Gå til innhold

Anbefaling av folkemusikk


cHilfiger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bukkene Bruse spiller fin norsk folkemusikk. Både tradisjonelle folketoner + ting de lager selv.

Although based in local musical traditions, the group creates new arrangements that give their music a unique expression. Their musical arrangements explore and deepen the unique traits of the folk music, rather than expanding their music into other genres.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg vil anbefale Hoven Droven, på mitt sterkeste :D minner om Lumsk og Gåte men kan være litt mer heavy og muligens litt anderledes :D det er et svensk band som dessverre ikke synger og det kan være vbanskelig å få tak i Cd'r siden det er for det meste et live band.

 

Sjekk linken og se hva du syns.

 

Denne er min favoritt :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei! Er på leting etter noe 'skikkelig' folkemusikk :) Ikke folkemusikk fra 1700-t og oppover, men mer 'norrøn' musikk. De av dere som har hørt folkemusikken på de to siste Moonsorrow-albumene eller 'Zobena Dziesma' av Skyforger vet hva jeg mener :) Helst band som bruker mye blikk- og benfløyter og tamburiner, men gjerne også strengeinstrumenter og trekkspill osv ^^

 

Forresten, når det gjelder russisk folkemusikk, så vil jeg nevne Folk/Heavy metal-bandet Temnozor.

Protip: De er litt nazi, men også jævlig flinke til å lage musikk.

 

Temnozor - Folkstorm of the Azure Night

Temnozor - Pagan Sunrises (Beste folkintroen jeg har hørt)

Temnozor - What the Burial Mounds May Whisper

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...