Olum Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 ICS Vortex (Clean i Dimmu Borgir/Arcturus) Anders Fridèn (In Flames) Mikael Åkerfeldt (Opeth) Björn "Speed" Strid (Soilwork/Disarmonia Mundi) Alle disse er verdige kandisater til Nordens beste vokalist. Må nok si at Mikael "Jesus" Åkerfeldt stikker av med stemmen fra min side.
Lauk Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Der har jeg tre kandidater: Mikael Åkerfeldt (Opeth): En fantastisk grimm og gjennomført kraftig growling, han synger også bra clean. Roy Khan (Kamelot): Vokalen hans er både vakker, kraftig og kontrollert. Synger topp på både høye og lave toner. Daniel Gildenlöw (Pain of Salvation): En av verdens mest allsidige vokalister. Han kan synge latterlig høyt - og lavt - tilsynelatende helt uten problemer. En utrolig innlevelse og teknikk. Det er umulig å velge mellom de tre, det kommer an på dagsformen
Tomeito Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Kenneth Ishak fra Beezewax har en utrolig fin stemme. Ellers så støtter jeg opp om Mews vokalist.. Også Kurt Nilsen, da. Han kan jo synge faktisk
Venerable Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Helt klart Abbath av Immortal. Man får det ikke grimmere enn Abbath. Med Vikernes fra Burzum sin depressive og følelseladde vokal og Nazgul fra Satanic Warmasters sin rottne blandingsstil like etter.
Khalifen Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Synes selv at Kristoffer Rygg er en av de bedre i Norden, men vokalisten i Kamelot er jo heller ikke så ille.
Knofle Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Paal Flaata har en utrolig god stemme, det samme har Erlend Øye og Eirik Glambek Bøe (Kings of Convenience). Utrolig bløte og deilige stemmer. Mikael Åkerfeldt er sinnsykt god han også, forsåvidt. Om du vil høre det utrolige spekteret i stemmen hans, kan du høre på Opeth - Dirge for November. En utrolig bra sang.
Solaar Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Rent teknisk er det vanskelig å komme utenom Kurt Nilsen, Sissel Kyrkjebø, Cæcilie Nordby, Morten Harket, Lisa Ekdahl, Bjørk og Rebecka Tørnqvist. Personlig er jeg veldig glad i stemmene til vokalistene i Kent (Joakim Berg) og Minor Majority (Pål Angelskår), og Silje Nergaard. Og selvfølgelig: Sivert Høyem! Endret 20. oktober 2007 av Solaar
Mojo Pin Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Sissel Kyrkjebø ligger høyt oppe i allefall. Sivert Høyem og Harald Lægreid (duden som fikk 0 poeng i grand prix finalen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå