvorfor måtte du da absolutt nevne at de var innvandrere?

Ikke for å være rasist, men på de bussene jeg tar så er det SJELDENT noen norske stinker, uten å være fra et annet land.. Tar også bussen forbi et sted hvor det er sånn masse mongolide folk, det er faktisk morsomt å se på når de krangler og gjør rare ting.

 

Folk har et så jævlig anstrengt forhold til seg selv at de murer seg helt inne mentalt når de blir det minste mistilpass i enhver situasjon etterhvert, spesielt her på vestlandet.  snork

8925095[/snapback]

Noen strever med å holde inne sinne og angsten, sånn at noen spesielle folk ikke løper ut mens den personen slår og dytter ned folk :)

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Jeg og kompissen min skal på byen, så går vi på bussen. Jeg prøver å kjøpe barnebilett siden jeg ikke har så mye penger. Dette blir dialogen:

Bussjåfør: Du skal faen ikke ha barnebilett! Du går på videregående. Det veit jeg! Du skal betale student pris

Meg: ehh. ok.

Bussjåfør: Neste gang betaler du voksenbilett viss du ikke har med studentbevis

Meg: Hvorfor det? Du vet jo at jeg er student. Hva tjener du på at jeg betaler mere?

Bussjåfør: INGENTING!

Meg: Ånei? Så du liker å være drittsekk mot andre?

Bussjåfør: Ja! Det er det beste jeg vet. Jeg elsker å være drittsekk mot andre.

Jeg betaler å går inn. Så sier kompissen min

Kompissen min: Jasså, så du elsker å være drittsekk?

Bussjåfør: Ja. Det er det beste jeg vet!

 

Han betaler, vi går å setter oss mens vi ler xD

Lenke til kommentar

Det var vel da han fyren bak meg spytta en tyggis på jakka mi, for så å spytte meg i håret og etterpå parodiere meg når jeg skjelte ham ut. Som jeg klødde etter å dra til han mitt i trynet, nesten sånn at jeg angrer på at jeg ikke gjorde det.

 

Og samme fyren mobba mindreårige på barneskolen, han prøvde å mobbe meg også, men siden jeg ikke tok meg nær av det regner jeg ikke det som mobbing...

 

Herregud for en idiot.

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Argh.. Jeg så transformers med noen kompiser på kino, og vi tok bussen hjem. Etter at vi hadde kommet oss på bussen, hørte vi et ganske stressende nintendo-ish spillsoundtrack ca 2 seter foran oss.

Soundtracket varte ikke mer enn ca 3 sekunder, og repeterte UENDELIG :wallbash:

Etter en stund fikk vi nok av den irriterende lyden, og spurte barna(fra asia) om de kunne dempe lyden. Selvfølgelig skjønte de ikke bæret av hva vi sa, og når vi pekte på nintendoen fra helvete bare smilte de >.< Heldigvis kom en dame på bussen og snakka med barna på kinesisk eller noe, og fikk dem til å slå av lyden helt.

Hadde den lyden på hjernen konstant til jeg la meg :cry:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

I rushtiden er det som regel ekstrabusser som er ute og kjører. Og ekstrabussene er litt eldre. Engang for ett år siden var det stappfult på en eldre Scania leddbuss. Ikke nokk med at den var gammel, det begynte å ryke i motoren. Bussen merket vi at ikke var tett. Det luktet svidd over hele bussen og det kom stadig smålig røyk stigende ut fra der motoren var helt bakerst. Mange hostet og bussen strevde og bråkte. Nå heldighvis er disse gamle bussene solgt til Romania. endelig..

Lenke til kommentar

Var på vei til trening, da en fyr kommer innpå bussen og setter seg ned på motsatt side av meg. Samma for meg for jeg hadde ikke så altfor langt igjen og jeg dreit vel i kem som satt på motsatt side av meg.. Til personen tar opp mobilen og setter "Smurfe hits" på, på full guffe.. Var litt vittig og når jeg tenker meg om..

Lenke til kommentar

Dette var på trikken da, men jeg satt der, så kommer det en mor og en bestemor elns med en liten bebi og setter seg ved meg. Bebien begynner å lene seg mot meg og sikle og le. Hele resten av turen sitter moren og sier "Var gutten rar? Ja, var gutten rar?" på bebispråk mens bestemora(?) sitter og flirer. Da jeg skal gå av snubler jeg i barnebære-greia, og de begynner å le av meg alle i hop. Dette var skikkelig dust av dem etter min mening og selvom det er lenge sia, så er jeg fortsatt sur på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...