Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerning av N Merke


Plast

Anbefalte innlegg

Hei hei

nettopp kjøpt ny bil og på den er det et sånt lite hvit ovalt N merke i plast påklistret på bakluka.

Har også fåt nye skilter på bilen med N og flagg på... Vil derfor fjerne N merket som er på limt bakluka.

Er det noen som vet hvordan det kan fjærnes på en skånsom måte ?

Er litt redd for at lakken skall bli ødelagt når jeg tar det av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Prøv å varm merket med en hårføner til limet løsner. Ikke prøv å skrap det av! Fjern lim med...., tja, kanskje rødsprit eller whitespirit? Jeg pleier å prøve meg frem. Husk lakkrens og polering av området, dersom merket har vært der en stund, vil det bli synlig forskjell på lakken bak merket i forhold til rundt.

Lenke til kommentar
hva er blinklysolje?

8935657[/snapback]

Det har sammenheng med en vits vedrørende Sandra Lyng Haugen, også kjent som 'Idol-Sandra'.

 

Hun jobbet før Idol-suksessen på en bensinstasjon i Mosjøen, og ryktet sier hun visstnok ble spurt av noen lokale moroklumper vedrørende innkjøp av 'blinklysolje', noe som visstnok begynnte å lete etter.

 

Så. Slik henger det sammen.

 

Blinklysolje er noe som ikke eksisterer, siden blinklys drives av strøm, ikke olje. Det kan sammenlignes med kabel til trådløst nettverkskort eller elektriske epler.

 

/OT

Lenke til kommentar
hva er blinklysolje?

8935657[/snapback]

Det har sammenheng med en vits vedrørende Sandra Lyng Haugen, også kjent som 'Idol-Sandra'.

 

Hun jobbet før Idol-suksessen på en bensinstasjon i Mosjøen, og ryktet sier hun visstnok ble spurt av noen lokale moroklumper vedrørende innkjøp av 'blinklysolje', noe som visstnok begynnte å lete etter.

 

Så. Slik henger det sammen.

 

Blinklysolje er noe som ikke eksisterer, siden blinklys drives av strøm, ikke olje. Det kan sammenlignes med kabel til trådløst nettverkskort eller elektriske epler.

 

/OT

8937308[/snapback]

Hva er egentlig som drives på olje? :hmm:

Lenke til kommentar
hva er blinklysolje?

8935657[/snapback]

Du finner det i samme hylle som lysstoffrør-bøyer og grønn overledning

8935736[/snapback]

Rett under amboltklang! :D

 

Til trådstarter: Jeg pleier å bruke en varmepistol for å få løsna av merket. Har det sitti på en stund er sjangsen stor for at du har en del limrester igjen. Disse fjerner jeg elegant med citrus-spray eller en lim/tjærefjerner.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig som drives på olje?  :hmm:

8940049[/snapback]

Tradisjonelt sett hadde man jo oljelamper der en lot oljen trekke inn i veken som så ble påtent. Disse gir forøvrig et ganske sterkt lys. Men de har vel ikke vært benyttet på biler.

 

Videre kan vitsen være at man skulle trenge å olje blinklysene, i likhet med motor og girkasse.

 

Igjen, oljer en ikke elektriske saker, i motsetning til mekaniske mekanismer.

 

Men nå er vi alt for langt over grensen til OT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...