Gå til innhold

Forza: Drifting - hva er poenget?


Anbefalte innlegg

AWD er "All Wheel Drive". 4WD er "4 Wheel Drive".. Altså samme tingen og det betyr at du har drift på alle hjula. Da er logisk nok RWD "Rear Wheel Drive"..

 

Du drifter ved at du rett og slett gir for mye gass i svingene. Da vil bilen få hjulspinn og siden du er i sving har bilen lyst å spinne rundt. Men du holder deg på en hårfin balanse mellom gass og sving. Noe som resulterer i at bilen ikke spinner rundt, men legger seg sidelengs.. For mye gass å du går rundt, for lite å du mister slengen!

 

På bilde ser du en bil med AWD.. Den spinner med alle hjula og ligger sidelengs!

S14drift2.jpg

 

Litt vanskelig å forklare, men du forstår fort gangen i det når du kjører en sprek AWD eller RWD.. :)

 

Må også bemerke at andre biler er bedre en andre og gjøre dette med! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk har sterke følelser for dette, og det kan jeg jo skjønne. Jeg forsøker aldri bevisst å drifte, snarere tvert i mot, men det hender jo at hjula slipper. Og å greie å kontrollere en jevn slædd gjennom en hel sving (på asfalt) må jo være balansekunst på sitt beste.

 

Tar av meg hatten. :thumbup: Men...

 

Ikke f*** om det går fortere. :nei: Tror jeg ikke på et sekund. I så fall ville bilsport på hardt underlag sett helt anderledes ut. De ville kjørt på mye hardere dekk, og drifta i vildens sky hvis det hadde fått dem kjappere i mål.

Lenke til kommentar
Ikke f*** om det går fortere.  :nei:  Tror jeg ikke på et sekund. I så fall ville bilsport på hardt underlag sett helt anderledes ut. De ville kjørt på mye hardere dekk, og drifta i vildens sky hvis det hadde fått dem kjappere i mål.

8824551[/snapback]

 

Nå driver jo ikke f.eks F1 eller Nascar biler å drifter veldig mye da, men drifting er blitt en hel egen motorsport gren hvor det er andre ting enn raskeste tid i mål som gjelder,

Er ikke uten grunn drifting blir sett på som ballett på 4 hjul;)

 

Hamster fra TOP GEAR lærer å drifte av en proff (D1)

Lenke til kommentar

Det optimale er jo selvfølgelig å holde stor fart uten å miste grepet..

Men med så stor fart så de får gjennom svingene med når de drifter så er det litt vanskelig å si hva som er riktig egentlig..

 

Denne drifte filmen er syyyyk! Jeg vett ikke hvilke gatebiler som kunne holdt følge med disse galningene!

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...