Gå til innhold

amd 3500+ har økt med 5*C


Anbefalte innlegg

Jeg står foran et rart tilfelle her nå

idag, mens jeg satt og spilte final fantasy 7 (! :tease::w00t: ) så skrudde pc'en seg av. fant senere ut at dette var grunnet msi corecenter som hadde automatisk slått av maskinen da temp gikk over 45 grader.

Jeg begynte å stusse, kjørte orthos og kom opp i 47 grader etter bare 4 min. For et par dager siden runda den ikke 38 etter 4 timer!

kjørte til og med vifta på fullt (1600 rpm) (tt blue orb 2) da jeg kom opp i 47 mot 38 graderen sin 800 rpm

 

noen forslag til hva som har skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor i en gammal bygård i Oslo, romtemp'en peaker på 32-33c utpå ettermiddagen (ekstrem magasinvarmeeffekt i bygget). Det er et hælvete å OC'e ^^ Vurderer å emigrere til Svalbard. Skyte ryper og klokke datamaskiner og ikke minst, billige varer!

Lenke til kommentar

Varmere ute gjør at det blir varmere inne. Varmere inn vil si at datamaskinen blir varmere også. Dette er nok grunnen. Du kan jo eventuelt sjekke litt ekstra etter støv i vifta da. Jeg se på min egen maskin feks. Hadde 42 grader idle på skjermkortet mitt før det ble så varmt, nå ligger jeg på 58 grader idle. CPU har gått fra 25 grader til 34 osv osv.

Lenke til kommentar
Kommer vel litt ann på hvor i landet du bor, men her på østlandet er det blitt godt og varmt og jeg ligger 7-8 grader over det som har vært vanlig temp på cpu,gpu og disker.

8805793[/snapback]

 

Her ligger jeg ca. 5 grader under på CPU :D men i realiteten ca. 10-15 grader over. Har fått meg ny vannblokk (fra veldig dårlig til veldig god) så jeg tjente en god del grader på den. Samtidig gikk innetempen opp med ca. 10 grader.

 

Nå er klokken 1 om natten (snart) og allikevel svetter jeg godt inne på rommet med åpent vindu. Ute er det ca. 19 grader her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...