Gå til innhold

merkeligste/mest irriterende opplevelse på bussen


Anbefalte innlegg

Hei! Som emnetittel sier, hva er din merkeligste skråstrek mest irriterende opplevlese på bussen? Jeg får vel starte jeg da. Hele bussturen var egentlig nokså ille. Det hele hente på onsdag i forrige uke da jklassen skulle til byen. Det første som skjedde var at da vi kom på bussen på det avsidesliggende stedet Krokeide var bussen stappfull av en femteklasse fra Austevoll som snakket høyt som f. Nye pasasjerer kom på på hvert stopp og vi måtte vinke farvel til en skole på Kirkevoll. Ved siden av meg stod en assistent i 50årene som brukte sjanglingen og tettheten i bussen til å komme borti meg. Sikkert ikke meningen, men virket litt slik. Da bussen var helt full sa lærerne at vi skulle gå av og vi ventet på Lagiss i 30 min før neste buss kom. Det første kvarteret av bussturen var det en gutt som stod som sang noe om "Nå travler vi til Afrika, til Afrika tjohei" elns. Samtidig skulle setenaboen min hele tiden prate til meg om "hvilken" film, mp3spiller (som ble referert til som Ipod), Maidenalbum osv som var kulest. Dette var litt om min busstur. Godt å få det ut. Noen andre som har noen historier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det å ta buss setter virkelig tålmodigheten på prøve. Når man står i busskøa og man ser bussen stappful og durende mot deg, er det lite som skal til for å irritere deg. Ikke bare er det ei dame med barnevogn foran deg med en unge som gauler høyere enn James LaBrie på syre, men foran henne igjen står det en rynkete gammel pensjonist med en-kroningene klare. Og er du riktig uheldig skal hun ikke bare betale bussbiletten, men også ha klippekort for det neste året. Det sistnevnte er dog en sjeldenhet, da det er vitenskapelig bevist at eldre mennesker foretrekker enkroninger foran klippekort.

 

Når du da har kastet den halvveis livløse kroppen din inn på bussen før den rabiate sjåføren slår igjen døra som en giljotin rett bak deg, så sitter det en stor gruppe mennesker som ser på deg. De ser rett på deg, hver eneste en. Du ser desperat bakover bussen etter en sitteplass, og den eneste ledige plassen er ved siden av en skitten barneskoleunge som piller nese og studerer den før han med stor apetitt spiser den. Når endelig den pinlige stillheten har lagt seg, begynner bråket helt synkront. Fra alle kanter hører du "Ja, også lå Lisa med Preben da, men hu var dritings og huska ingenting" og "Har du fått Blastoise enda eller?". Torturen tar ingen ende, man prøver å lukke seg i sin egen verden med musikken sin, men rett som det er blir du brutalt revet ut av din egen verden når den skitne ungen ved siden begynner å banke hodet mot ruta i et rabiat forsøk på å vise skolekameratene som gikk på gata at han er der.

 

Er jeg frekk som hører på høy musikk? Ikke faen.

7527857[/snapback]

 

Fra tråden: Alt om det å ta buss.

Lenke til kommentar

6 timers busstur fra kristiansand til oslo, deretter fredrikstad.

 

Forran meg: 2 Jenter som kastet opp om hverandre

Ved siden av meg: Liten drittunge som kastet opp i takt med de forran.

Bak meg: Illeluktende person.

På motsatt side av bussen: Sterk parfyme fra eldre dame

 

Dette var ikke en av mine bedre bussturer nei.. Er noe med lyden av folk som kaster opp..

Lenke til kommentar

1. En hel gjeng med somaliere hang over bussetet til meg og en venninne og pratet høyt. De kom også noen ganger borti oss, dessuten stinket de parfyme. Venninna mi spurte på engelsk om han vennligst kunne flytte armen fra setet. Da reagerte de noe voldsomt og så stygt på oss. Da de gikk ut av bussen hoppet den ene opp og banket på vinduet, for så å vise fingeren. Ganske irriterende at de hadde så dårlig oppførsel -.-

 

2. Satt en gang uten iPoden min på en lang busstur, der selvfølgelig to 12-åringer satt bak med og fniste og lo. Hun ene snakket ustoppelig, og de ringte ofte til forskjellige gutter for å finne ut hvem som likte hvem. Det virket heller ikke som om de hadde så stort ordforråd. Gikk mye i assa, lissom, og så sa han.. og så sa jeg osv. Ekstremt irriterende! >.<

Endret av PrincessAi
Lenke til kommentar
En buss full av innvandrere (jeg er ikke rasist) som stinker, og null aircondition. Jippi.

8861079[/snapback]

Alle jøder er avskumm og burde tryddes fra jordas overflate!

PS. Jeg er ikke nazy..

8863613[/snapback]

 

Jaha? Hvordan i helvete kan du sammenligne noe sånt? Dessuten stinket disse folka, innvandrere eller ikke. Idiot.

Lenke til kommentar

Er alltid like festelig når en av de lokale park-alkoholikerne sikter seg inn på nettopp det sete som er ledig ved siden av deg. Den helt klart muterte odøren av årsgammel svettelukt og hypersterk brennevin lukter verre en urfetta selv og er noe man simpelthen ikke kan rømme fra med høy musikk. At deres motoriske og kognitive evner er tilsvarende Homo Erectus' umuligjør dessuten enhver form for toveiskommunikasjon, selv om de ofte prøver hardt. Jeg anser dog det intelektuelle tapet for meget begrenset.

