Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har peiling på Audi?


Anbefalte innlegg

Har en 01 Audi 1.8tq, 8E. Har vurdert å anskaffe en 4.2 V8 motor, men kommet til at dette blir et vel kostbart prosjekt. Men har nå en 2.7 biturbo på hånden, og lurer på om det byr på store problemer å få denne på plass i min bil? Noen sier det er et tilnærmet umulig prosjekt, mens andre mener den skal smette ganske lett på plass. Er det noen som har erfaring med dette??

 

Er rimelig gira på å få det til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke peiling på det nei. Men alt er jo mulig...

 

Du kunne jo heller bruke tilsvarende sum penger på tune 1.8T'ern din da. Den skal jo greit levere en 400 hk og fortsatt være fin å kjøre vanlig med. Ruller SVÆRT mange 1.8T'er med mer hester enn en original 2.7 ute på veiene for å si det sånn... ;)

Lenke til kommentar

Har hørt at kvaliteten på 2,7l er varierende..

Man kan også spørre seg om hvor holdbar en 1,8t med 400hk er. Må nok regne med litt utgifter der og.

4,2l hadde vert moro men spørs om det da hadde vert likegreit og satse på en fullblods s4 isteden.

 

Hvis jeg hadde vert deg ville jeg chippet motoren, eksos, luftfilter, da vil effekten havne på 215hk :thumbup: må kjøre på 98 da.

 

for å få 400hk ut av den motoren må du fort svi av langt over 100000, omtrent alt må byttes og det er fakta.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
for å få 400hk ut av den motoren må du fort svi av langt over 100000, omtrent alt må byttes og det er fakta.

8825207[/snapback]

Er nok dessverre sant det ja....

Men for å få 300 holdbare hk kan det faktisk holde med 30-40 lapper påkost.

260-270 holdbare Hk er enda enklere og bililgere, klarer seg sikkert med 20k påkost da, i og med at man slipper å skifte innmat i motor. :)

Lenke til kommentar
for å få 400hk ut av den motoren må du fort svi av langt over 100000, omtrent alt må byttes og det er fakta.

8825207[/snapback]

Er nok dessverre sant det ja....

Men for å få 300 holdbare hk kan det faktisk holde med 30-40 lapper påkost.

260-270 holdbare Hk er enda enklere og bililgere, klarer seg sikkert med 20k påkost da, i og med at man slipper å skifte innmat i motor. :)

8826119[/snapback]

 

Jeg skjønner at dette vil koste litt penger, og jeg vet det meste om hva det vil koste å få noen hk ekstra i den motoren jeg har. Men nå har det seg sånn aqt jeg får et kjøp jeg ikke kan si nei til på den 2.7 bit´en... Får oxo med forstilling og bakaksel, så det med å få godkjent bremser og ting skulle ikke by på problemer... Jeg er ikke ute etter økonomisk rådgivning her, mere teknisk liksom... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...