Gå til innhold

Aldersgrense på Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en aldersgrense egentlig på spill å filmer er det? Det er en anbefalt aldersgrense. Hadde det vær lovpålagt aldersgrense ville det vel vært straffelig å se den hvis du er for ung? Så det blir men er pekepinner om det er "smart" å se den?

8840787[/snapback]

 

Det er lovpålagt aldersgrense jo. Var blandt annet en serie saker i nyhetene for ett par måneder siden hvor de fant ut at det var alt for lett for unger å kjøpe filmer og spill de egentlig ikke har lov til å kjøpe. Regner derfor med at dette har samme strafferamme som tobakk og alkohol til mindreårige.

 

Forøvrig så er jo AO kjent for sitt veldig modne comunity (var ihvertfall det når jeg spillte), og jeg håper vi får samme typene i AoC, da er spillet nødt å bli en suksess.

 

At 18+ gjør at de taper penger er nok også en minimal sannhet. Markedet for ett 18+ MMO er absolutt til stede, folk er rett og slett drittlei småunger. Vil kanskje ikke få like mange hardcore spillere, men de betaler jo ikke noe mer enn hverdagsspillere.

 

AoC som Lore har jo også en fanskare som er av den mer voksne skaren, og FC får nok mange kunder gratis her på samme måte som LOTRO fikk. De apelerer rett og slett til ikke-gamere på en måte WoW ikke gjorde.

 

Nei, har stor tro på at FC vil kunne lykkes med en 18+ grense. De taper noen, men vinner andre.

Endret av zicoz
Lenke til kommentar
Videre tror jeg også at jo yngre en person er, jo mer følger foreldrene med på hva de ser på av filmer, spiller av spill og hva de gjør generelt sett.

 

Veldig skeptisk, sånn var det i alle fall langt unna hos meg.

 

Det er lovpålagt aldersgrense jo. Var blandt annet en serie saker i nyhetene for ett par måneder siden hvor de fant ut at det var alt for lett for unger å kjøpe filmer og spill de egentlig ikke har lov til å kjøpe. Regner derfor med at dette har samme strafferamme som tobakk og alkohol til mindreårige.

 

ok:) ny info for meg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

18 er en grei, og egentlig nærmest perfekt aldersgrense. Sammen med P2P vil dette filtre ut to hovedgrupper:

-De mindre (14 og under)

-De litt eldre med puritanske "nei du får ikke lov til å spille nå" foreldrene

At folk ned til 14-års alderen faktisk er med i et MMO er ikke nødvendigvis noe som ødelegger stemningen. Starta WoW selv når jeg var 15 (EU closed beta), og en del av de jeg spilte med siden da var et sted mellom 14 og 17, og de aller fleste var veldig fornuftige mennesker, samtidig som jeg følte jeg ble respektert av eldre spillere. Nå er jo dette langt fra et generelt tilfelle, så det er her hovedpoenget mitt kommer fram: de som bryter en eventuell 18-års grense for å spille AoC, er som regel de som har spilt (forholdsvis brutale) spill i en god stund. Foreldra her er nok noe trygge med å la dem spille det, samtidig som interessen for det er nok noe høyere (AoC vil nok ikke appelere til kids uansett aldersgrense ved mindre det blir VELDIG utbredt, som WoW), og er som regel ikke så regulerende når det gjelder spilling heller. Samtidig er en del av de som har spilt rimelig "voksne" (ikke nøvendigvis manhunt, men gjerne ting med en del blod og dreping) spill fra en tidlig alder noe lettere å ha med å gjøre online.

 

18 års grense all the way!

Lenke til kommentar

Kva eg synast:

 

MED ein 18+ aldersgrense:

* Vil det bli vanskligere for ein yngre person å kjøpe spillet, viss butikken er streng på rating

* Det vil indikere (t.o.m. for dumme foreldre ) at dette spillet har faktorar som ikkje tilpassa for (kanskje) ein 10-åring..

 

Dei fleste 12-14 åringa er mest ute etter å få fort opp level på spelet og er kanskje ikkje ute etter beste armor, osv..

