Gå til innhold

Slitasje- og belastningskader av Wii?


Anbefalte innlegg

VG har i dag en artikkel om slitasje- og belastningskader av Wii. Selv satt jeg å ventet på at dette skulle komme. Jeg må ærlig innrømme at jeg har følt ubehag etter å ha utøvet "unaturlige" bevegelser med Wiikontrolleren over tid. Det kan umulig være særlig gunstig for sener, muskler og ledd å slå rundt seg med "stor" kraft uten å få noe motstand, slik at bevegelsen må bråbremses opp selv. Vil dette bli et problem for Wii forbrukerene på langsikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv kjent ubehag i hendene og ledd etter mangfoldige timer med Wii. Men spiller nesten ikkje lenger, så eg utsette bekymringene til neste storspill til Wii :p

 

Men det er meir krevende å sitte med Wii i 5 timer enn med Xbox 360 for si det sånn, kanskje litt meir slitsom for ørene å sitte med sistnevte da :wee:

Lenke til kommentar

Har ikke merket noe til såre muskler selv, hverken etter lange Zelda eller sport spilling. Kan være fordi jeg tar det ganske rolig og holder meg mest til små bevegelser da dette stort sett er nok.

 

Men når man 'trener' musklene burde man jo varme opp å strekke ut etterpå.

Lenke til kommentar

Tror det er større sjanse for å få hjerneskade en slitasjesskader med Wii. Har i noen spill merket at jeg blir litt sliten men aldri vært sånn at jeg føler at det er vondt. Derimot en av de første gangene jeg spilte og var litt overivrig holdt jeg på å druse til hodet til naboen i sofaen, så tror det er større fare for den slags skader.

 

edit: skriveleif...

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar
Om man får vondt i muskler og slikt når man spiller Wii, så er det kanskje ett tegn på at man bør få nerden opp fra stolen og ned på treningsstudioet eller noe slikt.

8811370[/snapback]

 

Det er jo det akkurat Wii har gjort med meg, er å komme opp i fra senga, du sitter ikke mens du spiller Wii Sports da :tease:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
VG har i dag en artikkel om slitasje- og belastningskader av Wii.

Omtrent alle bevegelser som repeteres om og om og om igjen hele tiden vil føre til slitasjeskader.

 

Det kan umulig være særlig gunstig for sener, muskler og ledd å slå rundt seg med "stor" kraft uten å få noe motstand, slik at bevegelsen må bråbremses opp selv.

Du får høre med kampsportutøvere som ofte gjør nettopp dette flere ganger i uken :)

Lenke til kommentar
Du får høre med kampsportutøvere som ofte gjør nettopp dette flere ganger i uken :)

8814321[/snapback]

Problemet kommer når ikke-kampsportutøvere, altså folk flest, plutselig begynner å utføre bevegelser de ikke er vant til i timevis av gangen. Fysioterapeutene ler hele veien til banken. :)

Lenke til kommentar

Rart man ikke har snakket om slike skader med den fordømte dualshock kontrollen til Sony. 1 time med den kontrollen er nok til å ødelegge tommelfestet mitt, spesielt i GT4 der jeg bruker stikke 1 til styring og stikke 2 til gass/bremsing. Men kjenner og tendensene i spill som Shadow of the Colossus, Black, Tekken 4 og andre PS2 spill. Om man ikke får slitasje der så kan vel ingen andre gi det heller.

 

Selv etter 12 timer fremfor Wii er jeg mer sliten enn belastningsskadet. Men nå er vel tiden inne for mange å sette seg ned å grave opp mest dritt og dårlige meninger om Wii, bare for å ha noe gjøre.

Lenke til kommentar

Nei men Bear har rett, ihvertfall når det kommer til mine henders oppfattelse av

PS2 kontrollen. Den er lite ergonomisk utformet syns eg, men likevel sitter den fint i hendene. Den sitter bare ikkje godt :p

 

Ein ting ihvertfall, eg kommer aldri til å bli helomvendt fra å bruke standard gamepads.Ja heilt da både Sony og MS slenger seg med på løpet sammen med Nintendo.

 

Flott med litt variasjon syns eg :)

Lenke til kommentar

Vel, nei har ikke følt noe som helst ubehag overhodet, man må da ikke tro at Wii kontrollen er ufølsom så man må gi alt man har hver eneste gang man slår den tennisballen eller bokser osv. Ser ikke på det her som noe problem over langsikt, man lærer seg og kjenne kontrollen mye bedre og slipper og gjøre disse harde, raske bevelgesene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...