Gå til innhold

Forza: Drifting - hva er poenget?


Anbefalte innlegg

For noen synes jo dette med drifting å være nesten en hellig sak. Så vær snill å hjelp meg med å forstå hva som er så j**** bra med å legge igjen dyrekjøpte slicks rundt på asfalten. Er det lyden, feelinga eller hva? Lønner det seg? Kan jo tenke meg at i noen ekstremt krappe kurver kan du muligens komme noe kjappere igjennom når du legger inn en brekkslædd, men det er jo ikke så mange av dem i spillet.

 

Forklar en gammel tulling som trodde racing dreide seg om smoothe kurver og økonomisk slitasje. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe poeng i noe da? Så lenge du vinner er det vell samma hvordan kjørestilen er?

 

Og med de bilene jeg har trimma til nå, så er det vanskeligere å holde en fin sving en å bare la rompa komme ut i svingene.. :p Vis du lærer å kontrolere dette bra, så kan du holde mye høyere fart gjennom svingene (har jeg inntrykk av hvertfall).. Skal jeg ikke slippe med rompa på bilen, må jeg langt ned på farten. Da syns jeg det er både bedre og kjekkere å gi litt mer gass og legge bilene inn i en fin sladd..

 

Å ikke minst, det ser tøft ut! ;)

 

Civic2.jpg

Lenke til kommentar
[...]

Og med de bilene jeg har trimma til nå, så er det vanskeligere å holde en fin sving en å bare la rompa komme ut i svingene.. :p  Vis du lærer å kontrolere dette bra, så kan du holde mye høyere fart gjennom svingene (har jeg inntrykk av hvertfall).. Skal jeg ikke slippe med rompa på bilen, må jeg langt ned på farten. Da syns jeg det er både bedre og kjekkere å gi litt mer gass og legge bilene inn i en fin sladd..

8818049[/snapback]

Det er det jeg lurer på, om det er så stor forskjell på farta eller om det bare virker sånn fordi turtallet er høyere. På grus er det jo selvfølgelig fordel å drifte fordi du får lagt bilen i riktig retning mye tidligere, og kan skyte ut av svingen uten å tape fart fordi du vil spinne uansett. Men jeg tror det er anerledes på fast dekke. Har inntrykk at du får mye høyere fart ut av svingen hvis du har full kontakt med asfalten.

 

Sikkert noen proffer som kan forklare dette bedre...

 

Å ikke minst, det ser tøft ut! ;)

8818049[/snapback]

Det nytter det ikke å nekte på :thumbup:

Lenke til kommentar

Det handler om å beholde farten gjennom svingene istedenfor å bremse ned og ta svingen rolig :)

Hva vitsen er i Forza aner jeg ikke, kan være de har gjort det dårlig. Men f.eks i Gran Turismo teller det ufattelig mye og krever utrolig mye fra føreren.

 

Så drifting er langtifra bare for show :)

 

Se Tokyo Drift btw ;)

Lenke til kommentar

er nok bare pga stilen ja.. men er en deilig følelse.. får meg til å tenke tilbake på når jeg hadde 200sx i virkeligheten.. savner å ligge sidelengs på bane.. men går fortere nå i crxen.. mer økonomisk og... ikke noe særlig dekkslitasje, ikke samme bensinforbruket og mye mer driftsikker bil.. men det er bare noe med å ligge på kanten.... sidelengs ;)

Lenke til kommentar
Det handler om å beholde farten gjennom svingene istedenfor å bremse ned og ta svingen rolig :)

Hva vitsen er i Forza aner jeg ikke, kan være de har gjort det dårlig. Men f.eks i Gran Turismo teller det ufattelig mye og krever utrolig mye fra føreren.

 

Så drifting er langtifra bare for show :)

 

Se Tokyo Drift btw ;)

8818522[/snapback]

 

 

Hva vitsen er i Forza, sier du?

Da spør jeg, hva er vitsen i Gran Turismo?

 

Begge er bilspill og det er vel ikke så alt for store forskjeller mellom spillene. Nå har ikke jeg prøvd GT HD til PS3 men jeg har spilt de gamle spillene GT spillene.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Heilt utrolig et en ein nisse absolutt må dra inn litt dolker og litt rygg i tråden.

 

Eg stiller meg egentlig samme spørsmål som trådstarter. Eg føler drifting og slikt og behovet for dette kom sammen med de latterlige animerte bilene i The Tast & The Furious(Så kommer det faen meg ein 4`er også). Og selvfølgelig halshuggingen av ein viss anne spillserie.

 

Menne det er mange flotte bilder av Forza her på forumet, som følger av dette da :p

Lenke til kommentar
Heilt utrolig et en ein nisse absolutt må dra inn litt dolker og litt rygg i tråden.

 

Eg stiller meg egentlig samme spørsmål som trådstarter. Eg føler drifting og slikt og behovet for dette kom sammen med de latterlige animerte bilene i The Tast & The Furious(Så kommer det faen meg ein 4`er også). Og selvfølgelig halshuggingen av ein viss anne spillserie.

 

Menne det er mange flotte bilder av Forza her på forumet, som følger av dette da :p

8819120[/snapback]

 

Var vel ikke så mye drifting i de filma før den siste filmen vel?

Jeg har hvertfall vært interessert i det før de latterlige filmene

Lenke til kommentar

Drifting har vært en stor sport i Japan og ellers i asia lenge, hvor det etterhvert har smittet over på amerikanere, hvor drifting er den raskest voksende motorsporten etter hva jeg har hørt..

At dette ble populært og at folk begynte med dette etter de filmene er uansett feil, men at det har hjulpet på interessen i våres del av verden skal man ikke se bort fra.

 

Drifting krever ekstreme ferdigheter av både fører og bil, så ikke la deg lure av at det ser "enkelt" ut, for det er det virkelig ikke om det skal gjøres riktig;)

Lenke til kommentar

De fleste drifter ikke når de kjører løp i karrieren på Forza.... Men når de tar alene på banen eller online.. De fleste gjør det jo bare for å ha det morsomt! :thumbup:

Du må vel tilstå, hvis du drifter gjennom en kjempe sving, føler du deg bra! :tease:

Endret av NOR-TIMEKILLER
Lenke til kommentar
Men går det like fort?

8823827[/snapback]

 

Det spørs jo jvor god du er.. Men du bør kjøre vanlig gjennom karrieren på Forza.. Men vanlig vis går det litt saktere. kjør innimellom alene og øv. jo bedre du er,jo fortere går det når du drifter. Vis du ser på "ekte" drifting, så holder dem noen ganger opp til 170km/t!

Jeg hoster hele tiden Baner med 75 runder, og det kommer masse folk hele tiden.. Vis du ser en med 75 runder, join og øv ;)

Endret av NOR-TIMEKILLER
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...