 

MEN: Ikkje alle -15 år er heilt skutt i hovudet, men er greie å spela med ;)

 

EDIT: Eg trur ikkje at AoC kjem til å bli som WoW...

 

Rating i Noreg er vanlegvis strengt, så eg meiner at det blir 18+

Endret av Noko
Lenke til kommentar

Skal bli så forbanna glad når jeg slipper å høre LOOOOOLZ omg og alt det forbanna teendrittet hele tiden. Spesielt jævli var det i wow når man måtte tåle 10-15 åringer som helt tydelig var i stemmeskiftet, men allikavel ikke nølte med å hyle ut alt mulig drit på VT.

Ene og alene så sluttet jeg med wow pga alle teensene.

Håper og tror at de setter 18 års grense på AoC. Dette kommer nok ikke til å stoppe 16 åringer, men 16 åringene er som regel ikke største problemet.

Problemet ligger i alle super-adhd 14 åringene, som bare kan roes ned med kryptonitt.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

18 års grense vil skape ett bedre miljø.. fredligere miljø, hvor man slepper 13 12 åringer skrike og klage om alt mulig babbel og mas.. hater mas ^^ å kanskje at mindre folk tar spillet på alvor, og at man bare har det gøy istedenfor å stresse med alle mulige ting.

 

Tror jeg ivertfall da :D

Endret av Eccer
Lenke til kommentar

Det er ikke alltid en sammenheng mellom den fysiske og mentale alder. Jeg har vært borte i 18-åringer som oppfører seg som barnehageunger og 14-åringer som oppførte seg som om de var tredve. Av den grunn synes jeg det er tull å plassere alle under en stol. Selvfølgelig vil sannsynligheten, for at en person under atten ermer umoden enn en over, være stor. Så på hvilket grunnlag skal man da vurdere verdien av gjennomsnittsalderen på den totalte mengden spillere?

 

Jeg begynte i min tid å spille World of Warcraft. Spillet ble faktisk kjøpt i London rett etter lansering. Jeg gikk i butikk etter butikk og lette etter dette fantastiske mmorpg-et, men hvor enn jeg gikk var de utsolgt. Slik holdt det fram, til jeg neste dag med ett fant spillet i en databutikk. Jeg var jo selvsagt overlykkelig og nærmest bønnfalte min far om å kjøpe det. Neste morgen fikk jeg spillet. Skuffelsen var desverre stor når jeg begynte å spille dette mmorpg-et.

 

Det viste seg nemlig at miljøet i spillet var slett og dårlig. "Communitiet", for å bruke et engelsk ord, var rett og slett ikke noe bra. Folk var generelt sett lite høflige, lite hjelpsomme, svært egosentriske og egoistiske. Jeg fortsatte å spille dette spillet i noen måneder, men til slutt gikk jeg lei. Det var tydelig at spillmiljøet i World of Warcraft ikke kom til å forandre seg. "Hvorfor var spillmiljøet så dårlig?", kan man da spørre seg selv. Var det på grunn av gjennomsnittsalderen, den mentale alderen, eller rett og slett hva slags mennesker/spillere spillet tiltrakk seg?

 

Jeg er av den oppfatning at det er spillet, ikke gjennomsnittsalderen, som avgjør hvor godt spillmiljø som dannes. Hvis spillet appelerer til modne og voksne spillere, vil det gode spillmiljøet komme av seg selv. Det er ikke noe mer "hokkus pokkus" enn det. Så da er spørsmålet enkelt og greit, "Hva slags spillere trekker Age of Conan til seg?". Jeg skal ikke komme med noen dype teorier om dette da jeg ikke kommer til å spille dette spillet. Men dere kan jo tenke litt på det selv.

 

Snorre :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

håper virkelig det kommer gamecards, og 18 års grensa er jeg egentlig helt for... fjortiser klarer bare rett og slett ikke å oppføre seg (vaneligvis hvertfall...) hater unger som tror de er noe fordi de spiller med noen som er eldre, og så skal de bare whine og mase hele tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...