Gå til innhold

merkeligste/mest irriterende opplevelse på bussen


Anbefalte innlegg

Har noen historier jeg kan fortelle.

 

Første er fra tiden da jeg bodde på Stovner. T-banen var innstillt pga. snø (ikke så uvanlig det i denne byen), så jeg labbet rundt og fant en buss som skulle til byen. Bussen ble selvfølgelig stappfull med en gang og bussjåføren begynnte å kjøre forbi holdeplasser og stanse litt lenger fremme slik da det ikke var plass til flere mennesker på bussen. Hver gang dette skjedde så var det alltid noen som begynte å brøle, "hei. jeg skal av. faen".

Etterhvert kom vil til en ganske lang bakke ned mot en rundkjøring. Bussen (som hadde kjettinger på) stod helt stille øverst i bakken og begynte sakte å skli ned bakken. Den sklei ned hele bakken, inn i rundkjøringen, og da den svingte la den seg forsiktig inntill brøytekanten. Alt sammen gikk veldig sakte, det var på ingen som helst måte en farlig situasjon, og det var i hvertfall ikke bussjåførens skyld. Likevell var det en gammel dame som rasende gikk frem og begynte å kjefte på sjåføren etter noter. Han var en uansvarlig drittsekk som hadde satt alles liv i fare. Hun skulle klage til busselskapet, anmelde han til politiet for råkjøring og mordforsøk, osv. Det var ikke måte på. Heldigvis sluttet hun akkurat i det jeg reiste meg for å gå frem og fortelle henne hva jeg mente om henne. Etter en stund ble det enda en stopp da en trailer hadde sklidd på snøen og sperret veien. Og vi måtte vente til den var trukket unna.

Kom til slutt ned til sentrum etter litt over 2 timers busstur, på en strekning som vanligvis tok en halvtime.

 

En annen busstur var da jeg tok bussen fra bak nye Bislett stadion. Dette var da de drev og bygde stadion, og det bare fantes ett kjørefelt på den veien. Jeg gikk på bussen, den kjørte 100 m frem, og der stod det en brannbil midt i veien. Så da ble det full stans. Etter ca. 10 minutter var det en dame som begynnte å mase på sjåføren. Først krevde han at han skulle rygge bussen tilbake og kjøre rundt. Sjåføren forklarte at han ikke hadde lov å rygge bussen uten hjelpemannskap. Så krevde hun at han skulle gå og si at brannmannskapet måtte flytte brannbilen (har du hørt noe slikt?). Da han sa at det ikke gikk, ble hun kjempesint, kjeftet og smellte og mumlet hele tiden at hun skulle rapportere dette til sjefen hans. Hele tiden satt jeg bak i bussen og flirte av dama.

Til slutt ble jeg lei av å vente og sa til bussjåføren at jeg godt kunne passe på mens han rygget. Han ringte opp sentralen, som sa at det var ok, og vi kom oss endelig avgårde.

 

En gang tok jeg og en vennine ferja til Nesoddtangen, og skulle videre med buss. Dette var da på en lørdagskveld. Mens vi stod og ventet på å gå på bussen, gikk førstemann på. En ganske så harry, ung fyr. Han gikk rett forbi sjåføren uten å vise bilett eller betale. Bussjåføren reiste seg, og ba han vise bilett. Han nektet, og bussjåføren sa da at han måtte gå av bussen. Det ble masse krangling frem og tilbake. Til slutt, helt uten forvarsel, holdt idioten i stengene øverst i taket på bussen, og sparket sjåføren med begge beina, rett i hodet slik at han falt bakover og inn i frontruta. Han gikk deretter og satte seg.

Jeg dro automatisk frem mobilen, for deretter å bli helt paralysert. Jeg husker jeg stod og tenkte på hva jeg skulle gjøre, ringe purken eller hva. Etter en liten stund kom det to vektere som hadde vært på båten løpende opp fra båten. (tydeligvis hadde noen tenkt litt lenger enn meg) De dro fyren ut av bussen, la han ganske så hardt i bakken (det fortjente han virkelig) og satt på håndjern. Bussjåføren ba alle sette seg på bussen (han orket ikke ta betalt), og stod deretter utenfor og pratet med vekterene. Han kom på og sa at da kjørte vi. Mange var bekymret for han, spurte om det gikk bra, om han orket å kjøre, osv. Men han var tøff han.

Til slutt kom en av vekterene på bussen og spurte om det var noen som ville være villige til å vitne. Nesten hele bussen rakk opp hånda, og vekteren tok navn og nummer fra 5-6 stk. Deretter kjørte vi.

Neste dag på vei hjem så jeg samme bussjåføren på kaien med et himmla blekkøye, han stod og fortalte historien til kollegaene sine. Tydeligvis en tøff fyr det der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldigvis har jeg sjeldent trengt å reise med buss, unntatt med skolebussen selvsagt. Og selv om turen bare tok ca 20 minutter, så kunne det være ett helvete likeså. Husker spesielt godt en tur hvor jeg tok en tidligere buss en normalt, så jeg havnet på samme buss som barneskole-elevene. Selvsagt var disse små djevelene så fulle av energi at de brølte ett eller annet navn hele veien. Alle de 20 minuttene brølte de i kor for full hals ett eller annet jentenavn. Og den dumsnille buss-sjåføren sa selvsagt ingenting, og det hadde ikke nyttet om jeg selv hadde sagt noe. Det hadde antagelig bare blitt verre.

