Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tips til sjarmering til sensor?:P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kle deg anstendig og ikke vær nervøs.

Idet du kommer inn i rommet, gå bort til sensor og se han inn i øynene og hils på han. Husk å hilse ordentlig, ikke for hardt og ikke på den måten at han klemmer deg, vær jevnbyrdig med hans håndtak.

Vær fast og bestemt. "Hei, (navn). Deretter går du der du skal ha presentasjonen og bla bla :).

Lenke til kommentar

Ville ikke tatt på meg en dress/bunad, heller ta på deg pene og rene klær som du ellers ikke bruker, men det ser ikke ut som at du prøver alt for mye å smiske.

 

Ellers må du vise at du er selvsikker og kan stoffet. Du må aldri at du er nervøs til sensor hvis du roter det til, da tar du heller en liten tenkepause før du fortsetter.

Lenke til kommentar
Åpne foredraget med noen japanske gloser  :D

Hvis ikke det gjør inntrykk på sensoren så vet ikke jeg...

8809764[/snapback]

 

Lær deg å si "Hei! Jeg heter <navn>"

 

Vær interessert i stoffet, virk litt som han norske kar'n som alltid blir intervuet i forbinnelse med meteorer og slikt. Han er jo i ekstase når noe slår ned.

Lenke til kommentar
Lurer på om det er en måte å få et lite pluss på karakteren ved å gjere nokke... Vist du har norsk historie kan du foreksempel bruke bunad...

Kom opp i Samfunsfag, der eg skulle velge eit valfritt land utanfor Europa... Velgte Japan...

 

Takker for alle sjarmerandes svar :D

8796771[/snapback]

 

Alt som ikke er relevant til selve fagetoppgaven eller emnet blir jo kun avsporinger og vil ikke gi noen fordeler - tvert i mot.

 

Nå vet jeg ikke om du går ungdomskole eller videregående, men ut fra det brede emnet antar jeg det er det første? Du forklarer ikke hva oppgaven går ut på annet enn at du har valgt et land, Japan. Men du må jo ha noe mer enn det? Er det f.eks. geografi, historie eller sosiale forhold som er vinklingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...