Gå til innhold

Anbefaling av folkemusikk


cHilfiger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat sjekket ut Windir, og det var ikke helt det var jeg var ute etter.

Innen metall/folk gjør Otyg det bedre  (synes jeg da)

 

Herre Jesus :roll::wow: Jeg nevnte denne tråden her for en kar på jobben, og det viser seg at han sang clean vokal på de to siste Windir skivene..............

 

Snakker om stor verden :p

 

 

Jeg sjekket ut litt av musikken som er nevnt her, og må si at det var veldig interresant å høre på. Du har god musikksmak TAAB 

 

Spank you very much........ ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Lumsk er per def. metall.. i hvert fall Åsmund Frægdegjevar. Uansett.. noe litt i samme stilen, men ikke alt for tungt ville være Storm, Otyg, Glittertind og Falkenbach. Glittertind er egentlig ganske dårlig, men de har enkelte greie låter.

 

Ellers kan jeg anbefale Moonsorrow, Turisas og Ásmegin på det sterkeste, men det er litt tyngre.

Lenke til kommentar

Jethro Tull. Dette er et folk-prog-rock band fra 70-tallet, men det er engelsk så det folkemusikalske innflytelsen stammer fra engelsk tradisjonellmusikk ikke norsk. De bruker mye fløyte og stilen er ganske preget av 70-tallet, de turnerte med bla. Led Zeppelin.

Anbefaler albumet Aqualung.

denne

siden så ligger det en spiller så du kan høre på noe av det bandet har laget. (Scroll litt ned så finner du playeren) Anbefaler at du hører i hvertfall Cross-Eyes Mary.

 

Vamp er et folkemusikk band som spiller ganske stillig musikk, men er nok ikke fult så rocka som Gåte, eller metalisk som Lumsk. (Har desverre ikke fått "dukket" skikkelig i dette bandet selv, men det virker til å være et bra band så jeg skal nok gjøre det en gang...)

 

Dette er strengt tatt ikke ren folk-rock, men likevel noe jeg anbefaler:

Borknager er et band med svartmetal-røtter som er folk-preget men blander også inn mye annet, som prog(Hammondorgel! :green:), viking-metal. Bandet er også ganske episk, uten at det nærmer seg nivåer av prensiøsitet ala Nightwish. Anbefaler alt jeg har hørt av dem(det er de 3 siste albumene). Vokalen kan både skrike og synge silkerent, og blander gjerne dette.

 

Gode sanger å starte med:

Borknagar - Coloussus (har en utrolig tøff intro)

Borknagar - Origin (har en utrolig vakker outro)

Borknagar - Future Reminiscence (nydelig fløyte solo)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...