Gå til innhold

Kjølenytt fra Scythe


Anbefalte innlegg

Jeg synes Zipang'en ser ut som de gamle thermalright kjølerene. Er tårnkjølere blitt "ut" nå?

8858422[/snapback]

 

 

jeg er egentlig litt imot tårnkjølere. kjølere som Zipang, gir en etterlengta bris over hovedkort og chipsett som mere eller mindre uteblir med disse tårnkjølerene

8858518[/snapback]

 

Er denne brisen så etterlengtet? Etterlengtet til hva? Får stille og adekvat kjøing er det nok luft, og for overklokking er det gjerne tårnkjølere som gjør det best.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel, jeg føler det at chipsett, minne og mosfet hos meg er dyktig varme, skulle helst hatt en bris over de for og få ned temp litt. mulig tårnkjølerene er bedre på cpu temp, men jeg ofrer et par grader for og få litt kjøling på hovedkortet

8879840[/snapback]

 

Igjen, hvorfor? Om man får høyere overklokk stabilt med tårnkjølere, er det da noen grunn til å anta at tempen på chipsett feks er for høy? Sålenge det ikke kommer fram noen problemer, er det da noe å bekymre seg for?

 

AtW

Lenke til kommentar
Igjen, hvorfor? Om man får høyere overklokk stabilt med tårnkjølere, er det da noen grunn til å anta at tempen på chipsett feks er for høy? Sålenge det ikke kommer fram noen problemer, er det da noe å bekymre seg for?

 

synest det er mange historier der ute om ram brikke som tar kveld fra 2,1V og opp. mulig dette hadde blitt bedre med litt kjøling. men som du sier, ingen grunn til panikk så lenge det er stabilt

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
vel, jeg føler det at chipsett, minne og mosfet hos meg er dyktig varme, skulle helst hatt en bris over de for og få ned temp litt. mulig tårnkjølerene er bedre på cpu temp, men jeg ofrer et par grader for og få litt kjøling på hovedkortet

8879840[/snapback]

 

Når jeg installerte min Ninja, gikk GPU fra nermere 80 til 50-60. HK ned med 10, samme gjorde harddiskene. Den kjølerene står for en så utrolig bra luftsirkulasjon at det er ingenting å utsette på den.

Lenke til kommentar

Men med Ninjaen kan man jo også rigge den slik at varmen dyttes ut av kabinettet med en gang hvis man har åpning/griller i nærheten. Jeg merket i hvertfall at det nye GeForce 8800GTS kortet mitt som har en slik vifte som skyver luften rett ut gjorde underverker for system og cpu temp generelt. På toppen av det er jo vifta ganske stille på kortet.

 

Skal jeg ha nytt hovedkort med DualCore og hele pakka så blir det nok en slik Ninja på meg.

Lenke til kommentar
Når jeg installerte min Ninja, gikk GPU fra nermere 80 til 50-60. HK ned med 10, samme gjorde harddiskene. Den kjølerene står for en så utrolig bra luftsirkulasjon at det er ingenting å utsette på den.

 

spnnede :) kjører uten kabinett dør, så det er kanskje derfor jeg ikke oplever disse posetive temp forandringene. så legger meg flat:_)

Lenke til kommentar
kjører uten kabinett dør, så det er kanskje derfor jeg ikke oplever disse posetive temp forandringene. så legger meg flat:_)

8884086[/snapback]

 

Jeg har tatt av døren jeg og (mest pga jeg ikke har orka å ta den på etter jeg skulle bytte noe) men har ikke merka at tempen har bitte så mye dårligere.

 

Det skal så lite til for å få luftsirkulasjonen rundt, har på en 120mm SilenX 14dB på ninjaen (på minimum fart) Har også to til 120mm vifter (en forran og en bak), men disse har liten betydning for temps. Om alle viftene står på max eller min, betyr lite.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Ninja mini minner meg veldig om TT Ultra 120 Extreme. Har noen av disse blitt testet ennå?

 

Hvis det er TR Ultra 120 Extreme du mener så har nok den blitt testet av ganske så mange, blant annet hos anandtech så er det vel den kjøleren som kommer best ut om jeg ikke husker helt feil.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...