Gå til innhold

Nytt Tv. 100 eller 50HZ?Wide eller vanlig?Flat eller "r


GOMP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Aner ikkje

 

Jo dei fungerer, men du får ikkje den samme kvaliteten på bilde i forhold til tilkobling direkte på TV'en har eg hørt (ikkje nok båndbrede)

 

 

Dette er selvsagt bare tull. Digital TV vil ikke kreve mer båndbredde enn DVD og vil dessuten være mye hardere komprimert. S-Video og RGB vil holde i massevis også til Digital TV.

Lenke til kommentar

 

Aner ikkje

 

Jo dei fungerer, men du får ikkje den samme kvaliteten på bilde i forhold til tilkobling direkte på TV'en har eg hørt (ikkje nok båndbrede)

 

 

Dette er selvsagt bare tull. Digital TV vil ikke kreve mer båndbredde enn DVD og vil dessuten være mye hardere komprimert. S-Video og RGB vil holde i massevis også til Digital TV.

 

Vil dei??

 

DVD og digital TV bruker den samme komprimeringen (MPEG-2), så korleis kan den vera hardere?

 

Ved å bruke slikke top set, så kan du ikkje bruke forskjelige oppløsning

og format.

 

S-VHS er på 5MHz, signalene du får inn frå antennen er på 6MHz, men om dette har noe å sei veit ikkje eg.

Lenke til kommentar
DVD og digital TV bruker den samme komprimeringen (MPEG-2), så korleis kan den vera hardere?

Dette tyder på at det er ganske mye du ikke har fått med deg om hvordan ting virker. Komprimering er en variabel i MPEG.

 

Ser du spørsmålstegnet, slikk som desse her ????????

 

Kan du se å lære deg bokmål eller?????????

Lenke til kommentar
DVD og digital TV bruker den samme komprimeringen (MPEG-2), så korleis kan den vera hardere?

Dette tyder på at det er ganske mye du ikke har fått med deg om hvordan ting virker. Komprimering er en variabel i MPEG.

 

Ser du spørsmålstegnet, slikk som desse her ????????

 

Kan du se å lære deg bokmål eller?????????

 

Koffor sko eg??????????

Lenke til kommentar
Dette er vel kanskje ikke no dataspørsmål men det skader vel ikke å få deres meninger om en ting.  

Prisforskjellen mellom Flat og "rund" billedflate er 3-4000kr.  Er det virkelig verdt pengene å kjøpe en TV med flat skjerm?  

Jeg er koblet til kabelnettet til UPC. Er det gunstig å kjøpe en 100HZ TV med henhålt til dette?

 

Er det et spessiellt merke jeg bør se etter? Jeg har fått anbefalt Panasonic??

Alle svar blir motatt med takk  :D

 

Uansett om du velger 16:9 eller 4:3 (wide eller standard) så er det bedre å kjøpe en dyr 50hz enn en billig 100hz! Billige 100hz apparater har ofte billigere teknologi som gir deg etterslep i bildet bl.a.

Lenke til kommentar

Uansett om du velger 16:9 eller 4:3 (wide eller standard) så er det bedre å kjøpe en dyr 50hz enn en billig 100hz! Billige 100hz apparater har ofte billigere teknologi som gir deg etterslep i bildet bl.a.

 

Endelig noen som sa noe fornuftig.

 

Tv'er i 2 - 20 000kr klassen er ikke av det beste, dette er tv'er som ofte er priset høyt pga sin størrelse e.l og selgerene vet at de kan lure mange på området, jeg kjøpte en 50Hz tv til 17 000kr, en kamerat av meg har samme tv'en til 14995,- men det er 100Hz, uansett hva slags bilde vi kjører inn, analogt, via parabol, dvd, pc, så kommer bildet klarere fram på min =) Lenge leve 50 Hz

Lenke til kommentar
Ikke bland kortene nå, det finnes vel ikke noen TV med digital inngang? Det er jo heller ikke nødvendig, alle TV'er virker jo mot en digital set-top box.

Siste nytt i TV er jo plasma skjermer, og de er jo egentlig ikke en TV, men en ren skjerm. Du har da innganger som compositt, S-Video, SCART RGB, BNC RGB, og VGA (de 3 første er TV interface, de 2 siste er PC interface). DVI har jeg enda ikke sett på plasma skjermer.

Min Grundig Widescreen til 12000 har alle de inngangene, VGA osv.........

Grundig er ett drit bra merke nå!!!!!!!!!!

Får bra kritikk fra mange forskjellige blader :D:D:D:D

Lenke til kommentar

Denne er jævlig bra, LG bør du ikke satse på.

Er ikke kvalitetsmerke, kamerat har LG 28" 100Hz 4:3

Er ikke akkuratt like bra bilde som hos meg!!!!!

Jeg siterer: "Grundig har helt bevisst gått bort fra å være et billigmerke og heller satse på kvalitet." Fra: Lyd og bilde Kavalkade 2002/2003

Lenke til kommentar

Philips har jo noen av de beste tv'enepå markedet, spesielt Pixel Plus er bra med dobbelt så mange linjer som en vanlig tv (alle tv'er som er laget til nå) loewe er også veldig bra tv (bruker philips bilderør). personlig liker jeg best flat tv og 100Hz burde du ha, philips har en funksjon som heter Digital Natural Motion som fjerner etterslep på tv'n, det funker veldig bra synes jeg da

Lenke til kommentar

Kjøpte faktisk akkurat en billig 28" Widescreen på Lefdal :D

Det er en LG RB-28CZ10RX 50Hz

Kostet bare 3000kr :o så jeg forventet meg ikke stort,

men til den prisen ble jeg overrasket.

Bruker tven mest til xbox og dvd og det er utrolig bra bilde og lyd for den prisen. Bedre en mange andre tver jeg har sett som ligger i mye høyre prisklasser.

Mange spennede funksjoner :)

 

Produktets hjemmeside http://www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi?id=408 :D

Lenke til kommentar
Kjøpte faktisk akkurat en billig 28" Widescreen på Lefdal  :D  

Det er en LG RB-28CZ10RX 50Hz  

Kostet bare 3000kr  :o  så jeg forventet meg ikke stort,

men til den prisen ble jeg overrasket.  

Bruker tven mest til xbox og dvd og det er utrolig bra bilde og lyd for den prisen. Bedre en mange andre tver jeg har sett som ligger i mye høyre prisklasser.

Mange spennede funksjoner :)

 

Produktets hjemmeside http://www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi?id=408   :D

Har den VGA inngang da???

Har den 5 innganger???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...