 

Ellers så er snørrunger som sitter bak deg som sparker i setet ditt fantastisk irriterende. Det samme gjelder, som nevnt av flere allerede, tung parfyme, svettelukt, folk som prater non-stop til deg, selv om du aldri viser interesse for samtale og folk som spiller musikk for hele bussen. Ekstra ille er det når det er snakk om fjortisser med techno og trance og det som verre er.

 

Red.: Fikset en skrivefeil.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

En gang for noen år siden skulle jeg ta bussen sammen med en gjeng jenter. Vi skulle kjøre ca tre kvarter før vi kom til en båt, og så kjøre videre en halvtime. Hele gjengen valgte å sette seg bakerst/nest bakerste rad. Bortsett fra oss så var det bare noen få andre på bussen som satt helt framme. Da bussen begynte å kjøre så humpet det veldig bake, noe som førte til at vi lettet fra setene våre hele den 45 minutters lange bussturen til fergen. Vi synes det var veldig morsomt og holdt på å le oss ihjel, mens de andre passasjerene så rart på oss. Grunnen til humpinga var at ventilene hadde frosset. Det var den morsomste bussturen jeg noen gang har vært på!

Lenke til kommentar

Hvor irriterende er det ikke når du skal på bussen om morgenen (eller resten av dagen og da, men spesielt morgenen) og bussen er helt full foran der man går på, men det er masse plass bak. Allikevel gidder ingen å flytte seg lenger bak for å gjøre plass til passasjerer som kommer på, selv om sjåføren maser gjentatte ganger i mikrofonen.

 

Noe annet som også irriterer meg er når det er en dame med barnevogn som presser seg på og styrer noe voldsomt for å komme seg inn på en full buss, så går hun av på stoppet hundre meter unna. Hadde vel ikke skadet med en aldri så liten gåtur?

Lenke til kommentar
folk som setter seg ved siden av meg. Med mindre det er ei meget heit dame eller en hyggelig gammel mann som forteller meg historier fra 2 verdenskrig.

 

Alt annet på buss er ren tortur. Kan noen andre si seg uenig?

8909846[/snapback]

 

Synes faktsik bussturer generelt sett er hyggelige, får sjangsen til å snakke med venner som går på andre skoler enn meg, og som jeg ikke treffer så ofte(blant annet). Men fremmede ekle personer, er nei takk. Hyggelige mennesker som er litt pratesyke om interesante ting er ja takk, merkelig nok setter disse seg ganske ofte hos meg, selv om det er et ledig sete hos andre mye lengre frem i bussen :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg bruker en time hver vei til skolen. Ingenting irriterer meg mer når folk maser høylytt konstant hele veien bort og vist jeg er heldig, de samme folka hele veien tilbake. Skjønner de ikke at når ingen andre snakker på bussen bortsett fra dem at kanskje de bare burde holt kjeft i noen minutter?

Lenke til kommentar

finske bussjåfører som verken kan norsk eller lese kart eier :!:

det var første skoledag i 8'ende, vi måtte vise han hvor han skulle kjøre :)

i tillegg var bussen fra 60-tallet er noe, den sleit hvertfall helt sykt i oppoverbakker, lå stabilt på 5 km/h i oppoverbakker. 45 min forsinka på skolen :)

nå er den bussjåføren den beste som fins, han har lært seg norsk og er kjempegrei og behandler hver passasjer som en venn :)

 

edit: nå kjører han rutebuss ;)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
En buss full av innvandrere (jeg er ikke rasist) som stinker, og null aircondition. Jippi.

8861079[/snapback]

Alle jøder er avskumm og burde tryddes fra jordas overflate!

PS. Jeg er ikke nazy..

8863613[/snapback]

 

Jaha? Hvordan i helvete kan du sammenligne noe sånt? Dessuten stinket disse folka, innvandrere eller ikke. Idiot.

8863660[/snapback]

Ok, så hvorfor måtte du da absolutt nevne at de var innvandrere?

 

 

For et par uker siden løp det en kar inn på bussen på et busstopp, løp bakerst i bussen og slo til en kar som satt der, og løp rett ut igjen. Var ingen som engang rakk å reagere på hva som skjedde.

Lenke til kommentar

Buss (eller var det tog?) i Italia: En fyr som gikk rundt og dryppa vann fra ei vannflaske over hodet på passasjerene fordi han trodde vi var amerikanere... :p

 

En annen opplevelse fra Italia: Mengder av alkoholiserte, kåte, gamle gubber tettpakka i en trang buss... :yucky:

 

Tog i Italia: Penga mine ble stjålet av en (tydeligvis ganske) proff tyv... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ok, så hvorfor måtte du da absolutt nevne at de var innvandrere?

8911233[/snapback]

 

Fordi de var innvandrere? Så kommer en tosk og anklager meg for å være rasist på en umorsom måte, sammenligner det med holocaust.

8923288[/snapback]

Og du hadde vel selvfølgelig nevnt at de var norske om de var norske? Goliatmo hadde et godt poeng.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...