Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Blir man brun når man er under vann?

 

Jepp. Er det ikke slik at stålene reflekteres i vannet eller noe, så strålene blir enda sterkere..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir man brun når man er under vann?

 

Jepp. Er det ikke slik at stålene reflekteres i vannet eller noe, så strålene blir enda sterkere..?

 

Om du står med føttene i vannkanten, så de bare går over ankelen liksom, blir man veldig brun. Blir det samme som å bruke speil når man soler seg, men om man er under vann, blir man ikke brun.

Lenke til kommentar

Er det mulig og ta en robåt, snu den opp ned, og gå under havet i robåtens luftlomme?

Ordet dykkerklokke kommer av det som lignet kirkeklokker i dykkingens barndom. De hadde ekstra vekter i underkant, slik at de kunne senkes uten at de vippa rundt. Problemet var at allerede på 10 m dyp var lufta komprimert til det halve. Etter hvert klarte man å etterfylle luft fra overflata med pumpe og slange.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Diving_bell

Lenke til kommentar

Mange digitale klokker har ikke stor nok microprosessor til å skru på alle lysene samtidig,

Det er da vanlig på LCD-skjermer at bare en og en celle skrus på av gangen, det fordi kretstilkoblingene da bare tar en brøkdel av plassen som ville trengtes om alle cellene skulle være på samtidig.

Lenke til kommentar

Mange digitale klokker har ikke stor nok microprosessor til å skru på alle lysene samtidig,

Det er da vanlig på LCD-skjermer at bare en og en celle skrus på av gangen, det fordi kretstilkoblingene da bare tar en brøkdel av plassen som ville trengtes om alle cellene skulle være på samtidig.

 

Ser ikke helt hvordan dette gjelder for lcd display da jeg har hatt et par forskjellige og alle har hatt muligheten for å styre alt ved hjelp av 1 pin. Det jeg siktet til var display laget med LED. Har heller aldri sett et lcd display blinke på den måten bare så det er sagt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Dersom en annen sædcelle vant kappløpet "om å bli meg", ville min personlighet kunne vært en helt annen?

 

Det vil variere utifra hvor mye den sædcellens arveanlegg spriker fra ditt eget.

Det vil fortsatt være likheter, både fordi det fortsatt vil være det samme egget, og fordi sædcellen(MEST sannsynlig) vil stamme fra samme person, altså din far.

 

I tillegg er vi nå inne på det diskuterte temaet om arv eller miljø, hva former din personlighet?

Noen mener at personligheten er et produkt av miljø, andre mener at den ligger i genene, sannheten er vel heller en mellomting. (I mine øyne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...