 

Utseendendemessig er disse avdankerne derimot verdt et studium. Der det utrente øye ser et uflidd skjegg, kan en bussveteran positivt identifisere intet mindre en 10-20 ulike avfallsprodukter. Og dersom man tør å bruke begge nesebor med frie luftveier (anbefales kun de herdete) kan man ytterligere supplere med flere asorterte liquider. Den generelle moten later til å være klæsverdenens svar på arkitekturens historisme, som kjennetegnes ved at den gjenopplivet og etterlignet eldre perioders stiluttrykk.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
Er alltid like festelig når en av de lokale park-alkoholikerne sikter seg inn på nettopp det sete som er ledig ved siden av deg. Den helt klart muterte odøren av årsgammel svettelukt og hypersterk brennevin lukter verre en urfetta selv og er noe man simpelthen ikke kan rømme fra med høy musikk. At deres motoriske og kognitive evner tilsvarende Homo Erectus umuligjør dessuten enhver form for toveiskommunikasjon, selv om de ofte prøver hardt. Jeg anser dog det intelektuelle tapet for meget begrenset.

8863980[/snapback]

 

Ord. Alkoholikere som stinker gammel fyll skulle vært bannlyst fra bussen.

Lenke til kommentar

Ungdom i 17-19, alderen er de mest irriterende, sånne som går på gymnas eller videregående, helt grett at de skal ha en utdannelse men for pokker meg må de jo prate om stilene sine, geografi prøvene sine, vennene sine, festene de har vert på i helgene.

og jeg sitter mitt i klynga og hører på disse hjernedøde hjernevaskende jævlene som går i moteklær og har den bærbare pc'en med seg og hører på forstyrrende tekno dritt så alle andre i bussen hører det.

 

Det verste er at alle skal på samme buss som jeg, av og til er det rundt om 40 stk som maser i ett sett uten stopp.

Jeg er vist den eneste av de som klarer å sitte i ro uten å gi ett pip fra seg

 

Dette er ikke bare en opplevelse på bussen, det skjer hver gang

Endret av Ljå
Lenke til kommentar

Jeg tar jo bussen hver dag til og fra skolen, og møter selvsagt på situasjoner hvor jeg ønsker jeg ligger under bussen.

 

Her forleden går jeg på bussen, som er stappfull, siden de nye bussene til Tide tar altså færre passasjerer enn de gamle bussene. Det er 3 barnevogner, 3 unger som griner fordi moren sølte kaffe på seg selv. Jeg står midt i bussen, og hører på musikk. Bussjåføren stopper bussen og sier at jeg ikke skal stå rett ved barnevognene. Jeg sier pent til henne at det rett og slett ikke er plass til at jeg skal stå et annet sted. Jeg gidder ikke å krangle, og må presse meg mer opp i mengden med folk, slik at denne barnevognen skal ha plassen den krever. Så kommer vi til en terminal (jeg er nå 20 minutter fra hvor jeg skal av). Det er altså 3 stykker som skal av (selvsagt de som sitter bakerst i bussen) og halve bussen må av for at disse skal komme seg av. Etter det stormer alle som skal på bussen, pluss noen andre som kommer på fra terminalen. Det skal vel også nevnes at det var 30 grader.

 

Og for dere som trodde at historien tok slutt nå, tar feil. På neste stopp kommer det en dame på noe og 50 år inn, stormer gjennom mengden og krever sin faste plass som hun alltid har når hun tar bussen. Her sitter det en sta fyr fra før av, og nekter å reise seg. Hun kan fint stå. Men nei. Denne plassen sitter hun alltid på og holder ikke kjeft før hun får sitte. I 15 minutter må jeg høre på denne damen klage over at han karen her skulle havnet i helvete. Jeg er omsider på det nest siste stoppet før jeg skal av. Her kommer prikken over i-en. En videregående skole har akkurat sluttet, og 30 elever skal på denne allerede stappfulle bussen, en av de med sykkel. Jeg, som heller går de ekstra 10 minuttene i stedet for å sitte videre til bussen, blir brøytet bak i bussen, og kommer meg ikke av. Når jeg kommer til stoppet mitt, må jeg kravle over ALLE i bussen, fordi bakdøren på bussen ikke kunne åpnes pga. så mange folk. Dette er den lengste 30 minutters bussturen jeg noensinne har tatt.

 

Men hey, jeg ser lyst på ting, jeg kom ikke opp i eksamen.

 

Ungdom i 17-19, alderen er de mest irriterende, sånne som går på gymnas eller videregående, helt grett at de skal ha en utdannelse men for pokker meg må de jo prate om stilene sine, geografi prøvene sine, vennene sine, festene de har vert på i helgene.

og jeg sitter mitt i klynga og hører på disse hjernedøde hjernevaskende jævlene som går i moteklær og har den bærbare pc'en med seg og hører på forstyrrende tekno dritt så alle andre i bussen hører det.

 

Jeg er enig. Opplever slike metrofile på bussen nesten hver dag. Jeg er selv i den alderen, men jeg klarer i hvert fall å oppføre meg på bussen. :)

Endret av Midi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...