Gå til innhold

Nytt Tv. 100 eller 50HZ?Wide eller vanlig?Flat eller "r


GOMP

Anbefalte innlegg

2 scart inganger, s-video, Gul, Rød og Hvit og Hodetelefon.

 

Det er det den har av innganger  :D

Hvor mange Hz?

Flatscreen?

2 scart en composite og en super video.........

Min har en vga 3 scart, en super video og en composite :D

Det er Grundig :D

Har Grundig 28" flatscreen 100Hz til 12000!

Grundig forever :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Omg da  :x ?  Jeg ga url til produktets hjemmeside i stad. Der kan du lese om

spesifikasjonene på tven.  

Du kan jo ikke komme her og sammenligne din tv til 12000 med min tv til 3000.  Sier seg jo selv

Sorry, men hater LG side (hvis det var det, gadd ikke å sjekke).

LG sidene er bare rot for meg.....

Prøvde å finne noe til cd rommen min, men umulig å finne!!!!

Sier bare at Grundig er bra, er ikke vanlig på andre merker å ha 6 innganger, heller ikke så vanlig å ha 5!!!!!!!!

Bare så det er sagt............. :wink:

Lenke til kommentar
Sorry' date=' men hater LG side (hvis det var det, gadd ikke å sjekke).

LG sidene er bare rot for meg.....

Prøvde å finne noe til cd rommen min, men umulig å finne!!!!

[/quote']

 

Du har sikker vært på den andre LG siden. Ta en titt på denne :

http://www.lgenordic.com

Der er det lett og finne fram det garanterer jeg :wink:

Virka mye enklere, men liker andre steder bedre.....

Hjalp meg mye, fant Firmware til cd-rommen min....

Tusen takkkkkkkk!!!!!!!!!!!!! :D:D:D

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

skal også kjøpe meg ny tv snart..

hvis man har en 32" widescreen og legger til de to svarte stripene på siden... hvor mange tommer tilsvare det bildet man har da???

tenker på en langtidsinvestering...

men har ikke mer enn 7k til rådighet...

har tenkt på en 29" philips 4:3 format

men en venn av av meg sier at det har kommet en billigere 32" fra panasonic... begge tv'ene er 100Hz og har flat sjerm...

noen råd??

Lenke til kommentar
hvis man har en 32" widescreen og legger til de to svarte stripene på siden... hvor mange tommer tilsvare det bildet man har da???
Det tilsvarer ca 25 - 26".

 

Skal du ha TV-en mer enn 2-3 år, kjøp widescreen. Det blir bare mer og mer i det formatet. Filmkanalene sender mest 16:9. Får NRK og TV2 det som de vil blir det bare 16:9 i løpet av ca 2 år. Svensk TV vil gå over så fort de kan til digitalt / 16:9 og stenge det analoge nettet i 2007.

Lenke til kommentar
DVD og digital TV bruker den samme komprimeringen (MPEG-2), så korleis kan den vera hardere?

Dette tyder på at det er ganske mye du ikke har fått med deg om hvordan ting virker. Komprimering er en variabel i MPEG.

 

SCART kabel'n er vistnok det som senker kvaliteten mest på en tv nå til dags. Det er en av de største hindrene for bedre kvalitet.

 

I USA har de gjort noe med saken og HDTV har tredd inn.. Er såvidt på veg inn i Europa, og det er på fremmarsj(men det kommer til å gå J.... sakte da vi allerede har et DVB system som kan yte relativt ok) I et skikkelig hdtv sett så er all kobilngene digitale, og kvaliteten på tv-sendingene (som går via satelitt) er høgre enn hva en dvd kan tilby ;) www.howstuffworks.com <- de har noe god info på "how hdtv works".

 

Men tilbake til saken, jeg investerte selv 7000 i en 50Hz philips tv med flatskjerm. Og jeg vurderte lenge hvilken tv jeg skulle ha.. Jeg sammenligna den tv'n med flere ande tv'er med 100hz, og jeg kom til at denne 50hz'n med camfilter gav mye bedre kvalitet enn de andre med 100hz.

 

Såklart man får en bedre 100hz om man bare har penger ;) Men i min prisklasse var det nå da ikke slik. Jeg er forresten skikkelig fornøyd med min tv :)

 

[edit]

Ang. HDTV i Europa: http://www.ses-astra.com/press-info/news/p.../20030605.shtml

[/edit]

Lenke til kommentar
SCART kabel'n er vistnok det som senker kvaliteten mest på en tv nå til dags. Det er en av de største hindrene for bedre kvalitet.

Det var da en ytterst merkelig påstand.

SCART sier ingenting om hva slags signal du bruker. Det kan være kompositt (dårlig kvalitet), S-Video, eller RGB (god kvalitet).

Det som definerer en øvre grense på kvaliteten på TV er standarder som ble utviklet for 50 år siden. De fastsetter båndbredden på signalet, eller hvor mye informasjon som kan overføres per sekund. HDTV gir nye standarder som øker båndbredden, men slike signaler fungerer da ikke med vanlige TV'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...